Mobilā versija
+5.5°C
Sarmīte, Tabita
Piektdiena, 9. decembris, 2016
27. oktobris, 2014
Drukāt

“Rīgas satiksme” aicina būt drošiem un aktīviem (3)

Foto - LETAFoto - LETA

Rīgas pašvaldības uzņēmums “Rīgas satiksme” sadarbībā ar Rīgas pašvaldības policiju sācis kampaņu par drošību sabiedriskajā transportā.

Uzņēmums ar izglītošanu un iedrošināšanu aicinās pasažierus nebūt vienaldzīgiem pret apkārt notiekošo, kas noteikti radīs arī lielāku uzticēšanos sabiedriskajam transportam un palielinās pasažieru skaitu.

“Mēs varam atjaunot savu sabiedriskā transporta līdzekļu parku, tomēr, ja pasažieriem nebūs drošības sajūtas, tad viņi centīsies izvēlēties privātos transporta līdzekļus. Tas arī ir iemesls mūsu sāktajai kampaņai,” teic Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komitejas priekšsēdētājs Vadims Baraņņiks.

“Rīgas satiksmes” valdes priekšsēdētājs Leons Bemhens stāsta, ka uzņēmums regulāri veic pasažieru apmierinātības aptaujas, vaicājot viņiem, ar kādām nevēlamām parādībām viņi ir saskārušies brauciena laikā. “Šīs aptaujas rāda, ka vidēji 75 – 80 procentiem cilvēku braucienu ar sabiedrisko transporta līdzekli kāds ir padarījis vairāk vai mazāk netīkamu. Turklāt mēs šai parādībai redzam kāpjošu tendenci. Iespējams, ka pasažieri vienlaikus ar jauno transporta līdzekļu ienākšanu galvaspilsētas ikdienā ir kļuvuši prasīgāki. Centīsimies situāciju ietekmēt, uzlabot,” tā L. Bemhens.

Kampaņas mērķis ir informēt sabiedriskā transporta pasažierus, kā rīkoties, kad tiek apdraudēta viņu drošība un komforts sabiedriskajā transportā, kā arī aicināt pasažierus nebūt vienaldzīgiem un būt aktīviem arī gadījumos, ja tiek apdraudēti citi pasažieri vai transporta līdzeklis. Kā būtu jārīkojas? Rīgas pašvaldības policijas priekšnieks Juris Lūkass aicina pasažierus gadījumos, kad viņi tiek apdraudēti, vērsties policijā, nevis apspriest pieredzēto sociālajos tīklos. “Šā gada pirmajos deviņos mēnešos Rīgas pašvaldības policija veica 200 reidus. Aizturējām vairākas meklēšanā esošas personas, tostarp zagļus. Vienpadsmit personas atradās Valsts policijas izsludinātajā meklēšanā. Loti svarīgi, lai cilvēki zinātu, kur vērsties apdraudējumu gadījumā,” tā J. Lūkass. Ja sabiedriskā transporta līdzeklī atrodas cilvēki, kas traucē citiem pasažieriem (piemēram, trokšņo, ar vārdiem aizvaino), J. Lūkass aicina zvanīt pa tālruni 110 vai arī ziņot transporta līdzekļa vadītājam. Vadītājs, visticamāk, arī sazināsies ar policiju, tomēr tas notiks nedaudz vēlāk, pieturvietā.

Kampaņu iecerēts turpināt trīs četrus mēnešus. Pirms vairākiem gadiem uzņēmums īstenoja līdzīga veida informatīvo kampaņu “Nesmiņķē”, kuras laikā aicināja pasažierus nebojāt uzņēmuma inventāru un cienīt līdzbraucējus. Rīdzinieki noteikti atceras sabiedriskā transporta līdzekļos un pieturvietās izliktos pusaudžu aicinājumus. “Situācija pēc kampaņas uzlabojās,” atzīst uzņēmuma preses sekretārs Viktors Zaķis.

Šīs kampaņas laikā sabiedriskā transporta salonos un pieturvietās izvietos vizuālo informāciju – informatīvos materiālus. Uzņēmums par kampaņu ir sagatavojis ar videomateriālu, kas aplūkojams tā mājas vietnē www.rigassatiksme.lv. Turpat var saņemt arī informāciju par uzņēmuma piedāvātajiem pakalpojumiem, maršrutu sarakstiem, biļešu veidiem un citiem jaunumiem. Saziņai ar “Rigas satiksmi” var izmantot arī sociālos tīklus twitter, 
facebook, draugiem.lv.

 

Uzziņa

“Rīgas satiksme” ik dienu pārvadā vairāk nekā 400 tūkstošus pasažieru. Veicot pasažieru apmierinātības aptauju un vaicājot sabiedriskā transporta pasažieriem to, ar kādām nevēlamām parādībām viņi ir saskārušies sabiedriskajā transportā, 79% 2011. gadā un 87% 2013.gadā atbildējuši, ka “starp pasažieriem ir cilvēki, kuri ir netīrā vai smakojošā apģērbā”, bet 66% 2011. gadā un 73% 2013. gadā atbildējuši, ka “starp pasažieriem ir cilvēki, kuri ar savu rīcību traucē pārējos pasažierus (piemēram, trokšņo, vārdiski aizvaino citus utt.”.

Apmaksāta publikācija

Pievienot komentāru

Komentāri (3)

  1. Visu laiku gaidu to dienu, kad beidzot varēšu atļauties no personiskā auto pārkāpt sabiedriskajā transportā. Nesen uz dažām dienām tāda iespēja radās. Pēc trim mokpilniem rīta braucieniem 15. trolejbusā sapratu, ka vēl ilgi nebūšu RS pastāvīgais klients. Kad RS beigs smacēt pasažierus pārpildītos transportlīdzekļos, pieturvietās neatverot durvis? Vēl ļaunāk, ja gadās stāvēt sastrēgumā. Tad fiziski ģībonis nāk virsū. Un, ja vēl salonā ir kāds paģirains braucējs vai citu “aromātu” izplatītājs, tad gribas ne tikai kliegt, bet arī sist. Kas tas par murgu, ka pasažierim pašam tās durvju pogas jāspaida? Muļķīgs aizbildinājums ar siltuma/aukstuma saglabāšanu. Durvju atvēršana kaut minimāli nodrošina gaisa apmaiņu tajos bezgaisa mocāmrīkos.
    Ja vēl tādā būs jābrauc, kļūšu aktīvs un kliegšu pa visu salonu. Un nemēģiniet saukt policiju – es tikai gribu savas cilvēka pamattiesības – elpot!

  2. Nesaprotu, kādēļ pieturvietās ir vairākas atkritumu urnas tieši smēķēt’āju vajadzībām?! Vienlaicīgi uz pieturvietu nojumēm ir uzlīme- nesmēķēt… Sanāk tā, ka es varu aizrādīt smēķētājam, lai nekūpina, stāvot pie vagona ( to es arī daru), bet kādēļ tad tās urnas???

  3. Man tas neliekas nopietni Atbildēt

    Kāpēc mums ir par to jādomā ? Kāpēc man jādomā par Rīgas satikmes biznesu? Ja es zvanītu un ziņotu, tas tas būtu faktiski gandrīz vai katru reizi, kad iekāpu 15. un 19. trolejbusā un 7. tramvajā.
    Cik reizes ir bijis, ka šī persona smakojošā apģērbā izkāp un smaka paliek vai iekāp vēl viens tāds – cilvēki izjūt zemu pašvērtējumu – maksājot ne mazu naudu par transporta izmantošanu un braucot smirdoņā. Tā ir tikai motivācija, domāt par savu privāto transporta līdzekļa iegādi.
    Tā vietā lai ieviestu visādas akcijas un reklāmas. Kāpēc transportā nevar būt persona, kas kontrolētu kārtību, un tas nebūtu vadītājs. Un policija turpinātu darbu pie īstiem un nopietniem likuma pārkāpējiem, nevis tērētu katru reizi izvācot bezpajumtnieku no transporta.

Draugiem Facebook Twitter Google+