Foto – Atis Jansons

Rīga tikai tagad sākusi ieviest pirms 16 gadiem ieteiktās pārmaiņas 3

“Kaut kas ir risināts” un “redzu sākumu pārmaiņām” – tā intervijā LNT raidījumam “900 sekundes” secina starptautiski atzītais dāņu arhitekts un pilsētplānotājs Jans Gēls, kuru pirms 16 gadiem pilsētas tēvi piesaistīja, lai izstrādātu ieteikumus par Rīgas attīstību, un kurš šomēnes atkal viesojās Latvijā.

Reklāma
Reklāma
Notriektā tautumeita 7
Kokteilis
Mākslīgais intelekts nosauc 5 sieviešu un 5 vīriešu vārdus, kas nes laimi to īpašniekiem 30
SVF: Krievijas ekonomika augs straujāk par visām pasaules attīstītajām ekonomikām
Lasīt citas ziņas

“Esmu redzējis, ka kaut kas ir risināts. Es redzu velojoslas dažās ielās, taču ne visās, kā esmu pieradis, piemēram, Kopenhāgenā, kur mums velojoslas ir pāri visai pilsētai tā, ka mani mazbērni var šķērsot visu pilsētu no viena gala līdz otram droši. Jūs neesat vēl tur, bet ir sākts,” secina Gēls.

Viņš arī redzot sākumu pārmaiņām attiecībā uz piekļuvi Daugavai, ko vienmēr uzskatījis par fantastisku Rīgas vērtību.

CITI ŠOBRĪD LASA

“Ar garu krastu, kas virza pretim pēcpusdienas saulei. Un tad pati upe. Un tad tur ir liels ceļš. Es domāju, tā ir fantastiska iespēja, kuru vajadzētu izmantot, lai pilsēta varētu izbaudīt to, ka ir ūdens pilsēta, tā vietā, lai atstātu to automašīnām,” savus ieteikumus, kas tika sniegti jau pirms 16 gadiem, atgādināja arhitekts.

Viņš norādīja, ka daudzās pilsētas pasaulē to var redzēt – Parīzē pārveidoja autostrādi par gājēju ielu Sēnas krastā, Londonā dienvidu krasts ir atvērts gājējiem, Ņujorkā starp divām upēm Manhetenā ir parks un pastaigu vieta. Tātad no šīs idejas, kur ūdensceļa malas izmanto kā šosejas, atsakās. Un pat Maskavā, kur visas upes un kanālus ietver ceļi un šosejas, sākot atgūt pilsētas ūdeņus cilvēkiem, lai varētu izmantot unikālo situāciju, ka pilsētā ir ūdens.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.