Mobilā versija
-2.6°C
Evija, Raita, Jogita
Sestdiena, 3. decembris, 2016
15. septembris, 2014
Drukāt

Rigoleto – naida un mīlestības krustpunktā. Saruna ar režisori Margo Zālīti (1)

Foto - Timurs SubhankulovsFoto - Timurs Subhankulovs

Ceturtdien, 18. septembrī, Latvijas Nacionālā opera sāks jauno sezonu ar jauniestudējumu, vienu no Džuzepes Verdi pazīstamākajām operām “Rigoleto”. Mīlestības, intrigu un kaislību caurvītais stāsts par galma ākstu Rigoleto un viņa skaisto meitu Džildu ar daudzām visslavenākajām Verdi melodijām kopš 1919. gada mūsu LNO piedzīvojis piecus iestudējumus. Pēdējo reizi opera režisora Gunta Gailīša vadībā LNO iestudēta 1987. gadā un tagad pēc 27 gadu pārtraukuma atkal uznāk uz Baltā nama skatuves. Izrāde būs pirmā iepazīšanās ar operas režisori Margo Zālīti.

…Vaļņu ielas picērijā jau iegaismojas spuldzes, iecerētā 15 minūšu saruna ar gaismu mākslinieku Stefanu Boligeru pirmizrādes laika trūkuma spriedzē izvēršas akadēmiskajā ceturksnī. No sarunas vācu mēlē saklausu idejas par nāves ainu, skaļu mūziku tajā un režisores vēlmēm apgaismojumam. “Vai šī ir jūsu pirmā sadarbība?” ievaicājos gaismu māksliniekam berlīnietim, un viņš atteic – cerams, ne pēdējā. Stefans Boligers ir no mūsu Kaliksto (K. Bjeto – spānis, viens no ievērojamākajiem operas režisoriem pasaulē. – V. K.) komandas, paskaidro Margo Zālīte, talantīgs gaismotājs, strādājis visos lielākajos Eiropas namos, Minhenē Lielajā Bavārijas operā un citur. Nācies ilgi un dikti pierunāt, lai viņš atbrauktu uz Rīgu.

Margo Zālīte dzimusi Rīgā, kur no 2000. līdz 2012. gadam iestudējusi dažādus muzikālā teātra uzvedumus. Bijusi kora “Kamēr…” dziedātāja iestudējusi “Svētā vēja dziedājumus” Tabakas fabrikā. Saņēmusi Vācijas Akadēmiskā apmaiņas dienesta stipendiju vizuālās antropoloģijas studijām Berlīnes Brīvajā universitātē. Dažus semestrus kā apmaiņas studente mācījusies Grenlandē, Islandē un Fēru salās. Vēlāk absolvējusi operas režijas maģistrantūru Hansa Eislera Mūzikas augstskolā Berlīnē. Kā režisora asistente Berlīnes Komiskajā operā, Berlīnes Valsts operā un Flāmu operā strādājusi ar slaveno spāņu režisoru Kaliksto Bjeto. Margo Zālīte divus gadus guvusi pieredzi lielākajās Eiropas operās.

Pievienot komentāru

Komentāri (1)

  1. “Mana pārliecība, ka Rigoleto no galma visu slēpto meitu Džildu mīl tikai tādēļ, lai iegūtu viņas pretmīlu. Mūsos bieži vienam pret otru valda egoistiska mīlestība, tā, kas paģērē. Turpretim Džilda mīl absolūti nesavtīgi. Tas ir lielais “Rigoleto” konflikts: tēvs mīl egoistiski ar nolūku pēc pretmīlas, bet meita gaiši, tieši, bez jebkāda aprēķina.”
    – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
    Tēvs mīl meitu, lai iegūtu viņas pretmīlu? – Nu, diezgan neticams, pat samocīts [kinodokumentālists Gauja tur varbūt pat incestu saskatītu] traktējums – varbūt tāpēc, ka režisorīte augusi bez tēva vai kā?
    (Vecāki mīl bērnus egoistiski ar nolūku pēc pretmīlas – tur Freids noteikti apmetas uz otriem sāniem kapā…)
    Un tad – par to “vāgneristi.” Vai nav tā kā pārspīlēts, ko?

Draugiem Facebook Twitter Google+