LETA

“Rīgas satiksmei” uzdos novērst trūkumus jauno “mikriņu” uzņēmuma darbībā 0

Pašvaldības SIA “Rīgas satiksme” uzdots līdz nākamās nedēļas beigām izstrādāt trūkumu novēršanas plānu SIA “Rīgas mikroautobusu satiksme” darbībā, šodien žurnālistiem pastāstīja Rīgas domes priekšsēdētājs Nils Ušakovs (SC).

Reklāma
Reklāma

 

Krievijā valda histērija: izbojāta Putina inaugurācija 174
TV24
Vai rudenī tiks palielinātas pensijas? Saeimas deputāts par plānotajām izmaiņām pensiju aprēķinā
“Krievi mūs burtiski aprīs!” Ukraiņu komandieris skaidro iespējamās kara pauzes briesmas
Lasīt citas ziņas

Ušakovs norādīja, ka situācija mikroautobusu pārvadājumu jomā nav apmierinoša un SIA “Rīgas mikroautobusu satiksme” nepilda tai uzticētā līguma nosacījumus, tāpēc “Rīgas satiksmei” uzdots nekavējoties izstrādāt trūkumu novēršanas plānu un vienoties par tā izpildi ar “Rīgas mikroautobusu satiksmi”.

Lai sakārtotu mikroautobusu kursēšanas sarakstu izpildi visos maršrutos, “Rīgas mikroautobusu satiksmei” varētu tikt dots laiks līdz sešām nedēļām. Vēl papildu laiks tiks paredzēts, lai uzņēmums nodrošinātu jaunu transportlīdzekļu kursēšanu visos maršrutos. Ja šie nosacījumi netiks izpildīti, “Rīgas satiksmei” tiks uzdots gatavoties līguma laušanai ar “Rīgas mikroautobusu satiksmi”.

CITI ŠOBRĪD LASA

Ušakovs gan norādīja, ka tādā gadījumā Rīgai faktiski nāktos iztikt bez mikroautobusiem un “Rīgas satiksmei” būtu jādomā, kā palielināt tramvaju, trolejbusu un autobusu skaitu pilsētā. Vienlaikus domes priekšsēdētājs uzsvēra, ka ne Rīgas dome, ne “Rīgas satiksme” līgumu ar “Rīgas mikroautobusu satiksmi” nevēlas lauzt, bet gan situāciju sakārtot, jo līguma laušana pasliktinātu situāciju ar sabiedriskā transporta pieejamību Rīgā.

“Rīgas mikroautobusu satiksmei” uzdots jau tuvākajās dienās sakārtot mikroautobusu satiksmi virzienos uz Bolderāju, no Bolderājas uz Ziepniekkalnu, kā arī no centra uz Ziepniekkalnu un Vecmīlgrāvi, jo par šiem maršrutiem saņemts lielākais sūdzību skaits. Pēc saraksta sakārtošanas kursēšanas intervāls šajos maršrutos būs 5 līdz 15 minūtes – tāpat kā pirms visām pārmaiņām.

“Ir jābūt ļoti skaidrai vīzijai par to, kā tuvākajā laikā tiks sakārtots jautājums ar saraksta izpildi visos maršrutos un kad šajos maršrutos redzēsim jaunās mašīnas, nevis apakšuzņēmējus, kas turpina pārvietoties ar vecām, nedrošām mašīnām, kur šoferi pīpē un ik pa brīdim pasažieri krīt ārā. Nav jēgas mainīt firmu nosaukumus, ja mašīnas paliek tās pašas,” uzsvēra Ušakovs.

“Rīgas satiksmes” valdes priekšsēdētājs Leons Bemhens par iespēju lauzt līgumu izteicās piesardzīgi: “Mēs redzam, ka šeit ir nopietna saimniecība un ir nopietni sākta maršrutu tīkla apkalpošana, tāpēc runājam par to, kādos termiņos un veidos varam šo situāciju sakārtot līdz galam. Tas nav ne “Rīgas satiksmes”, ne, domāju, arī Rīgas iedzīvotāju un pasažieru interesēs lauzt šo līgumu un likvidēt paaugstināta servisa pārvadājumu tīklu kā tādu.”

“Rīgas mikroautobusu satiksmes” vadītājs Vitālijs Komars atzina, ka pašlaik Rīgas ielās izbrauc aptuveni 60 jauni mikroautobusi, vēl 70 transportlīdzekļi tiek nomāti no SIA “Domenikss” un līdzšinējiem pārvadātājiem, kas daudz kritizēti apšaubāmas kvalitātes dēļ. Tuvāko trīs četru nedēļu laikā gan tikšot piegādāti jauni mikroautobusi un to kopējais skaits pieaugs līdz 100 mikroautobusiem. Lai pilnībā nodrošinātu pakalpojumu atbilstoši līgumā noteiktajam, “Rīgas mikroautobusu satiksmei” nepieciešami 170 mikroautobusi.

Reklāma
Reklāma

Vienlaikus Komars norādīja, ka Rīgas ielās joprojām paliek problēma ar nelegālajiem jeb tā sauktajiem neregulārajiem pārvadātājiem, kas dažkārt traucē laicīgi vai vispār izpildīt reisus – daži šoferi neizbrauc nelegālo pārvadātāju dēļ, jo braukšana pa tukšo nes zaudējumus. “Tāpēc ar cerību skatāmies uz Saeimu, lai tā pēc iespējas ātrāk pieņemtu likuma grozījumus un Rīgas domes Satiksmes departaments var sākt rīkoties un neregulāros apkarot. Mēs nevaram visu laiku braukt pa tukšo un piemaksāt no savas kabatas par to, ka Rīgas iedzīvotāji un viesi izmanto nelegālos pārvadātājus,” skaidroja uzņēmuma vadītājs.

Ušakovs nelegālos pārvadātājus salīdzināja ar kontrabandas preci: “Tas ir tas pats, kas aiziet uz Centrāltirgu un nopirkt kontrabandas cigaretes. Protams, kontrabandas cigaretes vienmēr būs lētākas, bet tas nenozīmē, ka vajag atbalstīt tāda veida uzņēmējdarbību, līdz ar to legālajiem pārvadātājiem ir jābūt priekšrokai, un ar nelegālajiem vajag cīnīties. Ja Saeima būs spējīga sakārtot situāciju likumdošanā, tas būtu ļoti liels atbalsts ne tikai Rīgai, bet arī citām pašvaldībām, kur ir līdzīga rakstura problēmas.”

Kā ziņots, šā gada janvārī “Rīgas satiksme” noslēdza līgumu ar “Rīgas mikroautobusu satiksmi” uz pieciem gadiem, paredzot, ka uzņēmums nodrošinās paaugstināta komforta pasažieru pārvadājumus 35 maršrutos Rīgā. Noteiktajā laikā, līdz septembra sākumam, uzņēmums līguma nosacījumus nav spējis izpildīt – uzņēmumam trūkst mikroautobusu un ir nopietnas grūtības nodrošināt transportu atbilstoši sarakstam.

Patlaban “legālie” mikroautobusi kursējot visos maršrutos, taču aptuveni 5% reisu paliek neizpildīti, par ko Rīgas domes Satiksmes departaments šovasar trīs mēnešu laikā piemērojis “Rīgas mikroautobusu satiksmei” vairāk nekā 1000 latu sodu. “Rīgas mikroautobusu satiksmei” ir grūtības nodrošināt arī esošo mikroautobusu kursēšanu atbilstoši grafikam, pie kā tiek vainoti gan šoferi, gan sastrēgumi, gan tā sauktie neregulārie pārvadātāji, kas pirms legālā reisa savāc pasažierus.

Tikmēr pašvaldības SIA “Rīgas satiksme”, kas noslēgusi līgumu ar “Rīgas mikroautobusu satiksmi”, nesteidzas uzņēmumu sodīt, norādot, ka uzņēmums nespēj nodrošināt brīvu maršruta taksometru tīklu, kā tika paredzēts iepirkuma līgumā.

Lai šo jomu sakārtotu, “Rīgas satiksme” un “Rīgas mikroautobusu satiksme” cer uz likuma grozījumiem un kontrolējošo dienestu aktīvāku rīcību. Rīgas domes Satiksmes departaments tā sauktajiem neregulārajiem pārvadātājiem noformējis 20 administratīvās lietas, par kurām kopumā piemērota soda nauda aptuveni 10 000 latu apjomā. Pārsvarā “neregulārie pārvadātāji” tiek sodīti par neatļautu biļešu tirdzniecību, šoferi brauc noguruši un neievēro obligāto atpūtas režīmu.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.