Mobilā versija
-2.8°C
Baiba, Barbara, Barba
Svētdiena, 4. decembris, 2016
9. decembris, 2013
Drukāt

Riekstu ēšana paildzina dzīvi

Foto - Shutterstock.comFoto - Shutterstock.com

Ikdienas uzturā iekļauti rieksti palielina dzīves ilgumu, noskaidrots jaunā pētījumā, kas publicēts žurnālā New England Journal of Medicine.

Zinātnieki no Dana-Farber Brigham slimnīcas un Hārvardas veselības skolas analizēja medicīnisko informāciju un uztura paradumus 30 gadu garumā par gandrīz 120 000 cilvēkiem. Viņi secināja, ka riekstu cienītāji retāk mirst no sirds un asinsvadu slimībām, vēža vai diabēta.

“Ja katru dienu ēd riekstus, nāves risks no sirds un asinsvadu slimībām mazinās par 29%, risks mirt no vēža – par 11%,” saka Čārlzs Funčs (Charles Fuchs), šī pētījuma vadītājs.

Eksperti pētīja datus par 76 464 sievietēm un 42498 vīriešiem laika periodā no 1980. līdz 2010. gadam. Dalībnieki aizpildīja anketas par savu veselību un riekstu ēšanu. Zinātnieki novēroja, ka cilvēki, kuri uzturā regulāri lieto riekstus, ievērojami vairāk patērē arī augļus un dārzeņus. Tajā pašā laikā riekstu ēdāji lietoja 2,5 reizes vairāk alkohola, toties 1,5 reizes mazāk smēķēja.

“Cilvēki, kas ēd riekstus katru dienu, mazina iespējamību nomirt no vēža, sirds un plaušu slimībām, diabēta. Turklāt tie aizsargā pret artrītu, depresiju un mazina iespēju saslimt ar Alcheimera slimību,” saka Dr. Bao Jings  (Ying Bao), pētījuma līdzautors.

Pētījums arī rāda, ka riekstu patēriņš mazāk nekā vienu reizi nedēļā nāves risku mazina par 7%, reizi nedēļā – par 11%, bet divas līdz četras reizes nedēļā – par 13%, piecas līdz sešas reizes nedēļā – 15%, septiņas vai vairāk reizes nedēļā – par 20 %.

100 g valriekstu uzņemšana nedēļā, risku mirt no vēža mazina par 45%.

Rieksti ir lielisks vitamīnu, minerālvielu, škiedrvielu avots. Tie normalizē zarnu trakta darbību. Agrāk uzskatīja, ka rieksti var radīt zarnu gļotādas iekaisumu. Tomēr nesenā pētījumā noskaidrots, ka rieksti samazina divertikultīta risku.

Pievienot komentāru

Draugiem Facebook Twitter Google+