×
Mobilā versija
Brīdinājums +21.0°C
Liene, Liena, Helēna, Elena, Ellena
Piektdiena, 17. augusts, 2018
19. jūlijs, 2018
Drukāt

Reģionālajos autobusos šoferi turpina “grēkot” – neizsniedz biļetes pasažieriem (5)

Foto - LETA/Sintija ZandersoneFoto - LETA/Sintija Zandersone

Rīgas Starptautiskā autoosta.

Šā gada pirmajā pusgadā reģionālo maršrutu autobusos veikti gandrīz 700 pārbaužu, un pārkāpumi konstatēti aptuveni 10% gadījumu. Joprojām izplatītākie pārkāpumi ir saistīti ar biļešu tirdzniecību. Šogad, salīdzinot ar pagājušo gadu, kontroļu skaits ir palielināts par 30%. Plānots, ka līdz gada beigām pārbaužu skaits pieaugs vēl vairāk, portālam “La.lv” pavēstīja VSIA Autotransporta direkcija Sabiedrisko attiecību vadītāja Zane Plone.

No nepilniem 700 kontroļu, kas veiktas reģionālo maršrutu autobusos, pārkāpumi konstatēti 10%, un 77% no visiem šiem pārkāpumiem ir saistīti ar biļešu tirdzniecību. Izplatītākie pārkāpumi – pasažierim vispār netiek izsniegta biļete vai tie izsniegta nulles vērtības biļete, pieturvieta, kas norādīta biļetē, nesakrīt ar to, ko pasažieris nosaucis autobusa vadītājam. Autotransporta direkcija, veicot noslēgto līgumu uzraudzības un kontroles pasākumus, pārkāpumu gadījumā piemēro pārvadātājam līgumsodu.

“Ņemot vērā, ka pārkāpumu skaits pēdējā laikā nesamazinās, bet, tieši otrādi, atsevišķu pārvadātāju apkalpotajos maršrutos to skaits ir palielinājies, pēdējo gadu laikā esam palielinājuši kontroles apjomu. Plānojam līdz gada beigām pastiprināt pārbaudes vēl vairāk, jo diemžēl, neskatoties uz to, ka uzņēmumiem tiek piemēroti līgumsodi, pārkāpumi joprojām ir. Šobrīd, kad tiek pārskatīts reģionālais maršrutu tīkls, biļetes ņemšana ir īpaši svarīga, jo tādā veidā pasažieris var mums norādīt uz autobusa nepieciešamību. Ja pasažieris biļeti nepaņem, ļaujot šo naudu paturēt šoferim, tad saskaņā ar statistikas datiem konkrētā pasažiera autobusā nav bijis,” uzsver Autotransporta valdes priekšsēdētājs Kristiāns Godiņš.

Autotransporta direkcija aicina iedzīvotājus izmantot sabiedriskā transporta pakalpojumus un paņemt biļeti par savu braucienu, atgādinot, ka statistiku par reisa pieprasījumu veido pasažieriem izsniegtais biļešu skaits. Par konstatētiem biļešu tirdzniecības pārkāpumiem pasažieri var ziņot mūsu kontrolieriem jebkurā diennakts laikā, sūtot īsziņu vai zvanot pa tālruni 27776621.

Autotransporta direkcija ir vienotas valsts politikas realizētāja starptautisko pārvadājumu jomā, autotransporta komercpārvadājumu uzņēmējdarbības licencēšanā, kā arī sabiedriskā transporta plānošanā. Regulāri veicot sabiedriskā transporta finanšu analīzi un auditu, direkcija nodrošina vienotu, nepārtrauktu un pieejamu sabiedriskā transporta sistēmu visā valstī. Autotransporta direkcijas uzdevums ir īstenot virkni pasākumu kompleksu, lai Latvijas autopārvadātājiem tiktu nodrošināta likumīga iespēja veikt pārvadājumus Latvijas teritorijā un ārpus tās.

 

Pievienot komentāru

Komentāri (5)

  1. Nevajag vainot tikai šoferus, nevajag būt tik naiviem un domāt, ka šoferis to naudu ieliek sev kabatā. Dzirdēju šoferu sarunu, kur jāpērk lētākās sviestmaizes, un cik skaidras naudas katram jānodod priekšniecībai.

  2. Es neticu, ka šoferi tik daudz nedod biļetes. Pati dzīvoju Carnikavā un braucu uz Rīgu ar vietējo autobusu faktiski katru dienu. Pirms pāris gadiem tiešām bija daži šoferi,kas piedāvāja braukt par zemāku cenu, neizsniedzot biļeti, bet nu tie ir izbeigušies. Ja joprojām tiek apgalvots, ka šoferi neizsniedz biļetes, manuprāt būtu vērts drīzāk papētīt naudas apgrozījuma ceļu pašā uzņēmumā.

  3. Ko dod cata izliktās kameras,ka šoferi sit tukšas biļetes un invalīdu, nauda paliek ķešā, pats pavisam nejauši uzķēru,ko man iedeva viens limbažu šoferits.

  4. Bijušais autobusa vadītājs Atbildēt

    Problēma ir līgumos starp pārvadātāju un ATD, jo tur nav noteikts, ka vadītājam ir jāmaksā adekvāta alga (neskaitot prēmijas, ar kurām var manipulēt). Ja tas netiek izdarīts (un netiks izdarīts līdz 2020. gadam, kad beigsies pašreizējie līgumi) tā ir cīņa ar vējdzirnavām. Turpinās pastāvēt veididi, kā piepelnīt nesamaksāto algas daļu. No valsts viedokļa noteikti būtu labāk, ja esošā sistēma būtu caurskatāma (elektroniskie norēķini) un nodokļi tiktu maksāti.

  5. Ai,un kur vēl tās sāpju grimases sejā un kasīgā knosīšanās,ka nu saprot,beidzot,ka biļete ir jāizspiež no aparāta…!Holivudas stāri nobāl.

Draugiem Facebook Twitter Google+