Foto – LETA

Rīgā klausītāji dod priekšroku popmūzikas un modernās rokmūzikas koncertiem 0

Rīgā klausītāji dod priekšroku popmūzikas un modernās rokmūzikas koncertiem, taču māksliniekiem, kuru koncerti tiek piedāvāti Latvijā, jābūt jau kādu laiku apritē, intervijā aģentūrai BNS pastāstīja starptautiskā koncerna BDG grupā strādājošās koncertaģentūras FBI mārketinga direktors Kristaps Kārkliņš.

Reklāma
Reklāma
Veselam
8 veidi, kā bērnu izaudzināt par potenciālo psihoterapeita pacientu 13
NATO admirālis atklāj, vai ir pazīmes, ka Krievija tuvākajā laikā plāno iebrukt kādā no NATO valstīm
VIDEO. Kāpēc gurķus tin plēvē? Atbilde tevi pārsteigs
Lasīt citas ziņas

Kārkliņš atzina, ka konkrētu pētījumu, kādai mūzikai dod priekšroku latvieši, igauņi un lietuvieši nav, tomēr pēc pieredzes var izsecināt, ka Igaunijā ir lielāks pieprasījums pēc vecās un smagās rokmūzikas, Rīgā ir populāra popmūzika un modernā rokmūzika, māksliniekiem gan jābūt pazīstamiem.

“Mēs faktiski nevaram piedāvāt kaut ko pilnīgi jaunu, jo ir bijuši precedenti, kad piedāvājot jauna un aktuāla mākslinieka koncertu pārdošanas rezultāti nav bijuši tik spoži kā projektiem, kas jau atrodas apritē ilgāku laiku. Jebkurā gadījumā izpildītāji, kuram ir ilgāks uzstāšanās stāžs, tiek pārdoti labāk nekā aktuālo mākslinieku koncerti, kuri, turklāt par savu šī brīža aktualiāti vēlas saņemt paaugstinātu cenu,” atzina Kārkliņš.

CITI ŠOBRĪD LASA

Savukārt Lietuvas cilvēku muzikālo gaumi var raksturot kā kaut ko pa vidu esošu starp Latvijas un Igaunijas klausītāju gaumi un mūzikas tirgu. “Tai pat laikā visas valstis dzīvo līdzi mūzikas jaunumiem Eiropā un pasaulē, tāpēc būtiskas atšķirības novērojamas reti,” piebilda Kārkliņš.

Lēmums par to, kurā vietā notiek konkrētais koncerts, tiek pieņemts, balstoties uz iepriekšējo koncertu pārdošanas rezultātiem.

“Lielāko tiesu tie ir projekti, ar kuriem mēs esam strādājuši, vai arī izpildītāji, par kuriem mums ir pieejami koncertu pārdošanas dati citās Eiropas pilsētās, kuras ir korekti salīdzināt ar mūsu tirgu. Tāpat šie pētījumi ir balstīti arī uz ierakstu kompāniju datiem kas jau precīzāk pasaka, ko konkrētais mākslinieks nozīmē katrai no Baltijas valstu auditorijām. Tāpat izvēles kritērijs koncerta norises valstij ir tas, cik sen konkrētais mākslinieks ir viesojies vienā vai otrā pilsētā,” stāstīja Kārkliņš.

Viņš norādīja – jo mākslinieks ilgāku laiku atrodas apritē, jo atpazīstamāks tas ir, jo publika par viņa koncertu ir gatava izdot lielāku naudu, nekā par salīdzinoši jaunu izpildītāju. To pierādot arī pārdošanas dati – cilvēki ir gatavi maksāt 50 latus par biļeti uz Eltona Džona koncertu, bet nav gatavi maksāt 40 latus par biļeti uz Lady Gaga koncertu.