Mobilā versija
+6.1°C
Sarmīte, Tabita
Piektdiena, 9. decembris, 2016
30. augusts, 2015
Drukāt

Rīgā plāno pabeigt Austrumu maģistrāles izbūvi un atjaunot vairākus tiltus

Foto-LETAFoto-LETA

Skats uz pilsētu no Pēterbaznīcas torņa.

No nākamā gada Rīgā plānots sākt vairākus vērienīgus satiksmes infrastruktūras uzlabošanas darbus, kā arī turpināt šogad iesāktos projektus. Kā prioritāti 2016.gadā Rīgas domes Satiksmes departaments plāno sākt Austrumu maģistrāles posma, no Ieriķu līdz Vietalvas ielai, izbūvi.

Kā liecina Satiksmes departamenta investīciju plāns turpmāko piecu gadu periodam, ko šonedēļ atbalstīja Satiksmes un transporta lietu komiteja, šī projekta īstenošanai plānots atvēlēt piecus gadus. Provizoriskās darbu izmaksas varētu būt vairāk nekā 32 miljoni eiro. Lielāko daļu šīs summas – 19 miljonus – pašvaldība plāno piesaistīt no Eiropas Savienības (ES) fondiem, savukārt 13 miljonus eiro pašvaldībai būs jāatrod budžetā. Īstenojot projektu, tiktu izbūvēts Austrumu maģistrāles trūkstošais posms, izveidots pieslēgums ostas teritorijām, kā arī izveidots Rīgas vēsturiskā centra apvedceļš un iespēja slēgt kravu transporta satiksmi uz Akmens tilta un 11.novembra krastmalā, norāda domē.

Kā otra prioritāte nākamgad pašvaldībā tiek plānota satiksmes pārvada pāri dzelzceļam Rīga-Skulte ar pievedceļiem izbūves pirmā kārta. Šī projekta provizoriskās izmaksas varētu būt vairāk nekā 45 miljoni eiro, no kuriem 27 miljonus eiro plānots piesaistīt no ES fondiem un atlikušo – no pašvaldības budžeta. Arī šo projektu plāno realizēt piecu gadu laikā. Tā īstenošanas rezultātā tiktu izbūvēts pārvads Viestura prospekta (Austrumu maģistrāles trases) savienošanai ar Tvaika ielu, nodrošināta piekļūšana ostas teritorijām Jaunmīlgrāvī, Kundziņsalā un Sarkandaugavā, kā arī samazināta tranzīta satiksme caur Sarkandaugavas dzīvojamo rajonu par 80%, skaidro domē.

2016.gadā Satiksmes departaments plāno sākt arī satiksmes pārvada pāri dzelzceļam Rīga-Skulte ar pievedceļiem otro kārtu, pārbūvējot Tvaika ielu. Arī šos darbus vēlas paveikt piecu gadu laikā, un tie varētu izmaksāt 13 miljonus eiro, astoņus piesaistot no ES fondiem. Tādējādi tiktu izveidota pieeja satiksmes pārvadam un Viestura prospektam (Austrumu maģistrāles trasei) un izveidots pieslēgums ostas teritorijām Kundziņsalā un Uriekstes ielas apkaimē.

Nākamgad vēlas sākt arī Gaisa tilta atjaunošanu un pārbūvi, projektu pabeidzot piecu gadu laikā. Šie darbi varētu izmaksāt ap 9,4 miljoniem eiro, astoņus piesaistot no ES fondiem. Veicot tilta pārbūvi, tiktu apturēta tilta esošo bojājumu tālāka attīstība, nodrošināta tilta ilgizturība un nestspēja, paaugstināta satiksmes drošība un komforts. Uz tilta plānots izveidot gājēju un velobraucēju ceļu, tādējādi uzlabojot gājēju un velobraucēju satiksmes drošību.

Turpmāko trīs gadu laikā plānots pabeigt arī Salu tilta renovāciju. Plānots veikt Salu tilta pār Daugavu, Salu tilta pār Mazo Daugavu, Zaķusalas uzbēruma posma un tilta pār Bieķēngrāvi lejtecē atjaunošanu un pārbūvi. Tas varētu izmaksāt vēl 14 miljonus eiro, 12 piesaistot no ES fondiem.

Turpinot Salu tilta renovāciju, četru gadu laikā vēlas izbūvēt satiksmes pārvadu pār Krasta ielu, satiksmes pārvadu Lucavsalā un tiltu pār Bieķengrāvi augštecē, kā arī estakādi pār Bieķengrāvi. Šie darbi varētu izmaksāt ap 14, 5 miljoniem eiro, 12 piesaistot no ES fondiem.

Nākamajā piecgadē ieplānota arī Vanšu tilta atjaunošana, tam atvēlot ap 14 miljoniem eiro, tostarp 12 – no ES fondiem. Departamentā skaidro, ka rezultātā masu pasākumu laikā, kad autotransporta satiksme tiek slēgta, vairs nebūtu jāparedz ierobežojumi gājēju satiksmei.

Savukārt 2017.gadā varētu tikt sākta Brasas tilta atjaunošana un pārbūve. Šos darbus varētu veikt divu gadu laikā par pašvaldības līdzekļiem, tam provizoriski atvēlot 2,6 miljonus eiro.

Jau ziņots, ka departaments ieplānojis arī vairākus veloceļu izbūves projektus. No nākamā gada plāno izbūvēt veloceļu maršrutā Centrs-Ķengarags-Rumbula-Dārziņi, bet no 2017.gada Imanta-Daugavgrīva un Centrs-Ziepniekkalns.

Nākamās piecgades laikā plānots arī pārbūvēt inženierkomunikācijas atsevišķās ielās, tostarp Marijas un Aleksandra Čaka ielā, izbūvēt lietusūdeņu kanalizācijas kolektorus noteiktās ielās, pārbūvēt noteiktas ielas, tostarp Krimuldas, Durbes, Akāciju un Brekšu un Lucavsalas ielu.

Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komiteja šonedēļ akceptēja Satiksmes departamenta piecgades investīciju plānu. To vēl skatīs Pilsētas attīstības komiteja.

Pievienot komentāru

Draugiem Facebook Twitter Google+