Mobilā versija
+0.1°C
Diāna, Dina, Dins
Piektdiena, 24. februāris, 2017
11. jūlijs, 2014
Drukāt

Rīgas lidostas pasažieru termināli par 15,937 miljoniem paplašinās “Skonto būve” (1)

Foto-LETAFoto-LETA

Starptautiskās lidostas “Rīga” konkursā par pasažieru termināla Ziemeļu piestātnes pirmās kārtas būvniecību uzvarējusi būvkompānija “Skonto būve”, pavēstīja lidostas sabiedrisko attiecību vecākā speciāliste Santa Auguste.

Viņa norādīja, ka “Skonto būves” piedāvājums atzīts par saimnieciski izdevīgāko. Konkursā bija pieteikušies pieci pretendenti – pārējie piedāvājumu iesniedzēji bija piegādātāju apvienība “FCC, “Selva būve” un “Principale Energy””, piegādātāju apvienība “”HOCHTIEF Solutions”, ACB”, kā arī būvkompānijas “Arčers” un “Re&Re”.

Pēc Augustes teiktā, esošā termināla kapacitāte spēj kvalitatīvi apkalpot 3,5 miljonus pasažieru gadā, taču jau šobrīd lidostas apkalpoto pasažieru skaits gadā sasniedz 4,7 miljonus. Pie šāda apmēra ir nepieciešama lidostas paplašināšana, lai nodrošinātu atbilstošu servisu aviokompānijām, kā arī ērtus apstākļus un kvalitatīvu apkalpošanu pasažieriem. Viņa pauda pārliecību, ka lidosta ne vēlāk kā 2017.gadā apkalpos vairāk nekā piecus miljonus pasažieru gadā.

“Lidostas termināla attīstība paredz ne-Šengenas zonas paplašināšanu un papildus četrus jaunus iekāpšanas sektorus, tādējādi uzlabojot lidostas sniegto pakalpojumu kvalitāti. Turklāt jaunajā piestātnes ēkā būs iespējams apkalpot arī lielākus gaisa kuģus, kas palielinās lidostas kapacitāti. Tajā tiks izvietoti jauni komercobjekti, kuri sniegs iespēju pasažieriem izmantot plašāku pakalpojumu klāstu,” sacīja Auguste.

Viņa minēja, ka termināla paplašināšana ir būtiska arī Latvijas nacionālās aviokompānijas “airBaltic” sekmīgai attīstībai, jo lidsabiedrība lidostu “Rīga” izmanto kā tranzītmezglu, piedāvājot lidojumus ar pārsēšanos.

“Lidosta realizēs šo projektu savas saimnieciskās darbības ietvaros, finansējot to no saviem ieņēmumiem un uz izdevīgiem nosacījumiem piesaistītiem kredītlīdzekļiem,” piebilda Auguste.

Informācija lidostas mājaslapā liecina, ka “Skonto būves” piedāvātā līgumcena ir 15,937 miljoni eiro. Projekta īstenošanai lidosta bija arī izsludinājusi konkursu par 18,167 miljonu eiro aizdevuma piesaisti – tajā uzvarēja banka “Pohjola Banka” ar piedāvāto nosacīto cenu 1,244 miljoni eiro.

Aģentūra BNS jau rakstīja, ka iepriekš lidosta pārtrauca divus iepirkuma konkursus par pasažieru termināla ziemeļu piestātnes būvniecības pirmo kārtu – pirmajā reizē to uzdeva Iepirkumu uzraudzības birojs pēc komersantu sūdzībām, bet otrajā reizē lidosta vēlējās izdarīt izmaiņas nolikumā, kas saistītas ar pretendentu kvalifikācijas prasībām.

Starptautiskā lidosta “Rīga” ir lielākais aviosatiksmes mezgls Baltijas valstīs. Lidostas vienīgais īpašnieks ir valsts.

Pievienot komentāru

Komentāri (1)

  1. Kas ir arhitekti sai buvei?

Slimība pārvarēta, atveseļojamies. ES vērtē Latvijas ekonomiku (1)Latvija pēdējos gados pieredzējusi vāju ekonomikas izaugsmi, ekonomiskās nenoteiktības un ES fondu krituma dēļ, bet īstermiņa prognozes ir pozitīvākas, teikts Eiropas Komisijas vērtējumā par finansiālo, ekonomisko un sociālo situāciju dalībvalstīs.
Putnu gripas dēļ Vītiņu pagastā saimnieki bažījas par cāļiem (1)Visām vistām un zosīm jāiztur trīs mēnešu ieslodzījums
Cenas noteic turīgākie: Zemgalē un Latgalē zeme dārgāka (1)Lauksaimniecībā izmantojamai zemei cenas noteic turīgākie zemnieki
Pasaulē
Pieaug saražotā siera un biezpiena apjoms; mocarellai - uzvaras gājiensSaskaņā ar provizoriskajām aplēsēm, pērn Latvijā saražotas 41 500 tonnas siera un biezpiena, kas ir 7,5% pieaugums salīdzinājumā ar 38 600 tonnām
Draugiem Facebook Twitter Google+