Foto – Timurs Subhankulovs

“Rīgas satiksme” aicina: nospied pogu un atver durvis pats!” 
 0

Kopš vakardienas Rīgas pašvaldības uzņēmums SIA “Rīgas satiksme” divās trešdaļās sabiedriskā transporta līdzekļu pasažieru ērtībām ieviesis speciālu pogu automātiskai durvju atvēršanai.


Reklāma
Reklāma

 

TV24
Šoreiz “šefs” ir pielaidis kolosālu kļūdu. Vai Krievijas elite patiesībā gaida Putina nāvi? 41
RAKSTA REDAKTORS
“Šorīt viņi tur stāvēja vairāk nekā pusstundu, diskusijas bija skaļos toņos” – jautājam instruktoram, kuram no šoferiem šādā situācijā ir priekšroka 3
Veselam
8 veidi, kā bērnu izaudzināt par potenciālo psihoterapeita pacientu 18
Lasīt citas ziņas

Kopš vakardienas no visiem 889 sabiedriskā transporta līdzekļiem, kas ik dienu apkalpo gandrīz pusmiljonu pasažieru, 587 spēkratos cilvēki durvis ar labi pamanāmas pogas nospiešanu var atvērt paši.

“Rīgas satiksme” par vakar sākto kampaņu “Nospied pogu un atver durvis pats!” pasažierus informē transporta līdzekļos uz videoekrāniem un pieturvietās.

CITI ŠOBRĪD LASA

“Vēlamies uzlabot pasažieru komfortu, pārvietojoties sabiedriskā transporta līdzeklī. Attālumi starp pieturām galvaspilsētā nav lieli, tāpēc ziemā svarīgi ir salonā saglabāt siltumu, bet vasarā – atdzesēto gaisu no kondicioniera. Lai lieki nevērtu durvis, sākām īstenot jauno sistēmu,” teic pašvaldības SIA “Rīgas satiksme” valdes priekšsēdētājs Leons Bemhens.

Viņš uzsver – durvis atvērsies vien tad, kad transporta līdzeklis būs apstājies. Durvis ar pogas nospiešanu var atvērt gan cilvēki, kas vēlas transporta līdzeklī iekāpt, gan arī tie pasažieri, kas gatavojas izkāpt. Ja pasažieris pieturvietā aizmirsīs nospiest pogu, nav liela bēda – šajā gadījumā durvis atvērs vadītājs un brauciens notiks.

“Rīgas satiksme” sabiedriskā transporta līdzekļa vadītājus jau agrāk informēja par jaunās sistēmas ieviešanu, vienlaikus aicinot ar sapratni raudzīties uz situācijām, kad pasažieri nelieto automātiskās durvju atvēršanas pogas, un palīdzēt tās atvērt centralizēti.

Ļoti daudzi rīdzinieki un pilsētas viesi pēdējos divos gados durvju atvēršanas iespējas ar īpašo pogu izmantojuši zemās grīdas tramvajos, kas kursē Rīgā. L. Bemhens teic – par šo sistēmu nav saņemta neviena pasažiera sūdzība un nav arī noticis neviens starpgadījums. Patlaban, zemās grīdas tramvajos izmēģināta, jaunā sistēma darbojas arī autobusos un trolejbusos. Uzņēmumā gan atzīst – durvju atvēršanas iespējas pašiem pasažieriem nebūs vecajos sabiedriskā transporta līdzekļos tāpēc, ka tā šajos spēkratos nav iebūvēta (pogu var iebūvēt, tomēr naudas ieguldījums būs neatbilstošs gūtajam labumam). Jaunajos trolejbusos un autobusos, kuru iepirkums patlaban notiek, durvju atvēršanas poga būs.

Pasažieri informāciju par jauno kārtību pieturvietās varēs gūt no plakātiem. Transporta līdzekļu iekšpusē un ārpusē uz durvju atvēršanas pogas atrašanās vietu norāda uzlīmes. Transporta līdzeklī par pāreju uz jauno sistēmu uz videoekrāna demonstrēs videoklipu.

Reklāma
Reklāma

Jaunās sistēmas ieviešanai uzņēmums “Rīgas satiksme” ieguldījis aptuveni 5000 latu. Šajā naudas summā ietverta maksa par informatīvo materiālu un par cilvēku darbu.

SIA “Rīgas satiksme” šā gada astoņos mēnešos saņēmusi 298 sūdzības no pasažieriem par to, ka sabiedriskajā transportā ir pārāk auksti, un 170 sūdzības par to, ka ir pārāk karsti. Uzņēmumā cer, ka jaunā sistēma palielinās pasažieru ērtības un samazinās diskomfortu, ko pasažieri izjuta agrāk. Tiesa gan, visticamāk, būs vajadzīgs laiks, kamēr pasažieri iemācīsies izmantot viņiem dotās iespējas.

 

Uzziņa

Plašāku informāciju par “Rīgas satiksmes” piedāvātajiem pakalpojumiem, maršrutu sarakstiem, 
biļešu veidiem un citiem jaunumiem var saņemt interneta mājas lapā 
www.rigassatiksme.lv, sociālajos tīklos twitter, facebook, 
draugiem.lv vai zvanot pa bezmaksas tālruni 80001919.

 

Materiāls tapis sadarbībā ar pašvaldības 
SIA “Rīgas satiksme”