Rīga gūst papildu atpazīstamību sociālajos tīklos
 0

Ceturtdien kļuva zināms, ka Latvijas galvaspilsēta Rīga konkursā, kurā piedalījās pilsētas no vairāk nekā 50 valstīm, ir ieguvusi savu sociālā tīkla “Foursquare” virtuālo nozīmīti. Sākot ar maiju, jebkurš cilvēks, kas trīs reizes atzīmēsies Rīgā, iegūs nozīmīti savā īpašumā.


Reklāma
Reklāma

 

“Zaļais kurss jau tepat pie sliekšņa.” Vai varētu aizliegt malkas, brikešu un granulu apkuri? 400
TV24
Uzņēmējs nosauc visbirokrātiskākās valsts iestādes, kuras būtu likvidējamas: Šādi es, protams, varu sev audzēt ienaidniekus 88
“Meita raudāja, zvanīja, nesaprotot, kur atrodas!” Šoferis Ogrē vienaldzīgi izsēdina 10 gadus vecu meitenīti nepareizā pieturā 84
Lasīt citas ziņas

Kā pastāstīja akcijas iniciators un viens no Latvijas pamanāmākajiem “Foursquare” aktīvistiem Mareks Matisons, šāda atzinība palīdzēs popularizēt Rīgu, jo programmu lieto aptuveni 15 miljoni cilvēku visā pasaulē, bet Latvijā lietotāju skaits esot aptuveni 10 tūkstoši. Kopumā savas nozīmītes ieguva 20 pasaules pilsētas. “Rīga ir gana skaista, lai to parādītu uz āru. Tā kā “Foursquare” nāk no ASV, konkursu plānoja rīkot tikai šīs valsts pilsētām, izceļot aktīvākās lietotājas, bet tad pārējā pasaule teica: “Ei, mēs arī gribam piedalīties!” Tā nu tika izlemts, ka citiem arī tiks dota iespēja,” atklāja M. Matisons. Viņš uzskata, ka šāds panākums Rīgai dos papildu atpazīstamību un piešķirs tās vārdam jaunu skanējumu.

“Foursquare” ir sociālā platforma, kas ļauj sazināties ar draugiem un paziņām, balstoties uz katra atrašanās vietu. Vispilnvērtīgāk to var lietot savā mobilajā telefonā ar interneta pieslēgumu, atzīmējoties katrā vietā, ko lietotājs apmeklē. Par dažādiem sasniegumiem tiek piešķirtas nozīmītes. Īpaši aktīvi ir nozīmīšu kolekcionāri, un, pateicoties iegūtajai nozīmītei, Rīgu apmeklēs arī viņi.

 

CITI ŠOBRĪD LASA

“Ir cilvēki, kas tic mītam, ka kāds nāks un apzags dzīvokli, jo zina, kur atrodies. Iesaku draugu lokā iekļaut tikai tos cilvēkus, kas ir savstarpēji pazīstami. Nevajag “Forsquare” rādīt savu dzīvesvietu, lai gan programmā nemaz netiek norādīta precīza vietas atrašanās, bet tikai kvartāls,” skaidro M. Matisons.

 

Sociālais tīkls balstīts arī uz sacensību draugu lokā, jo par katru atzīmēšanos tiek doti punkti. Cilvēks, kurš atzīmējies vienā vietā visvairāk, tiek pie mēra statusa. Tā Rīgas mērs šajā tīklā pašlaik ir nevis Nils Ušakovs, bet gan kāds Jānis Drulle.

“Foursquare” ir slinkā tūrista ceļvedis, jo cilvēkiem, kuri negrib doties uz tūrisma biroju, atliek vien pro-
grammas meklētājā ierakstīt, piemēram, “vīns”, un tiks uzrādītas lietotāju iecienītākās vietas, kur var iemalkot vīnu. Jaunatklāšana ir lielākais pluss, jo par katru vietu tiek rakstītas atsauk-smes nevis, piemēram, no restorāna īpašnieka, bet gan no apmeklētāja puses. Tādējādi tiek norādītas gan labās, gan sliktās īpašības. Tomēr, lietojot “Foursquare” un par to pārāk aktīvi ziņojot uz citiem sociālajiem tīkliem, lietotājs riskē kļūt apnicīgs,” secina M. Matisons.

Viņš domā, ka Latvijā “Foursquare” tiek pievērsta pārāk maza uzmanība, jo tas krietni atpaliekot no “Facebook” un “Twitter” lietotāju skaita. Neesot bijusi neviena aktīva kampaņa, kas palīdzētu lietotāju skaitu palielināt. To vajadzētu mainīt, un sabiedrībā populāriem cilvēkiem vajadzētu stāstīt par “Foursquare”. Piemēram, nesen Latvijas ārlietu ministrs Edgars Rinkēvičs sācis aktīvi lietot šo telefona aplikāciju, atzīmējoties vietās, kuras tiek apmeklētas, un pierakstot komentāru, kas svarīgs tur tiks apspriests.

Reklāma
Reklāma

 

Tā kā Rīgas mērs Nils Ušakovs ir aktīvs sociālo tīklu lietotājs, viņam vajadzētu pievērsties arī “Foursquare”, kas pie viena palielinātu viņa atbalstītāju skaitu, uzskata M. Matisons, kurš līdz ar programmas parādīšanos ieraudzījis Rīgu no jauna, atklājot vēl neredzētas vietas.

 

Lai gan Rīga sevi esot parādījusi kā aktīvu “Foursquare” lietotāju un ieguvusi īpašo nozīmīti, tūristiem vēl joprojām šajā sociālajā tīklā neesot pieejama plaša informācija par pilsētu. “Lai piesaistītu papildu tūristus, Rīgu tajā vajadzētu reklamēt,” pārliecināts M. Matisons.

 

Uzziņa

Pilsētas, kas ieguvušas “Foursquare” īpašo 
nozīmīti 
(izņemot ASV pilsētas):

Doha (Katara),

Mumbaja (Indija),

Seula (Dienvidkoreja),

Kasablanka (Maroka),

Kumasi (Gana),

Tunisa (Tunisija),

Kualalumpura (Malaizija),

Manado (Indonēzija),

Pērta (Austrālija),

Mehiko (Meksika),

Kingstona (Jamaika),

Montevideo (Urugvaja),

Truarivjēra (Kanāda),

Karakasa (Venecuēla),

Santjago (Čīle),

Boloņa (Itālija),

Ģente (Beļģija),

Gimarainša (Portugāle),

Rīga (Latvija),

Vīne (Austrija).

 

 

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.