Nils Ušakovs
Nils Ušakovs
Foto – Karīna Miezāja

Egils Līcītis: Rīga gāž no kājām 25

Līdz šim no Rīgas iedzīvotāju acīm plūda pateicības asaras pilsētas galvas kungam, kuru citādi negodāja kā par kūmu Ušakovu. Gan tāpēc, ka mērijā dzīvo un strādā tik augstu, ka skaidrā laikā no turienes redz Maskavas torņus, gan tāpēc, ka plāni kā Kutuzovam. Katrā ziņā Nils sprauda uzdevumus, kas bez viņa pa spēkam būtu tikai titānam. Mērs, saposts zilā matroža uzvalciņā, ieradās spoži apgaismotās vietās, kur viņam pievērsa uzmanību, tika mesti kaislīgi skatieni.

Reklāma
Reklāma
TV24
Šoreiz “šefs” ir pielaidis kolosālu kļūdu. Vai Krievijas elite patiesībā gaida Putina nāvi? 41
RAKSTA REDAKTORS
“Šorīt viņi tur stāvēja vairāk nekā pusstundu, diskusijas bija skaļos toņos” – jautājam instruktoram, kuram no šoferiem šādā situācijā ir priekšroka 3
Veselam
8 veidi, kā bērnu izaudzināt par potenciālo psihoterapeita pacientu 18
Lasīt citas ziņas

Taču drūmajā 2015. gada ziemā valodās iezogas skābuma tonis pret Rīgas mēru, varoņa starojums blāvo, ilgi glabātais talismans – bezmaksas vai palētinātā trama biļete – izplēnē. Ziemeļu romantikas iedvesmotā “Saskaņas” sociāldemokrātija vairs nešķiet gādīga, jo draud padarīt rīdziniekus klibus ielu slidotavās, un 1. februārī Ušakova kroņa uzņēmums “Rīgas satiksme” apsveica ar tarifu, kas pamatīgi iztukšo darbaļaužu kabatas. Braukšanas biļete kļuvusi apzeltīta, itin kā Ušakovs pats vai Iveta Strautiņa ar otiņu mājās smalki zīmētu e-talonus. Božemoj, šitādu naudu plēst – eiro piecpa­dsmit par braucienu! Tas tak 100 rubļu pēc jaunā kursa!

Bet cilvēkiem, kas raduši pa pilsētu pārvietoties ar šikiem “Mercedes” fabrikās ražotiem autobusiem, ultramoderniem zemās grīdas tramiem un NASA inženieru projektētiem trolejbusiem, vajadzētu saprast – tāds teiksmainas greznības transporta parks kaut ko maksā! Un tie bijuši krāšņi, sālīti tēriņi, ko skopuļi no “Vienotības” valdības negrib nokārtot.

CITI ŠOBRĪD LASA

Tamdēļ ar ziedojumiem “Rīgas satiksmei” iztīrīs rīdzinieku ķešas, taču otrs jautājums – kā pasažieri tiks līdz pieturvietām, jo, uznākot sniegam, ietves cilvēku kustībai ir naidīgas, trotuāri pastāv ārpus iedzīvotāju kolektīvās drošības sistēmas! Sevišķi vecīšiem netīrīto ielu dēļ uzturēšanās ārpus mājas nav ieteicama un ir neiespējama. Pensionāriem galvenais palikt veseliem locekļiem un vienā gabalā, jo Ušakova sētnieku sakopjamo virsmu grumbuļainums parāda, ka šoziem ārā sastopamies ar hitleriskās Vācijas veikto bombardēšanas darbu pabeigtību.

Varētu valdībai uzkraut, kāpēc stihijas ap­stākļos rīdzinieku kājām nav piemontētas kāpurķēdes. Lepnā dome iztiek ar šarmantu plecu raustīšanu – nu ziema, un ko jūs gribējāt? Atraduši “degpunktu”! Pilsētniekiem, kas turas savos zābakos un nav izrādījuši pretimnākšanu pāraut kātus Traumatoloģijas un ortopēdijas institūta ģipsētajos, jārēķinās, ka priekšā vēl ir lāsteku sezona. Tikām izdzīvojušie spriež – tūlītēja emigrācija? Pietiks ar laišanos lapās no galvaspilsētas? Pašreklāmas kantorī vairs neskaita, cik procenti latviešu, cik ukraiņu atbalsta mēru, vai viss Pļavnieku kontingents nobalsos par iemīļoto vadītāju. Jo kā trīsrindē mācējis teikt ebreju dziesminieks:

“Ušakovam beidzas blats, par viņu nebalsos ne Rapoports, ne Kacs.”

Šoziem pat Nila tuvākie līdzgaitnieki skinhedi neiet slidenajās ielās, un arodbiedrība LABA ne par kādu naudu nepulcējas uz kvēliem mītiņiem. Jetijs, sniega cilvēks, tik lēkā lustīgs. Viņam izdabāts. Jetiji nelieto sabiedrisko transportu. Ak vai, cik maz jetiju starp balsstiesīgiem! Tā jau Ušakovs nesagaidīs pirmās sniegpulkstenītes mēra amatā!