Mobilā versija
+6.1°C
Sarmīte, Tabita
Piektdiena, 9. decembris, 2016
11. marts, 2015
Drukāt

“Rail Baltica” ļaužu krustugunīs: premjere cenšas nomierināt dumpīgos mārupiešus (4)

Foto - Timurs SubhankulovsFoto - Timurs Subhankulovs

Ministru prezidente Laimdota Straujuma (V) saistībā “Rail Baltica” projektu uz atsevišķu tikšanos trešdien uzaicinājusi lielākā nemiera cēlāja – Mārupes novada – domes priekšsēdētāju Mārtiņu Bojāru, trešdien ziņoja LTV raidījums “Panorāma”.

LTV vēstīja, ka Bojārs pie premjeres uzaicināts pēc tam, kad novada iedzīvotāji sestdien “Rail Baltica” sabiedriskajā apspriešanā topošā ātrgaitas sliežu ceļa atzaru caur Mārupi asi noraidīja.

Premjeres tikšanās ar Mārupes novada priekšsēdētāju notika iepriekš publiski neizziņotā laikā. Sarunas galvenais mērķis bija pārliecināt mārupiešus, ka kompromisi ir iespējami un projekta attīstība noteikti jāturpina.

Premjeres un Mārupes novada priekšsēdētāja saruna trešdien notikusi jau daudz mierīgākos toņos, un Straujuma guvusi pārliecību, ka Mārupes dēļ projekts neapstāsies.

“Es ļoti labi saprotu arī pašvaldības vadītāju. Ja [dzelzceļš] iet kādam ciemam pāri un cilvēks nezina, kā tikt pie kaimiņa, jo tur jau tā nevarēs iet pāri.. Bet es arī sapratu, ka ir zemes, kur būtu mazāki zaudējumi,” sacīja Straujuma.

Tieši uz šim iespējām tagad cer Mārupē. Līdz šim piedāvātais sliežu trases variants gāja caur jaunizveidotajam “Vētras ciemam” un gar ražotnēm, ko dzelzceļa būve ietekmētu. Kāds būtu tas sliežu ceļa maršruts, kuram mārupieši piekristu, domes vadītājs vēl nebija gatavs komentēt.

“Pašlaik es neesmu redzējis nekādus citus variantus. Bet mums tādi ir solīti! Un arī Straujumas kundze solīja, ka tādi būs, un mēs noteikti izvērtēsim – gan iedzīvotāji, gan uzņēmēji, gan pašvaldība,” sacīja Bojārs, norādot uz kompensāciju nozīmi – atlīdzībai jābūt ne tikai par zaudēto īpašumu, bet arī uzņēmējdarbības zaudējumiem.

Jau ziņots, ka, zinot novada domes noraidošo attieksmi pret projektu, pilnsabiedrības “RB Latvija” eksperti pirms sabiedriskās apspriešanas tikās ar novada uzņēmējiem, apkopoja iedzīvotāju ieteikumus un izveidoja divus jaunus trases koridora piedāvājumus, kas mestu līkumu Mārupei un Jaunmārupei.

Mārupieši sabiedriskajā apspriešanā pēc būtības jauno piedāvājumu tikpat kā nemaz neapsprieda, tomēr balsojumā gandrīz vienbalsīgi to noraidīja. Vairāk nekā 3,5 stundas ilgajā sapulcē bija jūtams, ka novada ļaudis pauda jau agrāk labi gatavotu viedokli pret Eiropas platuma sliežu dzelzceļa būvniecību un par plānotājiem, kam veltīja pārmetumus par nekompetenci.

Pievienot komentāru

Komentāri (4)

  1. Braucot caur Mārupi – pa priekšu vilcienam sūtīt vīru ar karogu, kurš ātri soļos un klaigās – NĀK VILCIENS, SARGATIES- …. Tas ir tehniksa progress un tāpat. kā teica – elektrības lampas ir kaitīgas?

  2. Kāpēc jābūvē sliežu ceļš uz lidostu “Rīga”? TUr taču no vilciena izkāps tikai nedaudz pasažieru, kuri gribēs tālāk lidot ar lidmašīnu. Var taču noorganizēt autobusu reisus uz kaut kādu tuvāko staciju- tur pat nebūs pilns autobuss! Bet kravas uz lidostu “Rīga” taču nevajadzēs vest ar vilcienu, jo tā ir tikai lidosta pasažieriem. Kravas var novirzīt caur Tukuma bijušo kara lidostu vai jelgavā atjaunot lidostu.
    Ļaujiet mārupiešiem dzīvot!

  3. Es atbalstu Mārupiešus un visus kurus šis projekts skar.Mēs vairāk runājam šeit par Eiropas kopīgajām interesēm,ne par Latvijas tāpēc cilvēkiem kam uz visiem laikiem tiek sagandēta dzīve ir jāsaņem EIROPAS CIENĪGA kompensācija.Bez cīņas neadoties !

  4. Kārtējo reizi cilvēki ir spiesti izvēlēties mazāko ļaunumu. Un ne jau tikai attiecībā uz Mārupes pagastu, bet gan visu Latviju. Un šis “mazākais” ļaunums, protams, tiks pieņemts ( piespiedu – brīvprātīgi)

Gatis Strads. Mežā neatkarīgāks nekā teātrīSkatoties uz kokiem, redz ainavu, nevis eiro
Pasaulē
INFOGRAFIKA: Budžeta prioritātes - aizsardzība, drošība, veselība2017. gada valsts budžeta prioritārās nozares ir aizsardzība, sabiedriskā drošība un kārtība, veselība, sociālā aizsardzība un izglītība.
Draugiem Facebook Twitter Google+