Foto – Karīna Miezāja

Rīgas “Dinamo” produktus visbiežāk izvēlas pirkt bērni un jaunieši
 3

No auzu pārslām līdz pelmeņiem un no baterijām līdz apģērbam – nu jau teju četrus gadus veikalu plauktos pieejami produkti un preces ar hokeja kluba “Dinamo Rīga” zīmolu, kas pastāvīgi mainās un attīstās, nodrošinot komandai būtiskus ieņēmumus.


Reklāma
Reklāma

 

Santīms pie santīma

Mistika: pie Ukrainas robežas atvēries milzīgs krāteris, ko dēvē par “portālu uz pazemes pasauli” 32
Kokteilis
Mākslīgais intelekts nosauc 5 sieviešu un 5 vīriešu vārdus, kas nes laimi to īpašniekiem 30
Notriektā tautumeita 6
Lasīt citas ziņas

“Dinamo” savu produktu līniju atvēra 2009. gadā pēc pirmās aizvadītās sezonas Kontinentālajā hokeja līgā (KHL), kad komanda Latvijā bija iemantojusi milzu popularitāti. Sekojot Ziemeļamerikas profesionālā sporta paraugam, tas bija loģisks solis – nauda gulēja zemē, to vajadzēja mācēt paņemt. Viss sākās ar burtnīcām, kas aizgāja uz urrā.

“Projektu vērtējam kā veiksmīgu un turpinām pie tā strādāt. Daudziem sporta zīmoliem nav līdzīgu produktu līniju, tagad citu KHL klubu mārketinga darbinieki uzsākuši darbu šajā virzienā. Interese ir arī no citiem klubiem Eiropā,” teic a/s “Dinamo Rīga” valdes loceklis Zigmārs Priede.

CITI ŠOBRĪD LASA

Pašreiz “Dinamo Rīga” zīmolu izmanto seši pārtikas preču ražotāji, atribūtikas ražotājs WTG (piedāvā 400 dažādas preces!) un seši rūpniecības preču ražotāji.

Par katru pārdoto pārtikas produktu vienību “Dinamo” saņem vienu santīmu, bet ar pārējiem ražotājiem ir citi sadarbības nosacījumi – fiksēta maksa vai fiksēta maksa plus procenti no apgrozījuma. 2012. gadā pārdoti 1,6 miljoni vienību “Dinamo” produktu. Matemātiski rēķinot, ieņemti 16 tūkstoši latu, taču faktiski kluba budžetā, kas ir ap 15 miljoniem ASV dolāru, iebirst daudz vairāk naudas. “Ieņēmumi no produktu līnijas ir vairāki simti tūkstoši latu,” atklāj Priede. “Tas priecē, bet mums ļoti būtiski, lai būtu pamanāms “Dinamo” zīmols, kas kalpo arī kā reklāma. Finansiālais pienesums nav vienīgais un galvenais.”

 

Lielveikalu diktāts

Šobrīd tiek ražoti 14 dažādi pārtikas produkti ar “Dinamo” vārdu. Pircēju vidū populārākie ir saldējums, limonādes no “Cēsu alus” un gaļas produkti. “Rimi” pavēstīja, ka pie viņiem visnaskāk pērkot pelmeņus.

Šo gadu laikā mainījies gan ražoto preču klāsts, gan arī ražotāji. Piemēram, gaļas produktos roku iemēģināja vairāki lieli Latvijas ražotāji, taču šobrīd tie ceļo pie mums no Igaunijas.

Vienbrīd ar “Dinamo” zīmolu tika ražoti pat klēpjdatori. “Tos komplektēja Latvijā, bet tehniskie risinājumi nebija jaunākie, jaudīgākie, un realizācijas apjomi nebija tik labi, kā ražotājs vēlējās. Viņiem tomēr grūti konkurēt ar visiem lielajiem starptautiskajiem koncerniem,” Priede skaidro, ka tehnoloģiju niša šobrīd ir brīva.

 

Alus kauss tukšs

Ir teiciens, ka hokejs bez alus ir daiļslidošana. “Aldaris” 2010. gadā uzsāka īpaša “Uzvarētāju” alus ražošanu, taču nu jau pasen šis miestiņš veikalos nav manīts. “Viens no galvenajiem nosacījumiem, kāpēc šis projekts izrādījās neveiksmīgs, bija tas, ka to nepiedāvāja “Arēnā Rīga”. “Aldaris” pildīja tikai pudelēs, bet ne izlejamo, kas ir arēnā, un mums neizdevās viņus pierunāt mainīt šo nostāju.”

Reklāma
Reklāma

Pirmajā gadā pieprasījums pēc “Dinamo” produktiem bija lielāks un tika pārdots par aptuveni miljons vienībām vairāk nekā pērn. Daļēji samazinājumu var skaidrot ar to, ka šo sezonu hokejisti izgāza un pirmo reizi neiekļuva KHL izslēgšanas spēlēs. Nav uzvaru – nav ažiotāžas, nav andeles.

“Samazinājums ir par 10 – 15%, galvenokārt pārtikas precēm, kam ir spontānā pirkuma raksturs. Tas praktiski nav jūtams rūpniecības preču grupā, bet “Dinamo Nike” produktu pārdošanas apjoms pat pieaug,” skaidro Priede. Tomēr Ivars Andiņš, “Maxima” preses sekretārs, precizē: “Šajā sezonā mums “Dinamo” produktu noiets auga par 23%, jo izmainījām šo produktu sortimentu. Bet, ja būtu pārdevuši tos pašus produktus, ko pērn, būtu sagaidījuši 7% sarukumu. Interesanti, ka spilgts līderis “Dinamo” produktu noietā ir pelmeņi – varbūt hokejistiem arī derēja tos sezonas laikā uzēst? Topā vēl ir klades, greipfrūtu dzēriens un auksti kūpinātās “Dinamo” desiņas.” Nav brīnums – pētījumā konstatēts, ka lēmumā iegādāties “Dinamo” produktu galvenā loma ir bērnam vai jaunietim līdz 18 gadu vecumam.

“Dinamo” strādā pie jauno produktu radīšanas – Ogres trikotāža pašreiz izstrādā “Dinamo Rīga Premium” trikotāžas izstrādājumu līniju vīriešiem. Ir noslēgta vienošanās ar SEB par “Dinamo” bankas kartes izstrādi. Esot uzņēmēji, kas grib ražot bērnu mēbeles ar kluba zīmolu.

 

Viedoklis

Hokejistiem jāēd pelmeņi

Mārketinga speciālists Mārtiņš Kalniņš, strādājis KHL klubos Rīgas “Dinamo” un Maskavas apgabala “Atlant”, konsultējis arī citas komandas:

“Uz Krievijas klubu fona “Dinamo” produktu līnija ir laba, tur reti kurai komandai ir kas līdzīgs: Čeļabinskā – grauzdiņi, Minskā – alus. Taču “Dinamo” sevi jāsalīdzina nevis ar Krieviju, bet Nacionālo hokeja līgu, Zviedriju vai Čehiju, un šādā ziņā projekts ir izgāzies. Kad palaida produktu līniju, regulāri bija aktivitātes – hokejisti lielveikalos, reklāmas. Pēdējos divos trijos gados neesmu manījis, ka klubs tam būtu pievērsis uzmanību. Ja vienkārši apdrukā pelmeņu paciņu un nomet veikalā – pircējam nav asociācijas. Un vēl man nepieņemami, ka sortiments ir ļoti plašs, nepārdomāts. Ražo jebkurš, kurš to grib darīt. Manuprāt, “Dinamo” ir pietiekami unikāls un dārgs zīmols, viens no spēcīgākajiem Latvijā, tāpēc piektās kategorijas baterijas, kas mētājas pie “Rimi” kasēm, – es to uzskatu par zīmola notrulināšanu. Turklāt samaksa, ko “Dinamo” no tā iegūst, ir pārāk maza. Ziemeļamerikā klubs saņem 15 līdz 30 procentus no preces vērtības.”

 

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.