Foto – Timurs Subhankulovs

“Rīgas satiksme” sāk kampaņu “Būsim pieklājīgi”
 0

Kopš 17. aprīļa Rīgā redzami satiksmes autobusi ar aicinošu plakātu būt pieklājīgiem. “Mūsu rīkotās kampaņas mērķis ir mudināt gan “Rīgas satiksmes”, gan arī privāto transporta līdzekļu vadītājus savstarpējai sapratnei uz ceļa.

Reklāma
Reklāma
Viedoklis
Krista Draveniece: Puikam norauj bikses, meitai neļauj pačurāt. Kādi briesmoņi strādā mūsu bērnudārzos? 115
“Zaļais kurss jau tepat pie sliekšņa.” Vai varētu aizliegt malkas, brikešu un granulu apkuri? 400
TV24
Uzņēmējs nosauc visbirokrātiskākās valsts iestādes, kuras būtu likvidējamas: Šādi es, protams, varu sev audzēt ienaidniekus 88
Lasīt citas ziņas

Akciju rīkosim pusotru mēnesi, bet pēc tās uz trolejbusiem un autobusiem ilgu laiku paliks divu veidu uzlīmes, kas atgādinās par ceļa došanu sabiedriskajam transportam un paldies pateikšanu, kā arī aicinās velosipēdistus neapsteigt transporta līdzekļus pa ceļa labo pusi,” teic “Rīgas satiksmes” sabiedrisko attiecību nodaļas vadītāja Baiba Bartaševiča. Viņa uzsver – aicinājums būt pieklājīgiem un neprovocēt nesaskaņas ir domāts arī pašvaldības uzņēmuma transporta līdzekļu vadītājiem.

Piebildīšu, ka ik dienu Rīgā kursē aptuveni 800 “Rīgas satiksmes” sabiedriskā transporta vienību, kas pārvadā aptuveni 400 000 pasažieru.

CITI ŠOBRĪD LASA

“Rīgas satiksmes” preses sekretārs Viktors Zaķis teic, ka kampaņa vienlaikus ir arī aicinājums pateikties par pieklājību ar automašīnas gaismas signālu ieslēgšanu. “Pirms gadiem desmit uz ceļa bija ilgi jāgaida, kad tevi palaidīs, bet patlaban retais autovadītājs nepalaiž.

Tātad situācija ir uzlabojusies. Mēs aicinām pateikties par palaišanu uz galvenā ceļa ar gaismas signāliem,” tā V. Zaķis. Viņš vērš uzmanību, ka viena mašīna, ko palaiž, tikpat kā neietekmē nonākšanas laiku galapunktā. Protams, no satiksmes noteikumu skatpunkta tas nav jādara. No morālā, no ētiskā viedokļa, šāda rīcība padara satiksmi ne tikai kvalitatīvāku, bet arī laipnāku un kopumā ātrāku. “Sauklis “Šoreiz palaid mani, nākamreiz es tevi!” norāda uz abpusēju ieguvumu. Nav svarīgi, vai vieglā transporta līdzekļa vadītājs palaiž sabiedriskā transporta līdzekļa vadītāju vai otrādi,” teic V. Zaķis. Jāņem gan vērā, ka sabiedriskā transporta līdzekļa palaišana pa priekšu vai pārkārtošanās citā joslā nozīmē arī palīdzēšanu daudziem tā pasažieriem sasniegt galamērķi iecerētajā laikā. Tātad, lai gan ceļu satiksmes noteikumi nosaka prioritāti sabiedriskajam transportam, izbraucot no pieturvietām, daudz lielāks efekts ir tad, ja tas tiek izdarīts ar vēlmi būt pieklājīgam un pasakot paldies.

“Rīgas satiksmes” preses sekretārs arī atzīst – uzņēmums šajā reizē nav vēlējies rīkot pieklājības kampaņu, izmantojot tradicionālu pieeju. Piemēram, ar tradicionāliem aicinājumiem dot ceļu satiksmē priekšroku sabiedriskajam transportam. “Vissvarīgākais ir savstarpējā sapratne. Vēlējāmies šajā reizē atgādināt vispārzināmas kultūras normas. Tas noteikti nenāks par ļaunu. Mūsu agrāk rīkotās sociālās kampaņas pret vandalismu, arī kampaņa, ar kuru aicinājām transporta līdzeklī turēties, deva rezultātu. Izmērīt šīs kampaņas rezultātus būs grūti, tomēr, ja kāds autovadītājs par mūsu aicinājumu aizdomāsies, tad mērķi būsim sasnieguši,” tā V. Zaķis.

Savukārt B. Bartaševiča atzīst, ka ikdienas rūpes dažkārt rosina paviršību arī ceļu satiksmē, tāpēc uzņēmums cer, ka plakāts radīs transporta līdzekļu vadītājiem pozitīvas emocijas un pēc paldies pateikšanas raisīs smaidu gan pašam, gan citiem ceļu satiksmes dalībniekiem.

“Situācija uz ielām Rīgā ir laba. Tomēr daži autovadītāji par to neaizdomājas. Mūsu mērķis ir dažām autovadītāju grupām likt aizdomāties par pieklājību satiksmē,” piebilst V. Zaķis.

Reklāma
Reklāma

“Rīgas satiksme” kampaņu rīko kopā ar ceļu satiksmes drošības direkciju un SIA “Pilsētas līnijas”.

 

Viedoklis

Guntars Pulss, šoferis ar 24 gadu stāžu: “Latvijā nervoza atmosfēra uz ceļiem un ielām nereti veidojas atsevišķu agresīvu autovadītāju dēļ. Proti, ir šoferi, kas bez vajadzības maina joslas, cenšas apsteigt priekšā braucošos transporta līdzekļus. Salīdzinājumā ar citām valstīm Latvijā braukšanas kultūru ceļu satiksmē vajadzētu un var uzlabot. Tāpēc es atzinīgi vērtēju “Rīgas satiksmes” kampaņu, lai gan uz straujām izmaiņām autovadītāju uzvedībā neceru. Pēc kampaņas beigām aicinu izvērtēt tās rezultātus un meklēt jaunus efektīvus līdzekļus pieklājības normu atgādināšanā ceļu satiksmē.”

 

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.