×
Mobilā versija
+7°C
Armanda, Armands
Svētdiena, 22. aprīlis, 2018
3. aprīlis, 2018
Drukāt

Riepas – nu jau gan laiks mainīt. Kuras labākās? (12)

Foto - Atis JansonsFoto - Atis Jansons

Šai ziemas riepai darba sezona turpinās.

Jau nedēļu vasaras riepas vadāju bagāžniekā un noskatījos uz pagaidām pustukšajiem maiņas punktiem. Un uz termometru arī. Par agru, laikam…

Bet nu vairs ne. Uzticamākais ziņu portāls rāda – šodien seši, rīt 12, parīt 15. Pat naktīs plus astoņi. Montējam!

Ko montējam? Man vienkārši. Izripināju no garāžas savus aizpērnos ķīniešus (“Westlake” RP28), ar mitru lupatu noslaucīju putekļus, ar bīdmēru pamērīju raksta dziļumu. Pēc nobrauktiem aptuveni 30 000 km – seši milimetri. Teicami. Un vēl viens pierādījums tam, ka izcili svarīgs (ja ne pats svarīgākais) skaitlis riepu izvēlē ir “tread weare”. Šīm ir 400. Superstraujos pagriezienos, izmisīgi ekstrēmā bremzēšanā mazliet pārākiem “premium” riteņiem dilšanas indekss mēdz būt reizes divas mazāks. Un ar šādu nobraukumu tās jau būtu krietni plikākas un pārākumu zaudējušas. Sevišķi dziļā ūdenī (Jūrmalas šosejas garenrisās, piemēram), kur svarīgākais no visiem riepas parametriem ir raksta dziļums. Tādēļ – savu izvēli esmu izdarījis jau labi sen. Un neiespringstu, nepārmaksāju par gadskārtējo testu uzvarētājām, bet cenšos mainīt riepas pēc iespējas bieži. Šīm, piemēram, 2018. gada vasara būs pēdējā darba sezona, jo uzskatu, ka Latvijas apstākļos ziemai noteiktais 4 mm protektora dziļums ir obligāts arī vasarā. Sevišķi tiem, kuri zemo un plato profilu lamatās iebraukuši. Jo platāks ritenis, jo vairāk ūdens tam jāizspiež. Un nevis vienkārši nedaudz vairāk, bet traki straujā ģeometriskā progresijā. Un to nevar izdarīt, ja rievu vairs nav. Nekāds “premium” nevar. Bet jauns “demokrāts” var. Un var daudz lētāk.

Cenu atšķirības nav lielas tikai tad, ja jūsu auto mērķtiecīgas izvēles vai laimīgas sakritības dēļ ir nevis “sportiska smukuma”, bet saprātīga praktiskuma zonā. 14, 15, pat 16 collu riteņiem prestižāko brendu riteņi nemaz nav tik baigi dārgi. Pirmajos divos no nosauktajiem mēriem tie sadārdzina komplektu tikai par dažiem desmitiem eiro. Reizēm akcijās – pat ne tik. (Tad gan vajadzētu piesardzīgi pameklēt uz preces sāna gadskaitļa marķējumu.) 16 collās speramais solis lielāks. Bet 18… Tas ir diska diametrs, kuru nu jau sasnieguši pat citādi diezgan pieticīgi kompaktās klases auto. Un te cenas distance starp, piemēram, “Bridgestone” un to pašu manējo “Westlake” ir nevis desmiti, bet simti. Dārgākās vasaras riepas ar izmēru 225/45 R18 maksā 800 par komplektu. Lētākās (un ne jau lietotas, ne jau restaurētas, ne jau bez visiem nepieciešamajiem Eiropas marķējumiem) – 300. Tādas, lūk, gluži ciešamas mēnešalgas izmēra pārdomas…

Vēlreiz jāsaka – gatavu recepšu nav. Lielajos riepu testos lētie brendi gandrīz neparādās. Tie netiek ne slavēti, ne pelti. Vienkārši ignorēti. Apkārtējie kolēģi par savu pieredzi kautrīgi klusē. Nav jau pie mums pieņemts ar pieticību lielīties. Turklāt dārga izvēle ir ražotājam un tirgotājam izdevīga. Un no šā izdevīguma arī “ekspertiem” šis tas var atlēkt…

Es vēl vismaz šovasar turpināšu braukt ar “Made in China”. (Nākamajā ziemā arī, jo noņemto divas ziemas kalpojušo “Westlake” zīmējuma dziļums arī ir ap 7 mm). Tad redzēs. Kārojas kādu eksperimentu ar vissezonas riepām, kuru jaunumu klāsts pēdējos gados ļoti interesants.

Nobeigumā daži vārdi tiem daudzajiem, kuri šopavasar riepas nemainīs. Vēlu veiksmi. Neklausieties balsīs, kas sauc to par neprātu. Tās ir tirgotāju balsis. Viņiem nu nemaz nav izdevīgi, ka ziemai vairs nepietiekamos protektora milimetrus miskastē nemetīsiet, bet prātīgi un rātni nobrauksiet. To var darīt. Ir, protams, “ziemenes” nedaudz skaļākas, tērē mazliet vairāk degvielas. Bet par bīstamām mūsu mērenajā klimatā kļūst tikai tad, ja pilots aizmirst, ka raksts te tomēr jau sekls un lielam ātrumam dziļās peļķēs nepietiekams.

Pievienot komentāru

Komentāri (12)

  1. Katram savs -nosaka cena , kādu kurais var atļauties . Viss pārējais – tukša muldēšana ….

  2. No visām var dabūt akmeni logā , jo no lidojošiem akmeņiem nav iespējams izvairīties un lielākās daļas valsts autoceļiem ..

  3. Pilnīgi nepiekrītu raksta autoram! Vasarā- vasaras, ziemā- ziemas riepas! Nekādas Krievu vai Ķiniešu. Šiš riepas mēģināja piedalīties testos, kur pilnīgi izgāzās. Ja nav nauda- mazlietotas ar pazīstamu nosaukumu! Iestājoties siltam laikam, ar ziemas riepām, vadāmība un bremzēšana – slikta. Vissezonas mūsu ziemā neder. Vari nolietot vasarā ziemas riepas ar mazu protektoru…

  4. Neko neteiks, ziemas riepām ir mīkstāks gumijas sastāvs un tāpēc labāka saķere. Tas, ka tev būs lielāks degvielas patēriņš un ātrāk nodils riepas, tā ir tava problēma.

  5. Latvijas klimatiskajiem apstākļiem pašlaik visizdevīgākās ir labas vissezonu riepas. Kā Michelin CrossClimate vai Alpin 5, Goodyear 4Seasons G2 … Ar Latvijas vidējo nobraukumu zem 15k gadā, trīs ziemas un vasaras tās riepas ies bez problēmām. Un nebūs rudeņos vai pavasaros pie pēkšņi uznākuša sala jādomā vai drīkst braukt.

  6. Vissliktākās riepas ar kurām esmu braucis bija ķīniešu. Otrreiz nekad ar tādām negribu braukt pa ziemu.

    • Jo Ķīnā ir tikai viens razōtājs ar vienu modeli. Vai tu neesi 20 gadsimtā aizgulējies? Autora rakstīto gan mēģini vēl pāris reizes izlasīt(ja lēni pielec).

    • Nedaudz atkarīgs arī no tā kā paveicās. Ir sastapti OK aziāti, un arī pilnīga draza. Tiesa, tas OK bija tikai rāmai ripināšanai. Asos līkumos, kur Pirelli un Michelin pat neradīja bažas par “noraušanos”, ķīnietis slīdēja ka nu tikai. Pie lielāka ātruma vibrē nepatīkami. Attiecīgi es braucu ar “premium” riepām pirktām “akcijā” pa ceļam izģērbjot tirgotāju. Nav diži dārgāk par aziātu.

  7. NU gudrinieks !!?? ko teiks apdrosinātāji ja gadienā CSNg ar ziemas riepām vasarā ,rakstot tādu fufeli vajag domat ko raksti !

  8. NU gudrinieks !!?? ko teiks apdrosinātāji ja gadienā CSNg ar ziemas riepām vasarā ,rakstot tādu fufeli vajag domat ko raksti !

Draugiem Facebook Twitter Google+