Foto-Dainis Bušmanis

“Reklāmas izdevumus pastkastē neievietot!” Uzlīmi respektē tikai daļa uzņēmēju 0

Ilgstoši apspriestajai problēmai par neadresētu reklāmas izdevumu nonākšanu iedzīvotāju pastkastēs beidzot seko rīcība. Organizācijas radījušas un izplata īpašas uzlīmes, kas vēstī par iedzīvotāju nevēlēšanos saņemt neadresētas reklāmas jeb lieko pastu. Savu apņemšanos ierobežot nereģistrētus sūtījumus, parakstot īpašu memorandu, apliecinājuši arī paši reklāmu devēji – vairāki uzņēmumi un organizācijas, un viņu piemēram aicināti sekot arī citi. Tikmēr Latvijas Tirgotāju asociācija, iebilstot pret šādām aktivitātēm, izstrādājusi savām interesēm pielāgotu zīmi.

Reklāma
Reklāma
Krievijā valda histērija: izbojāta Putina inaugurācija 174
TV24
Vai rudenī tiks palielinātas pensijas? Saeimas deputāts par plānotajām izmaiņām pensiju aprēķinā
“Krievi mūs burtiski aprīs!” Ukraiņu komandieris skaidro iespējamās kara pauzes briesmas
Lasīt citas ziņas

“Reklāmas izdevumus pastkastē neievietot!” – uzlīmes ar šādu tekstu jau saņēmuši daudzi SIA “Rīgas namu pārvaldnieks” (“RNP”) klienti. Mērķis ir samazināt pastkastītēs nonākušo reklāmu skaitu. Īpašā akcijā nepilnu divu mēnešu laikā “RNP” jau izsūtījis vairāk nekā 600 šādu bezmaksas uzlīmju. Šādam pakalpojumam rīdzinieki varēja pieteikties līdz jūlija vidum, taču uzlīmes ir un arī turpmāk būs pieejamas arī visos “RNP” klientu apkalpošanas centros. Lielākā daļa klientu izvēlējušies tās saņemt tieši tur. Atsevišķi daudzdzīvokļu māju vecākie saņēmuši uzlīmes visu namā mītošo iedzīvotāju vārdā. Kopumā pie pastkastīšu uzlīmēm tikuši jau vairāki tūkstoši rīdzinieku. Vajadzību pēc šādas iniciatīvas “RNP” konstatējis gan pēc novērojumiem māju apsekošanā, gan reaģējot uz iedzīvotāju sūdzībām. “Kāpņu telpās reklāmu izdevumu dēļ veidojas liela nekārtība, tie mētājas zemē, vairākums nonāk sadzīves atkritumos,” skaidro “RNP” pārstāve Santa Vaļuma. Uzņēmums jau saņēmis pozitīvas atsauksmes no klientiem, ka uzlīmes tik tiešām strādā un reklāmu pastkastītēs ir mazāk.

Pastkastes kļuvušas brīvākas

Arī VAS “Latvijas Pasts” (“LP”) piegādes operatore un pastniece Rīgā Marta Kalniņa stāsta, ka redzējusi “RNP” uzlīmes pie pāris namu past­kastītēm: “Pastkastītes rotā ļoti dažāda izskata un izcelsmes zīmes ar līdzīgu saturu, tostarp arī pašu iedzīvotāju izgatavotas, un mēs tās respektējam.” Izplatīts esot uzskats, ka tieši “LP” pastnieki pastkastītes piebāž ar daudzajiem reklāmu izdevumiem, tomēr “LP” piegādā tikai niecīgu daļu – Rīgā aptuveni 6%, Latvijā – aptuveni 17% no kopējā apjoma. “Reizēm pastkastītes mēdz būt tā piebāztas ar reklāmām un veikalu avīzēm, ka ir problēmas nesaburzot ievietot tajās preses izdevumus un citus adresētus sūtījumus. Taču kopumā arī daļa citu reklāmu piegādātāju ņem vērā iedzīvotāju nevēlēšanos saņemt reklāmas, jo pastkastītes tik tiešām ir kļuvušas brīvākas. Attiecības ar klientiem, kuri izmanto šādas uzlīmes, uzlabojas, jo cilvēki ir priecīgi, ka reklāmu ir mazāk,” skaidro Marta un pauž atbalstu šādām aktivitātēm.

CITI ŠOBRĪD LASA

Jūnijā savukārt arī vairāki uzņēmumi un organizācijas, parakstot Latvijas Darba devēju konfederācijas izstrādāto memorandu, apņēmās ievērot pastkastīšu īpašnieku vēlmi nesaņemt neadresētos sūtījumus, ja tā ir izteikta, uzlīmējot uz pastkastītes attiecīgu informatīvu zīmi. Reklāmdevēji apņēmušies arī nodrošināt iespēju pastkastīšu īpašniekiem saņemt šim nolūkam īpaši izstrādātu vienota parauga uzlīmi “Stop neadresētiem sūtījumiem”, taču sola respektēt arī citas līdzvērtīga satura zīmes. Memorandu parakstīja Latvijas Pārtikas tirgotāju asociācija un Pasta komersantu biedrība, tostarp VAS “Latvijas Pasts”, kā arī uzņēmumi SIA “Rimi Latvija”, SIA “Maxima Latvija”, AS “Fitek”, SIA “Poligrāfijas grupa Mūkusala”, SIA “Arkolat” un SIA “Cenuklubs”. Pievienoties memorandam turpmāk tiek aicināti arī citi uzņēmumi, kas savā darbībā izplata neadresētus pasta sūtījumus. Paredzams, ka šāda ierosme veicinās arī Pasta politikas pamatnostādnēs 2011. – 2017. gadam ietverto uzdevumu par pašregulācijas mehānisma izveidi neadresēto pasta sūtījumu jautājuma risināšanai, ko līdz šim nebija izdevies panākt par to atbildīgajām ministrijām.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.