Mobilā versija
+7.7°C
Gunārs, Vladimirs, Gunis
Ceturtdiena, 8. decembris, 2016
29. jūlijs, 2015
Drukāt

“Rīgas Satiksmes” zaudējumi pērn auguši gandrīz septiņas reizes (2)

Foto - LETAFoto - LETA

Rīgas pašvaldības SIA “Rīgas satiksme” apgrozījums pērn pieaudzis par 3% līdz 144,7 miljoniem eiro, savukārt būtiski palielinājušies zaudējumi – no 676 815 eiro 2013.gadā līdz 4,6 miljoniem eiro pērn, liecina “Firmas.lv” informācija.

Kā teikts kompānijas vadības ziņojumā, ieņēmumu struktūrā samazinājās ieņēmumi no pasažieru pārvadājumiem par maksu un palielinājās dotāciju daļa atbilstoši Rīgas domes pieņemtajiem lēmumiem par atlaižu kategorijas palielināšanu.

Turpmākajos gados, īstenojot sabiedriskā transporta ilgtermiņa attīstības stratēģiju, uzņēmumam esot nepieciešams nodrošināt finansējumu no valsts un pašvaldības pilnā apjomā.

Vadības ziņojumā teikts, ka kompānija pērnā gada beigās apkalpoja 53 autobusu maršrutus, 19 trolejbusu maršrutus un deviņus tramvaju maršrutus. Uzņēmuma rīcībā ir 896 sabiedriskie transportlīdzekļi, tai skaitā 431 autobuss, 208 tramvaja vagoni un 257 trolejbusi.

2014.gadā kopumā pārvadāti 150 526 484 pasažieri, kas ir par 0,3% vairāk nekā 2013.gadā. No 150,5 miljoniem pasažieru par pilnu samaksu pārvadāti 67,5 miljoni pasažieru jeb 44,9% no kopējā pasažieru skaita. 16,1 miljons pasažieru jeb 10,7% pārvadāti ar atlaidēm, bet 66,9 miljoni pasažieru jeb 44,4% pārvadāti bez maksas.

Pārskata gada beigās uzņēmums apkalpoja 4996 maksas autostāvvietas, kas ir par 200 vairāk nekā gadu iepriekš. Maksas autostāvvietu lietotāju skaits pērn sasniedza 3,97 miljonus, kas ir par 3,4% vairāk nekā pērn.

2014.gadā tika veikti kapitālieguldījumi 37,4 miljonu eiro apmērā. Gadu iepriekš kapitālieguldījumi bija 31,7 miljoni eiro.

Pērn no kopējā neto apgrozījuma 26,2% veidoja ieņēmumi no pilsētas sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanas, 5% – autostāvvietu pakalpojumi, bet 68,8% – valsts un Rīgas pašvaldības dotācijas.

Saistības kopš gada sākuma palielinājušās par 15,1 miljonu jeb 6,9%, galvenokārt jauno autobusu un trolejbusu iegādes rezultātā, un to īpatsvars pārskata gada beigās ir 69,2% no sabiedrības aktīviem.

2014.gadā saņemti pirmie jaunie 25 trolejbusi un 35 autobusi. Sekmīgi notiekot jaunuzceltā tramvaju ceha apguve.

Uzņēmuma vidējais darbinieku skaits bija 4177 cilvēki ar vidējo mēneša atalgojumu pirms nodokļu nomaksas 870 eiro.

Vadības ziņojumā teikts, ka pašu kapitāla rādītājs jāuztur vismaz 30% līmenī. Pērn gada beigās tas bija 30,6%.

Šogad plānots turpināt zemās grīdas tramvaju projekta īstenošanu, kā arī uzņēmums turpinās saņemt jaunos autobusus un trolejbusus. Tāpat plānots turpināt maksas autostāvvietu elektronisko kontroles iekārtu modernizāciju. Sadarbībā ar SIA “Rīgas acs” uzņēmums turpinās Rīgas sabiedriskā transporta integrētās kustības kontroles, pasažieru drošības un informēšanas sistēmas projekta ieviešanu.

Plānots sākt arī jaunas tramvaja līnijas izbūvi Skanstes ielā. Projekta realizācija tiks sākta 2015.gadā, ja tam tiks piešķirts ES finansējums.

2013.gadā RS dotācijā no pašvaldības saņēma 87,2 miljonus eiro, kā arī 5,2 miljonus eiro dotācijā no valsts, kopumā dotācijās saņemot 92,4 miljonus eiro. Pērn dotācijā no pašvaldības uzņēmums saņēma 95,5 miljonus eiro, kā arī no valsts 5,2 miljonus, kopējai dotācijai sasniedzot 100,7 miljonus eiro.

Šogad Rīgas pašvaldība dotācijā RS atvēlēja 88,6 miljonus eiro, bet valsts – 5,2 miljonus eiro, kopējai dotācijai sasniedzot 93,8 miljonus eiro.

Pievienot komentāru

Komentāri (2)

  1. Tāmnieks/luterānis Atbildēt

    Zaudējumi jau pašos pamatos ir ieprogrammēti Ausaiņa ”saimnieciskajā” darbībā, jo katrs strādājošais ”vizina” vienu krievu pensionāru! Tas kantoris var eksistēt tikai no īstiem rīdziniekiem atņemtās nodokļu naudas, no ar neko neattaisnojamām un nevajadzīgām dotācijām! Cik ilgi vēl…?

  2. Izlabojiet vārdu kārtību virsrakstā. Vai tiešām arī LA strādā analfabēti?

Draugiem Facebook Twitter Google+