Latvijā
Rīga

“Rīgas mikroautobusu satiksme” apsver iespēju tiesāties pret ATD vadītāju Godiņu0

Foto: LETA/Edijs Pālens

Pilnsabiedrība “Rīgas mikroautobusu satiksme” (RMS) apsver iespēju vērsties tiesā pret SIA “Autotransporta direkcija” (ATD) valdes priekšsēdētāju Kristiānu Godiņu par “apmelojošas informācijas izplatīšanu”, aģentūru LETA informēja RMS pārstāve Maija Lazdiņa.

Lazdiņa skaidroja, ka RMS vērsīsies tiesā, ja Autotransporta direkcijas valdes priekšsēdētājs Godiņš “turpinās izplatīt publiskajā telpā nepamatotu un apmelojošu informāciju par uzņēmumu”, norādot, ka valsts amatpersonas pienākums ir būt apolitiskam un sniegt pārbaudītu, objektīvu informāciju, nevis izplatīt šaubas un aizdomas.

“Godiņam ir zināms, ka visus šos gadus kopš RMS nodrošina pasažieru pārvadājumus Rīgā, tostarp, pārvadā cilvēkus ar pirmās un otrās grupas invaliditāti, ir sniegusi visu nepieciešamo informāciju saskaņā ar normatīvajiem aktiem. Informācija ir bijusi pieejama gan Rīgas domei, gan “Rīgas satiksmei”, gan Autotransporta direkcijai. RMS ir neizpratnē par Autotransporta direkcijas valdes priekšsēdētāja neprofesionālo rīcību un apmelojošajiem paziņojumiem publiskajā telpā un ir gatavs vērsties tiesā par uzņēmuma reputācijas graušanu,” pauda RMS pārstāve.

Pēc RMS norādītā, šo gadu laikā nav konstatēts neviens pārkāpums saistībā ar nepamatotu bezmaksas biļešu izsniegšanu pasažieriem ar pirmās vai otrās grupas invaliditāti.

Salīdzinot RMS pārvadāto personu ar pirmās vai otrās grupas invaliditāti attiecībā pret kopējo pasažieru skaitu pēdējo trīs gadu laikā izmaiņas vērojamas 2% robežās: 2016.gadā tie bija 15% jeb 1 656 506 pasažieri, 2017.gadā 17% jeb 1 776 783 pasažieri un 2018.gadā 14% jeb 1 665 912 pasažieri. Vietējas nozīmes reģionālajos un starppilsētu pārvadājumos no kopējā pārvadātā pasažieru skaita personu skaits ar invaliditāti īpatsvars ir līdzīgs – 16%. “Tādēļ rodas jautājums, kāpēc Autotransporta direkcija norāda uz RMS pārvadāto personu ar pirmās un otrās grupas invaliditāti skaita īpatsvaru, ja reģionos ir vērojama līdzīga situācija?” jautāja RMS.

Uzņēmuma pārstāve skaidroja, ka sabiedrībā valda stereotips, ka cilvēki ar invaliditāti pārvietojas tikai ratiņkrēslos, taču šīs grupas statuss tiek piešķirts arī personām ar redzes, dzirdes un intelektuālās attīstības traucējumiem, kā arī daļējiem kustību ierobežojumiem. Ņemot vērā, ka RMS maršruti ir neatņemama Rīgas pilsētas maršrutu tīkla sastāvdaļa, cilvēks, kuram ir piešķirti 100% braukšanas maksas atvieglojumi, neapšaubāmi, izvēlēsies labāko un ērtāko. Līdz ar to statistika ir jāskatās un jāanalizē, skatot visu maršrutu tīklu kopumā. RMS kopā ar “Rīgas satiksmi” 2018.gadā pavadāja 7 617 21 pasažieri ar invaliditāti, kas veidoja 5% no visiem pārvadātajiem pasažieriem.

Turklāt RMS ir iesniegusi visu pieprasīto informāciju Autotransporta direkcijai par pārvadāto personu ar invaliditāti skaitu, taču nekādu konkrētu atbildi vai rezultātu par veikto pārbaudi nav saņēmusi. Līdz ar to uzņēmums nesaprot, kāpēc Godiņš turpina publiskajā telpā “paust šaubas un sniegt apmelojošu informāciju bez jebkādiem pierādījumiem un konkrētiem faktiem”.

RMS aktīvi sadarbosies gan ar Valsts ieņēmumu dienestu (VID), gan Valsts policiju (VP), sniedzot visu nepieciešamo informāciju, lai ātrāk pierādītu, ka publiskajā telpā izskanējusī informācija par manuālu iejaukšanos kases aparātos ir absurda, skaidroja RMS pārstāve.

Visos minibusos ir videonovērošanas kameras, kurās ir redzama vadītāja darba vieta un validators, līdz ar to krāpniecība nav iespējama, jo katrs gadījums ir pārbaudāms.

RMS aicina Autotransporta direkciju veikt papildu kontroles minibusos, ja viņus māc šaubas, vai arī piedāvāt visiem Latvijas pasažieru pārvadātājiem savu risinājumu – vienotu elektroniskās uzskaites sistēmu pasažieru ar invaliditāti uzskaitei.

Jau vēstīts, ka Autotransporta direkcija, izvērtējot “Rīgas satiksme” sniegto informāciju par tās apakšuzņēmuma “Rīgas mikroautobusu satiksme” veiktajiem pasažieru pārvadājumiem, izlēma vērsties VID un Valsts policijā saistībā ar iespējamu krāpniecību datos par personu ar invaliditāti pārvadājumiem.

Tāpat ziņots, ka, analizējot Rīgas domes un pašvaldības “Rīgas satiksme” sniegto informāciju par pasažieru ar pirmās un otrās grupas invaliditāti pārvadājumiem, Autotransporta direkcijai ir radušās aizdomas par nekorektu minēto kategoriju pasažieru pārvadājumu uzskaiti Rīgas pilsētas nozīmes maršrutos. Tādēļ līdz pilnīgai situācijas noskaidrošanai, Autotransporta direkcija ierosinās Sabiedriskā transporta padomei pieņemt lēmumu – aizturēt Rīgas domei avansā izmaksājamo kompensāciju par 2019.gada otro ceturksni.

Saistītie raksti

Iepriekš TV3 raidījums “Nekā personīga” vēstīja, ka mākslīga pārvadāto personu ar invaliditāti skaita palielināšana ļautu privātajam uzņēmumam saņemt lielāku valsts dotāciju par šīs kategorijas personu pārvadāšanu bez maksas – Latvijā personām ar invaliditāti sabiedriskajā transportā nav jāpērk biļetes, jo par viņiem maksā valsts. Pagājušajā gadā tam bija nepieciešami 18 miljoni eiro, tostarp puse tika Rīgai, bet divus miljonus saņēma “Rīgas mikroautobusu satiksme”.

Informācija par “Rīgas mikroautobusu satiksmes” pērn pārvadātajiem pasažieriem liecina, ka 2018.gadā uzņēmums pārvadājis 11,8 miljonus pasažieru, no kuriem 14% ir bijuši ar invaliditāti. Tādējādi “Rīgas mikroautobusu satiksmes” pārvadāto personu ar invaliditāti īpatsvars bijis 3-5 reizes lielāks nekā citiem pārvadātājiem.

LA.lv