×
Mobilā versija
+8.1°C
Līksma, Bārbala
Trešdiena, 25. aprīlis, 2018
16. oktobris, 2017
Drukāt

Rīgā sagaida pirmo konteinervilcienu maršrutā “Urumči-Altinkola-Rīga-Roterdama”

Publicitātes foto Publicitātes foto

Kravas vilciena „Urumči-Altinkola-Rīga-Roterdama" sagaidīšana Rīgas ostā.

Pirmdien, 16.oktobrī Rīgā sagaidīts pirmais konteinervilciens septembra beigās atklātajā maršrutā “Urumči-Altinkola-Rīga-Roterdama”. Konteinervilciens ar 41 konteinera kravu turpat 6000 km garo ceļu no Ķīnas-Kazahstānas robežas līdz Rīgas ostai ceļu veica nedēļas laikā.

Vilciena maršruts veda no Urumči pilsētas Ķīnā caur Altinkolas/Dostikas robežpunktu Kazahstānā, tālāk tas devās cauri Krievijai un Latvijai līdz Rīgas ostai. No Rīgas ostas krava tālāk pa jūras ceļu tiks nogādāta Roterdamā, Nīderlandē.

Satiksmes ministrs Uldis Augulis sagaidīšanas pasākumā norādīja, ka tranzīta nozarē jebkura vērienīga un nozīmīga projekta īstenošana ir tieši ilgstošas, mērķtiecīgi veidotas vairāku valstu sadarbības rezultāts. “Tāpēc ir gandarījums, ka šodien sagaidīts jau otrais vilciens gada laikā, kas ir apliecinājums gan valsts, gan uzņēmēju sekmīgam darbam, lai kravu pārvadājumi pa dzelzceļu no Ķīnas uz Latviju būtu realitāte. Tāpēc šis potenciāls, kas sniegs redzamu ieguldījumu tranzīta nozarē, ir jāizmanto arvien aktīvāk un jāattīsta arī turpmāk.”

VAS “Latvijas dzelzceļš” prezidents Edvīns Bērziņš sacīja, ka jaunais konteinervilciena maršruts ir apliecinājums tam, ka darbs pie jaunu kravu piesaistes ir laikietilpīgs un smags, taču pamazām sāk nest rezultātus. “Esmu pārliecināts, ka nozarei un valstīm sekmīgi sadarbojoties, šim vilcienam sekos nākamie – mūsu visu rokās ir panākt, lai satiksme no Urumči un arī citām rūpnieciskajām pilsētām Ķīnā un citviet Eirāzijā kļūtu regulāra,” teica E.Bērziņš.

Konteinervilciena maršruts tika organizēts, cieši sadarbojoties Ķīnas, Kazahstānas, Krievijas un Latvijas dzelzceļa un loģistikas uzņēmumiem, un īstenots sadarbībā ar uzņēmumu “TransContainer”. Būtiski, ka jaunais konteinervilciena maršruts tika atklāts laikā, kad Rīgā viesojās Kazahstānas vicepremjers Askars Mamins, un konteinervilciena palaišanu var uzskatīt par vienu no praktiskiem rezultātiem izstādes “EXPO Astana” laikā notikušajām sarunām ar Kazahstānas tranzīta nozares partneriem.

Vilciena sagaidīšanā piedalījās arī visu trīs pārvadājuma organizēšanā iesaistīto valstu – Kazahstānas, Krievijas un Ķīnas – vēstnieki Latvijā, tādējādi apliecinot sadarbības nozīmīgumu un perspektīvu ilgtermiņā. Arī Kazahstānas Republikas vēstnieks Latvijā Bauržans Muhamedžanovs uzsvēra, ka šodien Rīgā sagaidītais vilciens ir tiešs jūlijā starp Latvijas un Kazahstānas transporta nozares dalībniekiem uzsākto sarunu rezultāts, un tiek sagaidīts, ka sadarbība turpināsies.

Dzelzceļa pārvadājums šajā maršrutā organizēts ciešā sadarbībā ar uzņēmumu “TransContainer”, kura pārdošanas un klientu servisa daļas vadītājs sadarbībai ar Eiropas valstīm Staņislavs Ivanovs uzsvēra: “Šis ir labs sākums jaunai sadarbībai, un mēs darīsim visu, lai kopīgi attīstītu pārvadājumus jaunajā maršrutā.”

Jaunā konteinervilcienu maršruta atklāšana ir nozīmīgs notikums arī Rīgas Brīvostai, kuras pārvaldnieks Ansis Zeltiņš, šovasar uzsākot darbu ostas vadībā, uzsvēra nepieciešamību diversificēt ostā apstrādājamās kravas un sekmēt tieši konteinerkravu piesaisti.

“Rīgas brīvosta ir organisks loģistikas koridora krustpunkts virzienā no tālajiem austrumiem uz Ziemeļeiropu un Skandināviju. Attīstīta Rīgas ostas infrastruktūra, tehnoloģiskās iespējas kravu pārkraušanā un apstrādē, kā arī neaizsalstoši kuģošanas ceļi ir Rīgas ostas stiprā puse, nodrošinot ātru un regulāru konteinerkravu transportu abos virzienos visa gada garumā,” norādīja Rīgas brīvostas pārvaldnieks Ansis Zeltiņš.

Būtiski arī, ka vilciena ierašanās Rīgā atklāj nedēļu, kad Latvijā pirmo reizi pēc septiņu gadu pārtraukuma ieradīsies 18 valstu dzelzceļu vadītāji, lai piedalītos 67.sadraudzības dalībvalstu dzelzceļa transporta padomes sēdē un diskutētu par nozares tālāko attīstību.

AS “Latvijas dzelzceļš” ir publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītājs un koncerna “Latvijas dzelzceļš” valdošais uzņēmums. Koncernā ietilpst arī sešas meitas sabiedrības – AS “LatRailNet”, kas veic infrastruktūras maksas noteikšanu un dzelzceļa infrastruktūras jaudas sadali, SIA “LDZ CARGO”, kas nodrošina dzelzceļa kravu pārvadājumus un starptautiskos pasažieru pārvadājumus, infrastruktūras būvniecības un uzturēšanas uzņēmums SIA “LDZ infrastruktūra”, ritošā sastāva remonta un uzturēšanas uzņēmums SIA “LDZ ritošā sastāva serviss”, apsardzes uzņēmums SIA “LDZ apsardze”, kā arī loģistikas uzņēmums SIA “LDZ Loģistika”.

Pievienot komentāru

Draugiem Facebook Twitter Google+