Foto-LETA

Reirs neatbalsta ideju par degvielas nodokli bēgļu uzņemšanas finansēšanai 6

Vācijas finanšu ministra Volfganga Šeibles ideja ieviest Eiropas Savienības (ES) mēroga degvielas nodokli, lai finansētu bēgļu uzņemšanu, Latvijā nav analizēta, taču pašreizējais finanšu ministrs Jānis Reirs (V) to neatbalsta, 31.janvārī vēstīja raidījums “LNT Ziņas”.

Reklāma
Reklāma
Veselam
8 veidi, kā bērnu izaudzināt par potenciālo psihoterapeita pacientu 13
Jau rīt Krievijas raķetes var lidot uz jebkuru valsti. Zelenskis par iespējamiem draudiem Eiropai
Kokteilis
FOTO. Ieva Brante demonstrē lielisku veidu, kā parādīt krāpniekiem viņu īsto vietu
Lasīt citas ziņas

“Šādi risināt jautājumu par bēgļu finansēšanu ir nepieņemami pašreizējā situācijā. Ir nepieciešams koncentrēties nevis uz līdzekļu vākšanu bēgļu problēmas risināšanai tādā veidā, kā to Eiropa darīja 2015.gadā, bet uz robežu stiprināšanu,” raidījumam norādīja Reirs.

Ministrs uzskata, ka ideja par papildu nodokli Latvijai nav draudzīga. “Mūsu mērķis ir patēriņa nodokļu varbūt paaugstināšana kaut kad, un akcīze ir patēriņa nodoklis, bet, ja mēs šo darām, mums ir, pirmkārt, jāturpina finansēt mūsu nepieciešamības, piemēram, policistu atalgojumu palielināšana, skolotāju atalgojuma palielināšana, līdzekļu novirzīšana veselības aprūpei,” pauda Reirs.

CITI ŠOBRĪD LASA

Pēc ministra teiktā, nodokļi ir valsts iekšējā lieta, Eiropas Komisija (EK) var noteikt minimālo slieksni, piemēram, akcīzei, tomēr parasti šādi lēmumi tiek pieņemti pāris gados.

Tikmēr “DNB bankas” ekonomikas eksperts Pēteris Strautiņš uzskata, ka visām Eiropas valstīm vienāds un samērīgs nodoklis degvielai būtu atbalstāma ideja.

“Šajā idejā ir zināma loģika, jo, pat ja šobrīd pieliks kaut kādus dažus centus klāt pie degvielas cenas, degviela vienalga būs krietni lētāka nekā mēs nesen bijām pieraduši. Tādi veidojumi kā ES var pastāvēt tikai tad, ja kaut kādā brīdī kāda valsts dara to, kas viņai pašai nepatīk. Es nebūtu arī kategoriski pret šādu risinājumu,” raidījumam atzina Strautiņš.

Ekonomists norāda – lai kāds arī nebūtu iespējamais papildu nodoklis, Latvija joprojām no ES naudu saņemtu vairāk nekā izdotu. Neliels degvielas cenas kāpums būtisku kaitējumu nenodarītu arī ekonomikai. Nopietnas sekas būtu vien tad, ja degvielas cenai pieliktu, piemēram, vienu eiro, kas gan esot maz ticams pieņēmums.

Ieceri varētu apspriest arī EK, kuras viceprezidents bijušais Latvijas premjers Valdis Dombrovskis (V) piekrīt, ka nepieciešams meklēt svaigas idejas bēgļu krīzes risinājumiem, tai skaitā stiprinot ES ārējās robežas, piemēram, piešķirot finansējumu bēgļu pārbaudēm, lai efektīvi identificētu iespējamos kaujiniekus, kā arī bēgļu sūtīšanai atpakaļ.

Reklāma
Reklāma

“Degvielas nodoklis nacionālā vai Eiropas līmenī varētu būt iespējamais finansējuma avots, īpaši ņemot vērā to, ka benzīna cenas ir vēsturiski zemā līmenī. Taču tas ir tikai viens no iespējamiem risinājumiem. Mums rūpīgi jāizvērtē visas alternatīvas, īpaši, lai nodrošinātu to, ka izmaksu sadalījums būtu pēc iespējas taisnīgs un līdzsvarots,” norādījis Dombrovskis.

EK šo priekšlikumu varētu skatīt februārī, apkopojot dalībvalstu viedokļus, reakcijas un ieteikumus.