Mobilā versija
+4.1°C
Sabīne, Sarma, Klaudijs
Pirmdiena, 5. decembris, 2016
1. augusts, 2012
Drukāt

Remonts, neizejot no mājas

buv3_123

Arvien vairāk pirkumus, tostarp arī būvmateriālus, mēbeles, sadzīves tehniku un citas mājlietas, cilvēki iegādājas internetveikalos. Tā var labāk plānot savu laiku un bieži vien arī krietni ietaupīt, sekojot līdzi akciju cenām, nevis apbraukājot daudzus celtniecības un saimniecības preču veikalus.

 

Piemēram, vietnēs salidzini.lv un kurpirkt.lv var nolūkot, kurš internetveikals vajadzīgo preci šobrīd pārdod par zemāku cenu. Tiesa, pirms veic lēto pirkumu, der pārliecināties, vai akcija vēl ir spēkā, kā arī rūpīgi jāizpēta informācija par preci, piemēram, vizuāli var būt ievietots foto ar 25 kg flīžu līmes maisu, bet cena attiecas uz 5 kg iepakojumu.

Svarīgi arī apsvērt termiņus – kurā brīdī būvmateriāls vai lieta būs nepieciešama.

 

Jārēķinās, ka pasūtījumu ar internetveikala starpniecību varam nesaņemt tūlīt vai pat tuvākajās dienās, jo prece, iespējams, atrodas kādā attālākā noliktavā (tā var būt arī Lietuvā vai pat Polijā). Īpaši uzmanīgiem jābūt ar oriģināliem pirkumiem, ko piedāvā par zemu cenu.

 

Viesturs Kastanis stāsta, ka virtuvei nolūkojis antīka stila “Cersanit” “Viking” sērijas grīdas flīzes, kuras daži internetvaikali solīja par divreiz zemāku cenu nekā būvniecības veikalos. Viesturs nolēmis ar internetveikaliem sazināties telefoniski, lai uzzinātu piegādes termiņus. Vienā operators negribīgi noburkšķējis, ka vēl meklējot piegādātāju šīm flīzēm, otrajā saņēmis atbildi, ka prece jāpasūta un ātrāk par divām trim nedēļām nebūs, turklāt arī tad nav garantijas. Trešā internetveikala menedžeris atteicis, ka noliktavā ir tikai 2 m2 (tāpēc jau cena tik zema!), savukārt ceturtais mēģinājums ar appollobaltic.lv bijis veiksmīgs (tiesa, par nedaudz augstāku cenu) – pāris dienu laikā bija sarūpēts vajadzīgais flīžu daudzums, turklāt menedžere rūpīgi pārbaudīja, vai neatšķiras toņi.

Durvis daudzi noskata būvniecības veikalos un tad pasūta internetā par zemāku cenu. Svarīgi pievērst uzmanību tonim, jo interneta bildītēs to grūti novērtēt, piemēram, baltais ozols dažādās vietnēs un katram durvju ražotājam noteikti izskatīsies atšķirīgi. Juta Vītoliņa pēc ilgiem meklējumiem atradusi jaunas iekšdurvis par sev pieņemamu cenu, piebilde bijusi – “ar defektu”. Zvanījusi, lai noskaidrotu, cik nopietns un kādā vietā ir šis defekts. Firmas “Tabuger” darbinieks aicinājis atbraukt un paskatīties, ka defekts ir gandrīz nemanāms uz durvju kārbas augšējās maliņas.

Pēteris un Jurģis, kuri piestrādā, remontējot dzīvokļus, materiālus lielākoties iegādājoties internetveikalos okbuvmateriali.lv, amurs.lv, bmv.lv, baumax.lv, buvserviss.lv, turklāt labprātāk pēc preces brauc paši, jo uzskata, ka tā ir operatīvāk, turklāt kontakti ar šo firmu menedžeriem un noliktavu darbiniekiem palīdz sekot nozares aktualitātēm.

 

Gadās, ka ne vienmēr pirkums internetveikalā ir veiksmīgs un attieksme pret klientu apmierinoša. Vietnē sudzibas.lv lasāmas kritiskas rindas par vairākiem veikaliem, kad kurjers atved citu gultu vai lampu, nevis pasūtīto, un mājaslapā ātri tiek nomainīta bilde un preces artikuls. Dažkārt, nespējot atrisināt problēmas par nekvalitatīvu vai nepiegādātu preci, cilvēki meklē palīdzību Patērētāju tiesību aizsardzības centrā (PTAC).

 

Patērētāju informēšanas un komunikāciju daļas vecākā konsultante Ilze Žunde pirms pirkuma iegādes iesaka uzmanību pievērst informācijai par internetveikalu. Jānoskaidro, vai pirkumu grasāmies veikt pie juridiskas personas vai privātpersonas, jo pēdējā variantā prasība par nekvalitatīvu, savlaicīgi vai vispār nepiegādātu preci būs jārisina civiltiesā. Lielākas garantijas varam gaidīt no juridiskas personas, kas uzņemas saistības par savām piedāvātajām precēm un to piegādes termiņiem. Ieteicams iegūt iespējami vairāk informācijas par e-veikala uzticamību, piemēram, uzklausot paziņu un draugu pieredzi vai meklējot internetā atsauksmes – lielākoties sūdzības ir par vieniem un tiem pašiem tirgotājiem. Jāraugās arī, kāda informācija e-veikala vietnē pieejama par preču iegādes un piegādes nosacījumiem, vai ir paredzēta arī iespēja atteikties no preces. Noteikti der izpētīt preces aprakstu – vai tas ir pietiekami detalizēts – un, ja vēlamies uzzināt ko vairāk, jāsazinās ar konsultantu vai operatoru, kas sniegs sīkāku informāciju. Svarīgi ir arī preces piegādes termiņi, kas katrā atsevišķā gadījumā var būt atšķirīgi. Saskaņā ar normatīvajiem aktiem precei jābūt piegādātai 30 dienu laikā un, ja preces piegādē radušies sarežģījumi, pārdevējam par to 30 dienu laikā jāinformē. Ja prece netiek piegādāta, jāatdod nauda. Tāpat jāatceras, ka neatkarīgi no tā, vai veikta priekšapmaksa vai pēcapmaksa, pircējs ir tiesīgs atteikties no preces 14 dienu laikā – tātad jāraugās, vai ir paredzēta šāda preces atteikuma veidlapa vai arī e-veikals būs ar mieru pieņemt šādu atteikumu, sastādītu brīvā formā.

 

Uzziņa

* Populārākie būvmateriālu e-veikali: buvsagade.lv, appollobaltic.lv, okbuvmateriali.lv, tabuger.lv, baumax.lv, bmv.lv, buvserviss.lv, akolat.lv, amurs.lv, e-builder.lv, laikscelts.lv, bmvide.lv, buv.lv, expro.lv, baushop.lv, majaplus.lv, a13.lv, telpadeko.lv (Liepāja), internetveikalu izveidojis arī būvniecības nams “Kurši” – www.bnkurshi.lv un “K-Rauta” www.k-rauta.lv.

* Sabiedriskās domas un tirgus izpētes centra aptauja liecina, ka šobrīd iedzīvotāji interneta veikalos visvairāk pērk sadzīves un datortehniku – 63%, apģērbu un apavus – 37%, ceļojumus un citus izklaides pasākumus – 31%, kosmētiku, higiēnas preces – 25%, 5% respondentu izvēlas internetā pirkt pārtikas preces. Interneta veikali dod iespēju iepirkties iegādāties preces, kas Latvijā nav pieejamas.

 

 

Pievienot komentāru

Draugiem Facebook Twitter Google+