Mobilā versija
+5.3°C
Sabīne, Sarma, Klaudijs
Pirmdiena, 5. decembris, 2016
28. jūlijs, 2015
Drukāt

Autotransporta direkcijas vadītājs Kristiāns Godiņš: “Veidojam koncepciju “Transports pēc pieprasījuma”” (6)

Foto-Karīna MiezājaFoto-Karīna Miezāja

Pasažieru pārvadājumu uzraugs Autotransporta direkcija rudenī autobusu pasažieriem piedāvās vienotu cenu par kilometru, mēneš­biļeti, kas, tiesa, ietekmēs biļešu cenu. Par to, kādas izmaiņas pasažieru pārvadājumos iecerētas tālākā nākotnē, Autotransporta direkcijas valdes priekšsēdētājs KRISTIĀNS GODIŅŠ pastāstīja žurnālistiem Ivaram Bušmanim un Uldim Graudiņam.

K. Godiņš: – Kā ir lētāk – vest cilvēkus ar vilcienu vai autobusu?

– Ja vērtējam visu Latvijas teritoriju un rēķinām autobusa un vilciena izmaksas, tad redzam – lētāk vest ir ar autobusu. Ja paskatāmies uz vilcienu un Rīgas pievārti, kur ir lielākas cilvēku plūsmas un vajag daudz vairāk autobusu pārvadāšanai, un, ja parēķina nost infrastruktūras maksājumu par dzelzceļa sliežu izmantošanu, tajā brīdī vilciens kļūst ļoti konkurētspējīgs, izmaksas nav tik sakāpinātas.

– Ekonomiskais paradokss. Jo tuvāk Rīgai, jo izdevīgāk braukt ar vilcienu…

– Padomāsim – degvielas patēriņš sastrēgumos, papildu autoostu izmaksas. Ja vajag vest lielākas cilvēku plūsmas vasarā Jūrmalas virzienā, būtu vajadzīgs daudz vairāk autobusu, nevis viens vilciena sastāvs ar četriem vai pieciem vagoniem. Ir jāņem vērā infrastruktūras maksājums, ko “Pasažieru vilciens” gadā samaksā – 35 – 36 miljoni eiro. Ja neņemtu vērā infrastruktūras maksu, ko autobusu pārvadājumiem nerēķina, tad vilciens var būt konkurētspējīgs. Ļoti ceru, ka, balstoties uz “Pasažieru vilciena” stratēģiju, modernizēs vilciena sastāvus. Tad autobusiem būs aizvien grūtāk noturēt pasažierus.

Attiecībā uz pasažieru piesaisti autobusiem jāsamazina nelegālo pārvadātāju īpatsvars.

– Vai par nelegālajiem jūs saucat tos, kas piestrādā nelegāli, vai neregulāros, kas brauc regulāri?

– Nelegālie pārvadātāji ir tie, kuri pēc savas būtības sniedz pakalpojumu, ko tie nedrīkstētu sniegt. Neregulārie pārvadājumi ir ļoti normāls biznesa veids, ja to dara, kā tas norādīts likumā. Piemēram, ved cilvēkus uz Dziesmu svētkiem, ekskursijās un citviet. Problēma ir ar tiem, kas zem neregulāro pārvadātāju izkārtnes brauc pa priekšu regulārajiem pārvadātājiem un zvejo pasažierus, iekasē no viņiem naudu. Valsts šajā gadījumā zaudē ieņēmumu daļu no biļešu pircējiem, un tai ir jāmaksā regulārajiem pārvadātājiem lielāka dotācija.

Pievienot komentāru

Komentāri (6)

  1. pierīgā 43.auyobusam lieli intervāli,nav alternatīvas

  2. Nelegālais klients Atbildēt

    Par nelegālajiem mēs saucam konkurentus un visam ispējamām metodēm tos cenšamies no zemes virsas noslaucīt. Sākām ar mašīnu dedzināšanu gadus desmit, piecpadsmit atpakaļ, tagad panākam stulbus MK noteikumus, kā pasažierus vest atļauts tikai vienā virzienā, vai nedrīkst dot biļeti uzreiz pirms izbraukšanas.

  3. Toties ATD netika uzskatīti par nelegāliem autobusi,kuriem nebija atļaujas piedalīties ceļu satiksmē,pie tam apdraudot cilvēku dzīvības un vēl maksājot dotācijas:)!

  4. blondam zēnam “blondas” idejas …

  5. muļķības, RS organizē pusprivātu mikrobusu satiksmi lai pelnītu privātais, bet RS zaudējumus šai shēmā sedz nodokļu maksātāji!

  6. man patīk šis maigais zēns!

Pārsteigums! Taksometrā atrod "Kinder Surprise" olu ar narkotikāmRīgas Pašvaldības policijas (RPP) darbinieki taksometrā pie taksista un trim pasažieriem atradusi "Kinder Surprise" olu ar narkotikām.
Draugiem Facebook Twitter Google+