Mobilā versija
-3.0°C
Baiba, Barbara, Barba
Svētdiena, 4. decembris, 2016
19. jūnijs, 2013
Drukāt

Rīgā jauna pasažieru informēšanas sistēma


Foto - Dainis BušmanisFoto - Dainis Bušmanis

Pašvaldības SIA “Rīgas satiksme” kopš aizvadītās nedēļas ar jauno QR kodu informēšanas sistēmu 
viedtālruņu īpašniekiem piedāvā ērtāku un ātrāku piekļuvi informācijai 


 

Viedtālruņu īpašnieki ar inovatīvo QR kodu bezmaksas aktivizēšanu viedtālruņos Rīgas pašvaldības pieturvietās kopš aizvadītās nedēļas beigām daudz vienkāršāk un ērtāk var uzzināt dažādu veidu informāciju. Piemēram, bez maksas aktivizējot viedtālrunī lietotni un nolasot pieturvietā QR kodu, var redzēt tuvākos sabiedriskā transporta līdzekļu atiešanas laikus no attiecīgās pieturvietas, atrast tuvāko nakts transporta pieturvietu un e-talona pārdošanas vietu, izvēloties gala mērķi, veikt maršruta plānošanu, kā arī rakstīt atsauksmi Rīgas pašvaldības SIA “Rīgas satiksme”. Informāciju var saņemt un sūtīt latviešu, krievu un angļu valodā.

Tiem pasažieriem, kas šos kodus vēl nav paspējuši izmantot, paskaidrosim, ka QR kodi ir divdimensionālie svītru kodi. To nosaukums ir atvasināts no angļu valodas un tulkojumā nozīmē “ātrā atbilde” (“quick response”). Kods, vienkārši sakot, ir saite uz mājas vietnes vietu. Patlaban šie kodi ir redzami uz sabiedriskā transporta līdzekļu atiešanas plāksnītēm 640 Rīgas pieturvietās.

Līdz augustam QR kodi būs visās 1859 Rīgas sabiedriskā transporta pieturvietās.

Ko no jaunās informēšanas sistēmas ieviešanas gaida Rīgas pašvaldībai piederošais uzņēmums?

“Mūsu uzņēmumam aizvien ir svarīgi informāciju nodot gan esošajiem, gan arī potenciālajiem pasažieriem, tāpēc piedāvājums izmantot viedtālruņus ir likumsakarīgs,” teic uzņēmuma valdes priekšsēdētājs Leons Bemhens. Tāpat iecerēts norādīt arī transporta līdzekļa atiešanas laiku tiešsaistes režīmā, nevis pēc grafika, kā notiek patlaban. Svarīgi, ka maija beigās, pēc aģentūras “TNS” informācijas, viedtālruni lietoja 19% Latvijas cilvēku vecumā no 15 līdz 74 gadiem. Tātad šai pasažieru grupai kopš aizvadītās nedēļas beigām ir dotas papildu iespējas sava viedtālruņa izmantošanā. Tāpat svarīgi, ka pēc QR kodu ieviešanas, visticamāk, mazāka slodze būs “Rīgas satiksmes” Informācijas dienestam, kura speciālisti pa tālruni 80001919 ik mēnesi atbild uz 36 000 pasažieru jautājumiem par sabiedriskā transporta pienākšanas un atiešanas laikiem, e-talona tirdzniecības vietām, kā arī uzklausa lūgumus palīdzēt maršruta plānošanā. Jaunās informēšanas sistēmas ieviešana “Rīgas satiksmei” izmaksāja vien Ls 3680.

SKDS pētījums rāda: pirms diviem gadiem informāciju par sabiedriskā transporta līdzekļu atiešanas laikiem “Rīgas satiksmes” mājas lapā www.rigassatiksme.lv meklēja 50% pasažieru, bet patlaban šīs pasažieru grupas īpatsvars ir 65%. Šī tendence liek domāt, ka arī “Rīgas satiksmes” jaunā informēšanas sistēma pasažieriem būs noderīga.

 

 

Kā pieturvietās lietot 
”Rīgas satiksmes” 
QR kodu viedtālrunī

jābūt viedtālrunim ar kameru un sasaisti ar internetu,

jāielādē bezmaksas lietotne,

pieturvietā ar viedtālruni jānolasa QR kods,

atveras pieturvietas lapaspuse, tiek pateikta pasažiera atrašanās vieta,

uzrādās visi sabiedriskā transporta līdzekļi, kas pienāk pieturvietā, un pēc cik ilga laika tie atiet (saskaņā ar sarakstu),

var izmantot maršruta plānotāju, kas ar konkrētiem atiešanas laikiem un maršrutiem parādīs, kā sasniegt izvēlēto galapunktu,

uzrāda tuvāko e-talona tirdzniecības vietu,

uzrāda nakts transporta pieturvietu,

piedāvā rakstīt atsauksmi “Rīgas satiksmei”.

 

 

 

Pievienot komentāru

Draugiem Facebook Twitter Google+