Mobilā versija
-1.7°C
Niklāvs, Nikola, Nikolajs, Niks
Otrdiena, 6. decembris, 2016
2. marts, 2015
Drukāt

“Rail Baltica” ļaužu krustugunīs (13)

Info_karte_Daugmale_4

Sen nebijusi aktivitāte vērojama pašvaldībās kāda projekta sabiedriskajā apspriešanā: no valsts ziemeļiem līdz dienvidiem, visur tur, kur Latvijā tiek plānota jaunās 1435 milimetrus jeb Eiropas standarta platuma ātrgaitas dzelzceļa līnijas “Rail Baltica” izbūve.

Apspriešana jau notikusi Salaspilī, Sējas novadā, Iecavā, Olainē, Rīgā, Ķekavā un Baldonē. Iedzīvotāju un pašvaldību attieksme dažāda, vieni atbalsta (cerot, ka projekts varētu vecināt infrastruktūras attīstību un radīt jaunas darba vietas), bet – kā parasti šādās reizēs – skaļāk dzird noliedzējus un “pret” kliedzējus, kuri apšauba ekonomisko izdevīgumu, sašutuši par īpašumu zaudēšanu utt. Izskanējis arī uzskats – ja būvē, tad lai līnija iet gar kaimiņa māju, ne gar manu.

Viena no asākajām reakcijām sekojusi no Sējas. Kā ziņo aģentūra LETA, Sējas novada vadītājs Guntis Liepiņš paziņojis, ka projekts neatbilst iepriekš novada teritorijas plānojumā apstiprinātajam maršrutam, tāpēc tiekot pārkāpts tiesiskās paļāvības princips, nelabvēlīgi ietekmēti novada zemes īpašnieku un uzņēmēju ieguldījumi, kas veikti, paļaujoties uz apstiprināto un spēkā esošo novada teritorijas plānojumu. Uz sabiedrisko apspriešanu ieradušies vairāk nekā 250 iedzīvotāju, lielākā daļa esot bijusi pret.

Marta pirmajā pusē sabiedriskā apspriešana vēl paredzēta Limbažos, Salacgrīvā, Bauskā, Ulbrokā, Vangažos, Zaķumuižā, Garkalnē, kā arī Mārupē. Tieši Mārupē var prognozēt lielu pretsparu dzelzceļa iecerei, jo tas pretēji citiem novadiem plānots cauri visblīvākajai apbūvei un infrastruktūrai.

Kāpēc, cik un vai?

Klātienē piedalījos sabiedriskās apspriešanas sapulcē Ķekavā, kur gandrīz 300 novada iedzīvotāju vairāk nekā trīs stundas projekta virzītājus pratināja gan par jautājumiem, kas skar Ķekavu, gan projektu kopumā. Izskanēja arī dažādas pārdomas: gan smieklīgas, gan nopietnas. Vides jautājumu konsultantei Evijai Brantei, Satiksmes ministrijas Dzelzceļa departamenta pārstāvim Kasparam Vingrim, pilnsabiedrības “RB Latvija” izpētes projekta vadītājam Arnim Skrastiņam un tehniskās plānošanas ekspertam Neilam Balgalim bija ko rauties.

Pievienot komentāru

Komentāri (13)

  1. gio 2. marts, 2015 12:34 Atbildēt

    Kāds vispār čeko, ko Rail Baltic lobisti stāsta? Kā var būt, ka jaunas sliedes pa veco trasi (Rīga-Saulkrasti-Mazsalaca-Pērnava) būtu “dārgāk”, nekā visu būvēt pa jauno, ieskaitot jaunus tiltus pāri Gaujai un Rīgas hesam?

    Ir gatavs dzelzceļa uzbērums, ja tiešām ir “līkumi”, tad tos var iztaisnot. Un kā var fleitēt, ka sliedes “nevar pārlikt” no platākām, kā tagad, uz šaurākām?

    Ak jā, bet tad jau mūsu celtnieki nevarētu tik brangi uzvārīties, un otkatos arī tādas kapeikas vien aizietu.

    Un mērķis jau laikam ir no stulbenes ES izspiest cik vien lielu naudu iespējams.

    Līdz pēdējam brīdim konkrētas trases aprises vispār tika turētas noslēpumā. Varbūt tur, a varbūt netur, tādā aerosola grafiti tehnikā.

    Un, runājot par Garkalnes “zaļo vārnu”, ka tikai tā nav Jānis Jurkāns vai kāds cits Langstiņu bagātnieku sādžas iemītnieks, kuru mieru jau nu nekādi nedrīkst traucēt. Lai būvē apkārt!

    • dzin_dzin_bānītis nāk Atbildēt

      Pilnībā piekrītu lai “rail Baltic” atjauno vecā dzelceļa sliedes. Rīga – Jelgava – Eleja. Kur jau cilvēki pieraduši pie vilcienu kustības un daudz maz jau savus īpašumus pielāgojuši ento gadu garumā. Pielāgota ir arī šajās vietās ifrostruktūru kur lielus līdzekļus nebūtu jāiegulda. Nav ko izmānīt naudu no ES un taisīt problēmas.
      Papildus: cilvēkiem kuri nav pieraduši pie vilcienu nepārtrauktas kustības un sliežu dungošanas var radīd lieku stresu.

  2. KUR VAKARDIENAS VIENS NO LABĀKAJIEM KOMENTĀRIEM??? NEVAJAG, DRĒZIŅA KUNGS,DZĒST LAUKĀ!!!!!!! Gribēju izlasīt vēlreiz, BET NAV LEMTS!!!!!!!

  3. Zaļo vārnu medniekiem – pirmajiem auto ar likumu skrēja pa priekšu vīrs ar karogu un brīdināja par auto tuvošanos. Tas ir tehniskais progres un atnes caur zinānāmām neērtībām daudz lielāku ieguvumu. Pats dzelzceļš jau peļņu nedos, bet tā sniegtie pakalpojumi gan… ( vartu jau iztikt ar to zirga pastu – tikai tie zirga bambāļi …). Tāpat necelt HES un elektrību nēsāt maisos…

    • dzin_dzin_bānītis nāk Atbildēt

      Es saprotu ka tu esi atpalicis no evolūcijas un cita veida pārvietošanos un energo ieguves avotus nezini.

  4. Arī Bauskas novadā nav vajadzīga dzelzeļa līnija, kas atdalītu īpašumus. Cik tālu, būs jābrauc pāri pārbrauktuvei lai no viena uz otru īpašumu nokļūtu. Un netālu no mājām kursēs patstāvīgi vilcieni, kas traucēs ierasto klusumu. Bauskā cilvēki nav pieraduši pie vilcienu satiksmes, var gadīties ka būs daudz negadījumi. Nekādā gadījumā nav vajadzīgi dzelceļi caur Bauskas novadu. Es kā uzņēmējs un zemes īpašnieks neļaušu bojāt savu biznesu un ierasto labklājību. ” Rail-Baltica” variet palikt pie vecā plāna, atjaunojiet vecās sliedes caur Jelgavas novadu uz Šauļiem (Lietuva).

  5. Pameklējiet protokolā-
    Baldonē runāja Mārcis Bendikts:
    šī līnija vajadzīga ASV militāro kravu pārvadāšanai,
    ar pasažieriem tikai aizmālē acis.
    Un tā būs, kaut arī visa Latvija nobalsos PRET !!!!!

  6. Nu gan salīdzināja! – Baldones radonu ar Zaļo vārnu!
    Ja būvējot satricinās radonu,
    nebūs ne vārnu, ne varžu, ne cilvēku 60 km radiusā !

  7. Gan jau, ka zaļā vārna ir kāds deputātiņš… varbūt cits kāds “vai tu zini kas es esmu”? :))

  8. Kāds vispār čeko, ko Rail Baltic lobisti stāsta? Kā var būt, ka jaunas sliedes pa veco trasi (Rīga-Saulkrasti-Mazsalaca-Pērnava) būtu “dārgāk”, nekā visu būvēt pa jauno, ieskaitot jaunus tiltus pāri Gaujai un Rīgas hesam?

    Ir gatavs dzelzceļa uzbērums, ja tiešām ir “līkumi”, tad tos var iztaisnot. Un kā var fleitēt, ka sliedes “nevar pārlikt” no platākām, kā tagad, uz šaurākām?

    Ak jā, bet tad jau mūsu celtnieki nevarētu tik brangi uzvārīties, un otkatos arī tādas kapeikas vien aizietu.

    Un mērķis jau laikam ir no stulbenes ES izspiest cik vien lielu naudu iespējams.

    Līdz pēdējam brīdim konkrētas trases aprises vispār tika turētas noslēpumā. Varbūt tur, a varbūt netur, tādā aerosola grafiti tehnikā.

    Un, runājot par Garkalnes “zaļo vārnu”, ka tikai tā nav Jānis Jurkāns vai kāds cits Langstiņu bagātnieku sādžas iemītnieks, kuru mieru jau nu nekādi nedrīkst traucēt. Lai būvē apkārt!

    • Problēma ir tāda, ka Latvijā nav konstruktīvu šāda projekta kritiķu, kuri var adekvāti izvērtēt Rail; Baltica lietderību.

  9. Dzelzceļš uz lidostu gan diez vai kādam ir vajadzīgs. Tas tikai stipri sadārdzinās projektu. Ar šo tiek lobētas kādu personu intereses. Iespējams, ka šis atzars ir militāristu vēlme. Smieklīgi, ka trasē tiek paredzēts līkums zaļās vārnas dēļ. Nudien prātiņ nāc mājās. Zaļās vārnas ir sastopamas arī citās Latvijas vietās. Arī ši var pārcelties.

Draugiem Facebook Twitter Google+