Foto: Wikipedia.org

Raidījums: “Volvo” darbinieki piedāvā apkrāpt tahogrāfu rādījumus 5

Kamēr “Volvo Truck Latvija” pārstāvji publiski uzstājas pret manipulācijām ar tahogrāfiem – ierīcēm, kas fiksē kravas šoferu ceļā pavadīto laiku, -, viņu darbinieki piedāvā iegādāties sistēmas, kas ļauj apiet tahogrāfa rādījumus, vēstīja Latvijas Televīzijas raidījums “Aizliegtais paņēmiens”.

Reklāma
Reklāma
“Zaļais kurss jau tepat pie sliekšņa.” Vai varētu aizliegt malkas, brikešu un granulu apkuri? 400
TV24
Uzņēmējs nosauc visbirokrātiskākās valsts iestādes, kuras būtu likvidējamas: Šādi es, protams, varu sev audzēt ienaidniekus 88
“Meita raudāja, zvanīja, nesaprotot, kur atrodas!” Šoferis Ogrē vienaldzīgi izsēdina 10 gadus vecu meitenīti nepareizā pieturā 84
Lasīt citas ziņas

Pēc spēkā esošiem normatīviem, smagās automašīnas šoferis drīkst braukt deviņas stundas dienā, pēc četrarpus stundām atpūšoties vismaz 45 minūtes. Kad deviņas stundas nobrauktas, jāatpūšas vismaz 11 nākamās stundas. Tā kā šīs normas rada ierobežojumus, bet kravas jāved, daudzi šoferi cenšas apiet tahogrāfa rādījumus.

Kā vēstīja raidījums, viens no paņēmieniem, lai apietu tahogrāfu, ir lietot magnētus, kas “aptur” uzskaitīto laiku, bet otrs – īpašas sistēmas. Abi paņēmieni tiekot plaši lietoti praksē.

CITI ŠOBRĪD LASA

Raidījums atklājis, ka šādas sistēmas, kas ļauj kravas auto šoferiem apiet braukšanas laika ierobežojumus, piedāvā arī Latvijā viens no lielākajiem kravas automašīnu izplatītājiem “Volvo Truck Latvija”. Kāds šī uzņēmuma darbinieks, raidījuma žurnālistu noturot par potenciālo klientu, piedāvājis šādu sistēmu ierīkot par 1500 eiro un solījis, ka to neatklāšot pat policija.

“Mašīnā ir parasti vadi un ir tādas kanālu līnijas, pa kurām iet daudzi signāli. Neiet tikai plusi vai mīnusi. Jaunajās mašīnās ir tādas kanālu līnijas, un viņš pa tām kanālu līnijām strādā. Un viņš tur apčakarē tos signālus, tā kaste. Tahogrāfs domā, ka viņš brauc, tā mašīna brauc, bet viņš sūta signālu, ka mašīna stāv uz vietas,” izskaidrojis “Volvo Truck Latvija” darbinieks.

Palīdzību manipulēt ar tahogrāfa rādījumiem piedāvājis arī kāds cits, ar pirmo nesaistīts šī paša centra darbinieks, kura telefons raidījuma žurnālistam iedots “Volvo Truck Latvija” centrā, kad viņš veicis diagnostiku smagajai kravas automašīnai. Otrs darbinieks līdzīgu sistēmu piedāvājis uzstādīt par 800 eiro. “Mēs principā divatā strādājam. Es strādāju “Volvo”, čalis strādā neoficiāli. Teiksim tā, garāžiņā,” norādījis darbinieks.

Patlaban gan Latvijas Krimināllikums par šādu ierīču pārdošanu kriminālatbildību neparedz, tāpēc Valsts policija atteikusies līdzdarboties “Aizliegtā paņēmiena” operācijā un aizturēt šādu pakalpojumu sniedzējus, norādot, ka viņus nav, par ko sodīt.

Šoferiem un pārvadātāju kompānijām gan ir paredzēta administratīvā atbildība par tahogrāfa rādījumu viltošanu vai par manipulēšanas iekārtu izmantošanu, taču Valsts policija atzinusi, ka sarežģītas sistēmas pārbaužu laikā uz ceļa atklāt praktiski nav iespējams.

http://replay.lsm.lv/lv/ieraksts/ltv/61923/aizliegtais-panemiens.-par-drosibu-un-krapsanos-uz-latv/

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.