Latvijā
Rīga

Rīgas domei neesot skaidrs, kā pierādīt Deglava ielas pārvada drošumu0


Deglava tilts 2019. gada 23. aprīļa rītā, ka iekšlietu ministrs paziņojis, ka tiltu drošības apsvērumu dēļ slēgs.
Deglava tilts 2019. gada 23. aprīļa rītā, ka iekšlietu ministrs paziņojis, ka tiltu drošības apsvērumu dēļ slēgs.
FOTO: Timurs Subhankulovs/Latvijas Avīze

Rīgas domes Satiksmes departaments nav informēts, kādus apliecinājumus par Deglava ielas satiksmes pārvada drošību vēl grib saņemt Būvniecības valsts kontroles birojs (BVKB), trešdienas vakarā sasauktajā Satiksmes un transporta lietu komitejas ārkārtas sēdē Rīgas domniekiem sacīja departamenta vadītājs Emīls Jakrins.

Opozīcijas rosinātajā ārkārtas sēdē deputāti diskutēja par Deglava pārvada tehnisko stāvokli. Jakrins deputātiem sacīja, ka Valsts policija pieņēmusi lēmumu satiksmi uz tilta slēgt, lai arī pašvaldības pārstāvji vairāku stundu garumā centušies ierēdņus pārliecināt, ka tilts ir drošs. “Ja būtu kaut mazākā iespēja, kaut puseksperta vārds, ka tilts nav drošs, mēs pirmie būtu to slēguši,” apgalvoja Jakrins.

Pārvads būs slēgts līdz brīdim, kad BVKB gūs pārliecību par objekta drošību, taču, pēc Jakrina teiktā, departamentam neesot skaidrs, kādas tieši ekspertīzes birojs grib redzēt. Viņš norādīja, ka pašvaldība izstrādājusi jau četrus dažādus atzinumus, tostarp pieaicinot Rīgas Tehniskās universitātes profesoru un transportbūvju ekspertu Aināru Paeglīti. “Visu speciālistu slēdzieni liecina, ka tilts ir drošs. Kopējie nestspējas zudumi atsevišķos mezglos ir līdz 5%, bet lielākajai daļai mezglu nestspēja nav mainījusies,” sacīja ierēdnis.

Jakrins deputātiem vairākkārt uzsvēra, ka veiktie urbumi, mērījumi un citas pārbaudes norāda, ka pārvads ir ekspluatējams un ka vizuāli tas izskatās tik slikti tikai tādēļ, ka ir būvniecības procesa vidū. Pēc Jakrina teiktā, jau rīt pašvaldība sāks diskusiju ar BVKB, lai saņemtu precīzus norādījumus par to, kādus tieši mērījumus birojs vēl grib saņemt.

Ierēdnis neprognozēja, kad varētu atsākties pārvada pārbūves darbi, taču norādīja, ka no būvdarbu atsākšanas dienas to pabeigšanai nepieciešami trīs līdz četri mēneši. Par dīkstāvi būvniekiem maksāts netiekot.

Jakrins norādīja, ka, balstoties uz normatīvajiem aktiem, – ja policija ierobežo satiksmi, viņu kompetencē to ir arī tālāk regulēt. “Precīza viņu plāna šobrīd mums, taču ir izstrādāts sabiedriskā transporta alternatīvais kursēšanas maršruts. Privātie transportlīdzekļu vadītāji varēs izvēlēties sev tīkamāko ceļu,” teica departamenta vadītājs.

Domnieki Jakrinu iztaujāja vairāk nekā stundu. Piemēram, opozīcijas deputāts Viesturs Zeps (LA) prasīja, vai departamentu nesatrauc, kā pārvada slēgšana ietekmēs rīdzinieku ikdienu un vai viņi neiesaistīsies satiksmes organizācijā. Jakrins skaidroja, ka šādas pilnvaras likums paredz policijai.

Valdošās koalīcijas deputāti sēdē pauda viedokli, ka notiekošais ir politisks šovs no Iekšlietu ministrijas un citu institūciju puses. Savukārt opozīcija kolēģiem pārmeta aizbildināšanos ar politisku spiedienu un nevēlēšanos risināt reāli samilzušas problēmas. Opozīcija kritizēja komitejas vadītāju, kurš neesot uzaicinājis uz sēdi BVKB pārstāvjus, lai būtu iespējams saņemt “objektīvu viedokli par radušos situāciju”.

Kā ziņots, ceturtdien policija slēgs satiksmi pār Augusta Deglava ielas pārvadu.

Aprīļa sākumā BVKB, veicot būvdarbu kontroli, konstatēja Deglava tilta nesošo konstrukciju bojājumus. Tilta bojātie balsti tika konstatēti pēc tam, kad tika demontētas zem pārvada esošās noliktavas. Iepriekš šie balsti nebija pieejami, jo kalpoja kā noliktavu starpsienas.

Saistītie raksti

BVKB būvinspektors 8.aprīlī izdeva atzinumu par būvdarbu apturēšanu visā objektā. Tāpat birojā norādīja, ka kamēr nav veikta Deglava tilta tehniskā stāvokļa ekspertīze, tā ekspluatācija ir jāpārtrauc, tomēr šāda lēmuma pieņemšana ir pašvaldības kompetencē.

Pašvaldība gan norāda, ka veikusi “visus iespējamos mērījumus”, un tie visi liecina, ka pārvadu ekspluatēt ir droši.

LA.lv