Foto – Dainis Bušmanis

“Rīgas satiksme”: Rīgā brauciens jāreģistrē visiem! 1

RP SIA “Rīgas satiksme” sāk jaunu informatīvo kampaņu ar mērķi atgādināt, ka brauciens ir jāreģistrē visiem pasažieriem, tostarp arī tiem, kas izmanto mēneša abonementa biļeti vai brauc sabiedriskajā transportā ar 100% atlaidi. Uzņēmums sabiedriskā transporta līdzekļos un pieturās ir izvietojis informatīvos materiālus, kuros izskaidroti iemesli, kāpēc brauciens ir jāreģistrē visiem. Kādi tie ir? RP SIA “Rīgas satiksme” Maršrutu tīkla un pasažieru ieņēmumu daļas vadītājs Reinis Auziņš kā pirmo nosauc valsts uzlikto pienākumu īstenot pasažieru uzskaiti un vajadzību saimnieciski plānot maršrutus. Uzņēmuma elektroniskajā datu sistēmā ik dienu ir redzamas visas katrā sabiedriskā transporta līdzeklī veiktās elektronisko talonu reģistrācijas. “Mēs iegūto informāciju varam vērtēt no dažādiem skatpunktiem. Redzam, ka visvairāk pasažieru ir aptuveni pulksten astoņos no rīta, bet vakarā no pulksten 17 līdz 18. Savukārt viena no vispopulārākajām ir mēneša biļete vienam maršrutam vienā sabiedriskā transporta veidā,” skaidro R. Auziņš.

Reklāma
Reklāma
Veselam
8 veidi, kā bērnu izaudzināt par potenciālo psihoterapeita pacientu 18
Jau rīt Krievijas raķetes var lidot uz jebkuru valsti. Zelenskis par iespējamiem draudiem Eiropai
Kokteilis
FOTO. Ieva Brante demonstrē lielisku veidu, kā parādīt krāpniekiem viņu īsto vietu
Lasīt citas ziņas

Ik mēnesi sabiedriskā transporta datu nolasītāji reģistrē aptuveni 12 miljonus e-talonu. Reģistrēšana sniedz pārskatu par pasažieru plūsmām. “Gandrīz” tāpēc, ka e-talons nav jāreģistrē pasažieriem, kas nopirkuši mēneša biļeti vienam maršrutam un maršruta sakritības robežās brauc ar cita maršruta tā paša transporta veida līdzekli. Tāpat netiek uzskaitīti arī bērni līdz 6 – 7 gadu vecumam. Par šo tēmu diskusiju sākusi valdība.

Pēc pasažieru plūsmas analīzes “Rīgas satiksmē” ir secināts, ka izveidojusies nepieciešamība veidot arī lokveida maršrutus, kas savienos galvaspilsētas mikrorajonus. Tas ļautu pasažieriem nebraukt caur centru, nevajadzētu arī pārsēsties. Jau šajā gadā varētu izveidot jaunu sabiedriskā transporta maršrutu, piemēram, Ziepniekkalna savienošanai ar Pļavniekiem. Saprotams, ka visus 58 galvaspilsētas mikrorajonus ar tiešo savienojumu aptvert nevarēs un arī nevajag daudzviet nelielās pasažieru plūsmas dēļ.

CITI ŠOBRĪD LASA

“Rīgas satiksme” aicina 1. grupas invalīdus, personas ar invaliditāti līdz 18 gadu vecumam, kā arī viņu pavadošo personu un 2. grupas invalīdus noformēt personalizēto e-talonu klientu apkalpošanas centros. Pirmreizēja e-talona izgatavošana ir bez maksas. Uzrādot atbilstošu apliecību, bezmaksas biļeti var saņemt arī transporta līdzeklī.

E-talona reģistrēšana ļaus arī izvairīties no nepatikšanām, proti, no soda naudas maksāšanas. Šā gada februārī “Rīgas satiksmes” biļešu kontrolieri veica 18 243 pārbaudes, kuru laikā sodīja 3887 bezbiļetniekus. Tas ir par 2495 bezbiļetniekiem mazāk nekā šā gada janvārī. Februārī visvairāk pasažieru par braukšanu bez biļetes sodīti 6. maršruta tramvajā – pavisam 302 cilvēki. Savukārt neviens cilvēks nav sodīts 35. maršruta autobusā. Plašāku informāciju par “Rīgas satiksmes” piedāvātajiem pakalpojumiem, maršrutu sarakstiem, biļešu veidiem un citiem jaunumiem var saņemt interneta mājas vietnē www.rigassatiksme.lv vai sociālajos tīklos” Twitter”, “Facebook” un “Draugiem.lv”.

Apmaksāta publikācija

Uzziņa

l Kopš 20. februāra Rīgā stājušies spēkā jauni sodi par braukšanu bez biļetes sabiedriskajos transporta līdzekļos. Par braukšanu bez samaksas vai biļetes kontrolieris pasažierim piemēros šādu līgumsodu: soda samaksa uz vietas 20 eiro; rēķins par līgumsoda samaksu (pēcmaksa) 30 – 50 eiro.

l Ja netiek veikta brauciena reģistrācija ar mēnešbiļetēm, braukšanas atlaidēm vai bezmaksas braucieni, soda samaksa uz vietas 3 eiro; rēķins par līgumsoda samaksu (pēcmaksa) 5 – 30 eiro

l Ik mēnesi “Rīga satiksme” pārvadā aptuveni 12 miljonus pasažieru.

Avots: “Rīgas satiksme”