Jaunais “Renault” flagmanis izskatās solīdi un respektabli. Publicitātes foto

“Renault” saimes jaunpienācējs 1

“Renault” modeļu rindā “Talisman” aizstāj līdzšinējo vidējās klases automobili “Laguna”. Ražotājs kā galvenās “Talisman” pamatvērtības izceļ komfortu, solīdumu un kvalitāti. Tas kārtējo reizi apstiprina mūsdienu autobūves tendenci vidējās klases jeb D segmenta modeļus pat tādiem samērā demokrātiskiem zīmoliem kā “Renault” arvien vairāk orientēt uz premiuma līmeni.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Mākslīgais intelekts nosauc 5 sieviešu un 5 vīriešu vārdus, kas nes laimi to īpašniekiem 30
Notriektā tautumeita 7
Veselam
Zinātnieki atklājuši iemeslu, kas varētu izskaidrot gados jaunu cilvēku biežo saslimstību ar vēzi 57
Lasīt citas ziņas

“Talisman” veidots uz “Renault-Nissan” alianses modulārās platformas CFM, kas jau ir jaunā “Renault Espace” pamatā, kā arī ir pazīstama no apvidus automobiļiem “Nissan Qashqai”, “Nissan X-Trail” un “Renault Kadjar”.

Vidējās klases sedana kopgarums ir 4,85 metri, platums 1,87 metri, augstums 1,46 metri, bet riteņu garenbāze – 2,81 metrs. Tas nozīmē, ka jaunais modelis ir par 16 centimetriem garāks un par sešiem centimetriem platāks nekā “Laguna”. Bagāžas nodalījuma tilpums sedanam ir 608 litri.

CITI ŠOBRĪD LASA

“Renault Talisman” ir pieejams četros aprīkojuma līmeņos: “Life”, “Zen”, “Intense” un “Initiale Paris”.

Automobilim pieejama “4Control” šasija ar piestūrējošiem aizmugures riteņiem, kā arī “Multi-Sense” sistēma, kas ļauj mainīt regulējumu amortizatoriem, stūres sistēmai un transmisijai. Pavisam paredzēti pieci šasijas elektronikas iestatījumi – “Eco”, “Comfort”, “Neutral”, “Sport” un individualizējamais “Perso”.

“4Control” sistēma nozīmē, ka automobilim ir priekšējo riteņu piedziņa, taču stūrējami visi četri riteņi. Pati par sevi šī ideja nav jauna. Jau pagājušā gadsimta astoņdesmitajos gados vairāki japāņu autoražotāji sērijveidā izlaida modeļus ar aizmugurējiem piestūrējošiem riteņiem. Taču agrāk aizmugures riteņu stūrēšanai tika izmantoti diezgan sarežģīti vadības mehānismi, kas nedarbojās īpaši precīzi un tādēļ plašu lietojumu neguva. Tagad pie lietas ķērusies modernā elektronika. “Talisman” aprīkots ar īpašu procesoru, kas vāc datus par automobiļa pārvietošanās ātrumu, paātrinājumu, katra riteņa griešanās ātrumu, stūres rata pagrieziena leņķi un ātrumu. Pēc šo datu apstrādes procesors dod komandas izpildmehānismam, kas atbild par aizmugures riteņu pagriešanu. Būtiski, ka šī sistēma darbojas kopā ar ESP (elektronisko stabilitātes sistēmu) – automobilim saslīdot, elektronika situāciju cenšas labot, ne tikai piebremzējot kādu no riteņiem, bet arī piestūrējot aizmugures riteņus. Taču dabā, braucot šādam auto pie stūres vai pat vērīgi lūkojoties uz priekšā braucošu šādu aktīvi stūrējošu auto, aizmugures riteņu stūrēšanu nevar ne sajust, ne saskatīt. Tas tādēļ, ka aizmugures riteņi tiek grozīti ļoti minimāli un ne tuvu kā priekšējie. Komforta režīmā ar ātrumu līdz 50 km/h (neitrālajā režīmā – līdz 60 km/h, sporta režīmā – līdz 80 km/h) aizmugurējie riteņi pagriežas pretēji priekšējo riteņu pagrieziena virzienam leņķī līdz 3,5 grādiem. Tas rada efektu, ka garenbāze it kā saīsinās, palielinot manevrētspēju. Lielākā ātrumā aizmugurējie riteņi griežas tajā pašā virzienā kā priekšējie riteņi, bet par vēl mazāku leņķi (līdz 2 grādiem), radot pagarinātas garenbāzes efektu.

Reklāma
Reklāma

“Talisman” interjera apdare ir kvalitatīva, bet galvenais akcents ir priekšējā paneļa centrā novietotais planšetdatora izmēra monitors. Protams, automobilim pieejams ļoti plašs mūsdienīgo drošības un komforta ierīču klāsts, piemēram, aktīvais ātruma regulētājs, aktīvā avārijas bremžu palīgsistēma, pagriezienu miglas lukturi, joslu kontroles sistēma, vadības sistēma drošai distancei starp transportlīdzekļiem, pārsniegtā ātruma brīdināšanas funkcija, ceļa zīmju atpazīšana, parkošanās palīgs “Easy Park Assist”, priekšējie, sānu un aizmugures sensori, parkošanās palīgsistēma, atpakaļgaitas kamera, “Head-up” displejs un citi rīki.

Piedāvājumā ir pieci turbodzinēji. Divi no tiem ir benzīna motori TCe 150 un 200, kas komplektēti ar divsajūgu automātisko pārnesumkārbu, bet pārējie trīs ir turbodīzeļi dCi 110, 130 un 160.

“Renault Talisman” sākuma cena ir 22 840 eiro par “Life” versiju ar mazāko dīzeli. Piemaksa par “Grand­tour” universāļa versiju – 985 eiro.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.