Ilustratīvs foto.
Ilustratīvs foto.
Foto: Shutterstock

Rīgas dome pienem trokšņu mazināšanas plānu 0

Rīgas dome piektdien akceptēja jaunu rīcības plānu vides trokšņa samazināšanai Rīgas aglomerācijā, kuru plānots īsteno laika posmā no 2017.gada līdz 2022.gadam.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
TESTS. Jūsu īkšķu novietojums, sakrustojot pirkstus, atklāj daudz par jūsu personību 12
Veselam
7 produkti, kas visiem šķiet veselīgi, taču patiesībā tādi nav 16
“Pasažieriem bez sejas maskas var tikt atteikta iekāpšana transportlīdzeklī!” Paziņojums autobusa salonā samulsina braucēju 55
Lasīt citas ziņas

Eiropas Parlamenta un Padomes direktīva paredz, ka Eiropas Savienības dalībvalstīm ir jāizstrādā un ik pēc pieciem gadiem jāpārskata trokšņu stratēģiskās kartes visām aglomerācijām ar vairāk nekā 100 000 iedzīvotājiem.

Rīgas rīcības plāns vides trokšņa samazināšanai sagatavots, izmantojot 2015.gadā izstrādātās trokšņa stratēģiskās kartes. Tajās izanalizēts autotransporta, sliežu ceļu, rūpniecības un gaisa kuģu radītais troksnis.

CITI ŠOBRĪD LASA

Šobrīd Rīgas aglomerācijā ir noteiktas 18 prioritārās akustiskā diskomforta zonas – Centrs, Avoti, Grīziņkalns, Āgenskalns, Maskavas forštate, Pētersala, Cēsu iela, Daugavgrīvas iela, Teika, Tilta iela, Klīversala, Ķengarags, Miera iela, Purvciems, Dzirciems, Jugla, Krasta masīvs un Maskavas iela. Kopumā šajās apkaimēs mitinās 120 436 iedzīvotāju.

Rīgas domes pārstāve Dzintra Āboliņa norādīja, ka līdz šim cenšoties panākt trokšņa samazinājumu ir rekonstruēts Kārļa Ulmaņa gatves pārvads pār dzelzceļa līniju Rīga – Jelgava, izveidotas divas tramvaja līnijas, kā arī veicināta plašāka elektromobiļu izmantošana nosakot, ka, elektrotransportlīdzekļa vadītājam ir tiesības bez maksas lietot pašvaldības maksas autostāvvietas, ja transportlīdzeklim ir uzstādīta speciālas nozīmes valsts reģistrācijas numura zīme.

“Turklāt pašvaldība ir noteikusi, ka, projektējot jaunas B vai C kategorijas ielas vai veicot to rekonstrukciju, ir jāparedz prettrokšņa pasākumi,” norādīja Āboliņa.

Nākotnē paredzēts pabeigt īstenot vairākus projektus, kas palīdzēs cīnīties ar augsto trokšņa līmeni pilsētā. Piemēram – pabeigt “Austrumu pārvada” izbūvi izbūvējot Ieriķu – Vietalvas ielas posmu, izbūvēt Zemgales virzienā plānota maģistrālā transporta mezgla posmu Bauskas iela – Ziepniekkalna iela, kā arī realizēt pārvada pār dzelzceļa līniju Rīga – Skulte projektu.

Āboliņa skaidroja, ka lai mazinātu troksni, paredzēts sniegt lielāku atbalstu klusāka autotransporta, velo un elektrotransporta, kā arī sabiedriskā transporta tīkla izmantošanai un veicināt stāvparku izbūvi.

Tāpat tiks pilnveidots arī normatīvais regulējums, lai sekmētu tādu ēku būvniecību, kurām ir skaņas izolācija, kā arī, plānojot liela mēroga dzīvojamo un publisko apbūvi, būs jāparedz pasākumi teritoriju aizsardzībai pret vides trokšņa negatīvo ietekmi.

Rīcības plānu pēc Rīgas domes Mājokļu un vides departamenta pasūtījuma sagatavoja SIA “Estonian, Latvian & Lithuanian Environment”.