Mobilā versija
+0.3°C
Aldis, Alfons, Aldris
Trešdiena, 22. novembris, 2017
12. aprīlis, 2017
Drukāt

Rīgas autoostu “Rail Baltica” būvniecības laikā pārcels uz Torņkalnu (14)

Projekta vizualizācijaProjekta vizualizācija

“Rail Baltica” būvniecības laikā centrālā autoosta tiks pārcelta uz Toorņkalnā izbūvētu multimodālo satiksmes mezglu, kas pēc tam darbosies kā reģionālā autoosta, šodien Pilsētas attīstības komitejā sacīja Pilsētas attīstības departamenta vadītājs Dzintars Balodis.

Viņš pauda, ka pašreiz Rīgas dome sākusi divu projektu realizēšanu, kas ir saistīti ar “Rail Baltica” dzelzceļa līnijas izbūvi – tā ir Torņkalna multimodālā transporta mezgla izbūve un Centrāltirgus teritorijas pārbūves. Citas projekta piegulošās teritorijas Rīgas dome sāks plānot tad, kad būs skaidras “Rail Baltica” ietekmētās teritorijas un piedāvātie risinājumi.

Multimodālais transporta mezgls tiks izveidots Torņkalna degradētajā teritorijā starp Vienības gatvi un Dzelzceļa līniju. Tam ir paredzēts Kohēzijas fonda finansējums 7 miljonu eiro apmērā. Šai vietā tiks izveidota jauna reģionālā autoosta, stāvparks, pasažieru apkalpošanas ēka. Pašreiz no pašvaldības tehniskā projekta izstrādei ir piešķirti 290 000 eiro.

Torņkalna projektam būs divas daļas – multimodālais mezgls autosatiksmei, par ko atbildīga ir Rīgas dome. Savukārt par tagadējās Torņkalna stacijas pieslēgšanu multimodālajam mezglam un tās vēsturiskās ēkas pārcelšanu atbildēs uzņēmums “Eiropas Dzelzceļa līnijas”, apstiprināja uzņēmuma pārstāvis.

Balodis pauda, ka Torņkalna multimodālais mezgls būs alternatīva autoostai laikā, kamēr tiks būvēta “Rail Baltic” trase, tomēr nav bijušas runas, ka autoostu varētu pilnībā pārcelt uz Torņkalnu. Torņkalna multimodālais mezgls ir plānots kā reģionālā autoosta, savukārt jautājums par centrālo autoostu vēl ir diskutējams un apspriežams.

Pievienot komentāru

Komentāri (14)

  1. kārtējais stulbums !!!

  2. Kārtējais stulbums !!! Pajoliņi Rīgas Domē bērna prātā !!!

  3. Centrāltirgū jānošķūrē nevajadzīgās nojumes, būdas un būs vieta autoostai. Tas tirgus tāpat ir izsmiekls – poļu lauksaimnieku atbalstītajs un nekas vairāk! Pat dilles no Polijas! Vai tad tiešām tas tirgus bardaks ar poļu preci, ko apmānot pircējus, cenšas pārdot kā vietējo, nekad nebeigsies šajā greizajā valstelē? Vienlaicigi būtu ,,nošauti 2 zaķi” – autoosta centrā un likvidēts tirgotāju – krāpnieku midzenis.

  4. Normāli brekši brauc ar savu automašīnu,sliktākajā gadījumā ar taksi,man pie vienas vietas tā autoosta.

  5. Esmu PILNĪGI PRET IECERI AUTOOSTU NĀKOTNĒ PĀRVIETOT UZ TORŅKALNU! VAI VĒL TRAKĀKA DOMA, KA TORŅKALNĀ BĀZĒSIES KURZEMES UN ZEMGALES AUTOBUSI, BET RĪGAS CENTRĀ VIDZEMES UN LATGALES! KĀ TĀDĀ GADĪJUMĀ MAN BŪS AR TALLINAS AUTOBUSU ATIEŠANAS LAIKU? ES BIEŽI BRAUCU PIE MEITAS UZ SALACGRĪVU!?? KAS NEKAITĒJA IZKĀPT NO MAZIRBES AUTOBUSA UN TŪLĪT PĒC PUSSTUNDAS KĀPT TALLINIETĪ UN BRAUKT UZ SALACGĪVU??? KAS NEKAITĒJA AIZIET UZ CENT
    ĀLTIRGU UN IEPIEKTIES PIRMS BRAUKŠANAS MĀJĀS UZ MAZIRBI??? PILNĪGI NETIEK DOMĀTS PAR PASAŽIERIEM NO VISAS LATVIJAS! MŪSU BĒRNI JAU NEDZĪVO TIKAI ATSEVIŠĶOS REĢIONOS, BET PA VISU VALSTI??? PILNĪGI IZSLĒGTA AUTOOSTAS TERITORIJAS IZMANTOŠANA KOMERCAPBŪVĒM, PIRMS NAV LĪDZ GALAM ATRISINĀTS PASAŽIERU ĒRTĪBAS JAUTĀJUMS BRAUKŠANAI VISOS VIRZIENOS NO VIENAS VIETAS NEVIS NO DAŽĀDĀM RĪGAS VIETĀM AR LIELIEM ATTĀLUMIEM VIENAI NO OTRAS! KAD SĀKS DOMĀT PAR CILVĒKIEM UN VIŅU LABKLĀJĪBU??? K A D???

  6. Un ko Hanzas ielā būvēs Atbildēt

    Kas notiks tai Hanzas ielas tuksnesī, kur senāk bija centrālā dzelzceļa Preču stacija? Sadalīs sīkos gabaliņos mazmājiņām, vai varbūt uzcels jaunu dzelzceļa staciju, kamēr vēl pievadi nav aizbūvēti?

  7. Balodis PAUDA..Driksna NORĀDIJA…Nu cik var smalkos tēlot ??? Parasti vietējie latvieši , bet kā skan.. Prātā nāk filma Pie bagatās kundzes ….Vai kas ir mainījies?

  8. Galu galā, starppilsētu autobusus bieži izmanto tad, kad vilciens vairs neiet vai nepieciešams steidzami kaut kur nokļūt turp vai atpakaļ. Kaut vai paspēt iesēsties pēdējā autobusā vai ar pēdējo starppilsētu utobusu atbraukt un tad vēl paspēt veiksmīgi pārsēsties jebkurā citā Rīgas autobusā, lai nokļūtu kaut vai Pļavniekos. No stacijas rajona Rīgas pilsētas sabiedriskais transports iet visos virzienos.
    Bet ko darīt, ja nāksies nokļūt Torņkalnā? Taisīt n-tās pārsēšanās? Bet, ja vēlu vakarā, kad sabiedriskais transports drīz pārtrauc kursēt?

  9. Mani satrauc ziņās izteiktā informācija, ka norokot dzelzceļa uzbērumu, daļu autoostas teritorijas atsavinās. Taču pēc tam, kad atbrīvosies vieta zem estakādēm, tad šī vieta esot paredzēta komerc-apbūvei.
    Vizualizācijā redzams, ka autoostas vietā ir kaut kāds parks.

    Tad jautājums – vai vispār ir paredzēta autoostas atgriešanās no “pagaidu pārcelšanas” uz Torņkalnu?

    Es personīgi esmu kategoriski pret autoostas galēju pārcelšanu prom no centra. Autoostai jābūt viegli pieejamai visiem Rīdziniekiem un viegli savienojamai ar Centrālo staciju. Bieži vien pirms vai pēc autoostas izmantošanas (atbraukšanas vai aizbraukšanas), cilvēki labprāt iepērkas Rīgas centrāltirgū. Būtu tieši jāatvieglo pieeja autoostai, lai no stacijas puses nevajadzētu iet cauri tirgum. Ja nebūs estakādes, tad atbrīvosies daudz teritorijas, ko var izmantot gājēju un riteņbraucēju labā, nevis jaunai komercapbūvei jau tā intensīvi komercializētajam centram.

    Teritoriju, kas atbrīvosies norokot zemi pie autoostas un zem estakādēm var lieliski izmantot autoostas paplašināšanai. Tas būtu vispareizākais un labākais variants. Balsoju PRET atbrīvotās teritorijas atdošanai kaut kādām jaunām komercapbūvēm.

  10. Lai būtu Torņkalns ,bet būtiski ir vai izkāpjot no autobusa pēc 5 minūtēm var iekāpt elektrovilcienā un cik dažāds un ātrs būs transports uz pilsētas centru ,kā uz autobusu uz Liepāju nokļūt no Purvciema vai Ķengaraga

Draugiem Facebook Twitter Google+