Mobilā versija
-3.3°C
Niklāvs, Nikola, Nikolajs, Niks
Otrdiena, 6. decembris, 2016
30. septembris, 2014
Drukāt

Reklāmā ar likumu sargās ģimenes vērtības. Kas mainīsies, skaidro grozījumu autori un reklāmisti

Foto - FotoliaFoto - Fotolia

Saeima pieņēmusi izmaiņas Reklāmas likumā, pastiprinot normu, kas noteic, lai bērniem paredzētajā reklāmā ģimene un cilvēku attiecības tiktu attēlotas ar cieņu, nevis atainojot paaudžu konfliktus vai samazinot un diskreditējot ģimenes autoritāti.

Līdzšinējā Reklāmas likuma redakcija bērniem paredzētajā reklāmā liedza “ietvert mudinājumu vai mudināt uz agresivitāti un vardarbību, diskreditēt vecāku, aizbildņu un pedagogu autoritāti”. Jaunajā redakcijā – aizliegts “ietvert mudinājumu vai mudināt uz agresivitāti, vardarbību vai seksuālām darbībām, diskreditēt vecāku, ģimenes, aizbildņu un pedagogu autoritāti”.

Viens mazs akmentiņš

“Nereti TV ekrānos redzam reklāmas, kurās jaunākā paaudze tiek pretnostatīta vecākajai, atainojot paaudžu konfliktus pārspīlētā un pat sarkastiskā gaismā, izsmejot vienas vai otras sabiedrības daļas īpatnības,” kritizē viena no grozījumu iniciatorēm Latvijas Reģionu apvienības deputāte Inga Bite. Nenoliedzami starp paaudzēm pastāv atšķirības, taču tās būtu jāataino cieņpilni, lai negrautu ģimenes vērtību sabiedrības acīs. “Ja mums jau reklāmās no paša sākuma iepotē, ka viņi [vecvecāki] ir novecojuši, neko nesaprot un neko nezina, tad mēs tā arī pret viņiem izturamies.” Tiesa, deputāte konkrētas reklāmas, kurās šādi grāvušas ģimenes vērtības, nosaukt nevarēja.

I. Bite ir pārliecināta, ka šie grozījumi bija nepieciešami, un, lai arī tas ir tikai “viens mazs akmentiņš”, tā ir daļa no pārmaiņām, kas, viņasprāt, sabiedrībā uzlabos attieksmi pret ģimenēm kopumā. Turpretī reklāmas jomas pārstāvji neuzskata, ka grozījumi nesīs kādas būtiskas izmaiņas viņu darbībā. Latvijas Reklāmas asociācijas (LRA) valdes priekšsēdētāja Baiba Liepiņa teic, ka pieņemtie grozījumi īpaši nemaina jau iepriekšējos noteikumus, jo “reklāmas, kuras vērstas bērnu auditorijai, vienmēr ir bijušas īpašas uzmanības lokā”. LRA vadītāja pati piedalījās komisijas sēdē pirms grozījumu pieņemšanas un uzskata, ka šīs likuma izmaiņas gluži veltas nav un tikai atvieglos reklāmistu darbu, jo vēlreiz papildus ir atrunāti faktori, kas jāņem vērā, veidojot reklāmu.

Pievienot komentāru

Draugiem Facebook Twitter Google+