Foto – LETA

“Rīgas satiksme” aicina būt drošiem un aktīviem 3

Rīgas pašvaldības uzņēmums “Rīgas satiksme” sadarbībā ar Rīgas pašvaldības policiju sācis kampaņu par drošību sabiedriskajā transportā.

Reklāma
Reklāma
Veselam
8 veidi, kā bērnu izaudzināt par potenciālo psihoterapeita pacientu 13
Jau rīt Krievijas raķetes var lidot uz jebkuru valsti. Zelenskis par iespējamiem draudiem Eiropai
Kokteilis
FOTO. Ieva Brante demonstrē lielisku veidu, kā parādīt krāpniekiem viņu īsto vietu
Lasīt citas ziņas

Uzņēmums ar izglītošanu un iedrošināšanu aicinās pasažierus nebūt vienaldzīgiem pret apkārt notiekošo, kas noteikti radīs arī lielāku uzticēšanos sabiedriskajam transportam un palielinās pasažieru skaitu.

“Mēs varam atjaunot savu sabiedriskā transporta līdzekļu parku, tomēr, ja pasažieriem nebūs drošības sajūtas, tad viņi centīsies izvēlēties privātos transporta līdzekļus. Tas arī ir iemesls mūsu sāktajai kampaņai,” teic Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komitejas priekšsēdētājs Vadims Baraņņiks.

CITI ŠOBRĪD LASA

“Rīgas satiksmes” valdes priekšsēdētājs Leons Bemhens stāsta, ka uzņēmums regulāri veic pasažieru apmierinātības aptaujas, vaicājot viņiem, ar kādām nevēlamām parādībām viņi ir saskārušies brauciena laikā. “Šīs aptaujas rāda, ka vidēji 75 – 80 procentiem cilvēku braucienu ar sabiedrisko transporta līdzekli kāds ir padarījis vairāk vai mazāk netīkamu. Turklāt mēs šai parādībai redzam kāpjošu tendenci. Iespējams, ka pasažieri vienlaikus ar jauno transporta līdzekļu ienākšanu galvaspilsētas ikdienā ir kļuvuši prasīgāki. Centīsimies situāciju ietekmēt, uzlabot,” tā L. Bemhens.

Kampaņas mērķis ir informēt sabiedriskā transporta pasažierus, kā rīkoties, kad tiek apdraudēta viņu drošība un komforts sabiedriskajā transportā, kā arī aicināt pasažierus nebūt vienaldzīgiem un būt aktīviem arī gadījumos, ja tiek apdraudēti citi pasažieri vai transporta līdzeklis. Kā būtu jārīkojas? Rīgas pašvaldības policijas priekšnieks Juris Lūkass aicina pasažierus gadījumos, kad viņi tiek apdraudēti, vērsties policijā, nevis apspriest pieredzēto sociālajos tīklos. “Šā gada pirmajos deviņos mēnešos Rīgas pašvaldības policija veica 200 reidus. Aizturējām vairākas meklēšanā esošas personas, tostarp zagļus. Vienpadsmit personas atradās Valsts policijas izsludinātajā meklēšanā. Loti svarīgi, lai cilvēki zinātu, kur vērsties apdraudējumu gadījumā,” tā J. Lūkass. Ja sabiedriskā transporta līdzeklī atrodas cilvēki, kas traucē citiem pasažieriem (piemēram, trokšņo, ar vārdiem aizvaino), J. Lūkass aicina zvanīt pa tālruni 110 vai arī ziņot transporta līdzekļa vadītājam. Vadītājs, visticamāk, arī sazināsies ar policiju, tomēr tas notiks nedaudz vēlāk, pieturvietā.

Kampaņu iecerēts turpināt trīs četrus mēnešus. Pirms vairākiem gadiem uzņēmums īstenoja līdzīga veida informatīvo kampaņu “Nesmiņķē”, kuras laikā aicināja pasažierus nebojāt uzņēmuma inventāru un cienīt līdzbraucējus. Rīdzinieki noteikti atceras sabiedriskā transporta līdzekļos un pieturvietās izliktos pusaudžu aicinājumus. “Situācija pēc kampaņas uzlabojās,” atzīst uzņēmuma preses sekretārs Viktors Zaķis.

Šīs kampaņas laikā sabiedriskā transporta salonos un pieturvietās izvietos vizuālo informāciju – informatīvos materiālus. Uzņēmums par kampaņu ir sagatavojis ar videomateriālu, kas aplūkojams tā mājas vietnē www.rigassatiksme.lv. Turpat var saņemt arī informāciju par uzņēmuma piedāvātajiem pakalpojumiem, maršrutu sarakstiem, biļešu veidiem un citiem jaunumiem. Saziņai ar “Rigas satiksmi” var izmantot arī sociālos tīklus twitter, 
facebook, draugiem.lv.

 

Uzziņa

“Rīgas satiksme” ik dienu pārvadā vairāk nekā 400 tūkstošus pasažieru. Veicot pasažieru apmierinātības aptauju un vaicājot sabiedriskā transporta pasažieriem to, ar kādām nevēlamām parādībām viņi ir saskārušies sabiedriskajā transportā, 79% 2011. gadā un 87% 2013.gadā atbildējuši, ka “starp pasažieriem ir cilvēki, kuri ir netīrā vai smakojošā apģērbā”, bet 66% 2011. gadā un 73% 2013. gadā atbildējuši, ka “starp pasažieriem ir cilvēki, kuri ar savu rīcību traucē pārējos pasažierus (piemēram, trokšņo, vārdiski aizvaino citus utt.”.

Reklāma
Reklāma

Apmaksāta publikācija