Risks ar gājēju dzīvību? 0

Vēršamies pie jums jautājumā par gājēju pārejas ierīkošanu ātruma ierobežošanai uz autoceļa A7 (Rīga–Bauska–Grenctāle) pie Mūsas ciemata autobusu pieturas “Centrs”. Ceraukstes pagasta vadība tika rakstījusi valsts akciju sabiedrībai “Latvijas valsts ceļi”, bet atbildē no šīs iestādes vadītāja saņēma vēstuli, ka nav atbilstošu prasību, lai to ierīkotu.

Reklāma
Reklāma

 

Veselam
8 veidi, kā bērnu izaudzināt par potenciālo psihoterapeita pacientu 18
Jau rīt Krievijas raķetes var lidot uz jebkuru valsti. Zelenskis par iespējamiem draudiem Eiropai
Kokteilis
FOTO. Ieva Brante demonstrē lielisku veidu, kā parādīt krāpniekiem viņu īsto vietu
Lasīt citas ziņas

Viņi kaut kad esot veikuši kaut kādu skaitīšanu pēc valsts standarta LVS 190 –10. Pēc viņu slēdziena, gājēju plūsma A7 ceļā esot mierīga, bet mēs domājam, ka auto plūsma ir ļoti liela un nav iespējams pāriet šo ceļu, lai tiktu autobusu pieturā. Jau ir notikuši nelaimes gadījumi ar gājējiem, šķērsojot šo A7, jo automašīnas nekādā veidā netiek brīdinātas samazināt ātrumu. Lai objektīvi veiktu gājēju skaitīšanu, tā jādara autobusu pienākšanas laikā, kad pasažieri šķērso šo ceļu. Tāpēc VAS “Latvijas valsts ceļi” uzskati šajā jautājumā nav reāli un neatbilst faktiem. Vai tiešām nepieciešams kādu sabraukt un tikai tad “Latvijas valsts ceļu” vadība pieņems mērus? Tāpēc lūdzam ierīkot gājēju pāreju un uzlikt ātruma ierobežojuma zīmi!
15 Mūsas centra iedzīvotāju paraksti

 

VAS “Latvijas valsts ceļi” Sabiedrisko attiecību un mārketinga daļas projektu vadītāja Ieva Niedra skaidro, ka Latvijā neregulētas gājēju pārejas ārpus apdzīvotām vietām vairs neierīko. “Uz gājēju pārejām gājēji jūtas droši un pārliecināti par savu drošību un neuzmanās no transportlīdzekļiem, un tas ir visbiežākais ceļu satiksmes negadījumu cēlonis. Parasti sadursme beidzas gājējam ar smagām sekām. Tāpēc uzskatām, ka pašlaik gājēji Mūsas ciematā ir lielākā drošībā, ja viņiem nav priekšroka pret transportlīdzekļiem un viņi ir spiesti uzmanīties. Turklāt neliela skaita gājēju dēļ būtu jāierobežo satiksmes ātrums līdz 50 km/h vairākiem tūkstošiem satiksmes līdzekļu visu diennakti,” uzsver I. Niedra.

CITI ŠOBRĪD LASA

Viņa piebilst – tā kā gājēju plūsma parasti ir tikai rīta un pēcpusdienas stundās, esot saprotama autovadītāju neapmierinātība, ja jāsamazina braukšanas ātrums bez iemesla.

 

“Latvijā tieši uz neregulētām gājēju pārejām ir daudz bojāgājušo. Pasaulē ir izpētīts, ka katras jaunas neregulētas gājēju pārejas ierīkošana palielina satiksmes negadījumu skaitu par 26%,” teic I. Niedra.

 

“Tāpēc 2004. gada 16. jūnija ceļu satiksmes drošības padomes sēdes protokolā tika dots rīkojums likvidēt visas neregulētās gājēju pārejas ārpus apdzīvotām vietām, kas arī tika izpildīts.”

I. Niedra skaidro: ja tomēr kādā vietā gājēju skaits stundā pārsniedz 50 un transportlīdzekļu skaits stundā pārsniedz 500, var tikt izskatīts jautājums par regulējamas gājēju pārejas ierīkošanu. Pagaidām nekas neliecinot, ka Mūsas ciematā būtu šāda intensitāte, un tāpēc regulējama gājēju pāreja šeit nav jāierīko.

Ceraukstes pagasta pārvaldes vadītājs Viesturs Janševskis kopā ar iedzīvotājiem jau 2010. gadā saņēmis līdzīgu VAS “Latvijas valsts ceļi” atbildi.

Satiksmes ministrijai vaicāju, vai reāli ir mūsdienās uzbūvēt gaisa pāreju Mūsā vai atrast citu risinājumu, ja reiz neregulējamās pārejas ir tik nedrošas.

Satiksmes ministrija par pieņemamāko risinājumu šajā situācijā uzskata ātruma ierobežojošās zīmes “70 km/h” uzstādīšanu attiecīgajā ceļa posmā, atbild Satiksmes ministrijas sabiedrisko attiecību speciālists Rolands Rumba. Par to pašlaik lemj VAS “Latvijas valsts ceļi” speciālisti, kuri drīzumā varētu sniegt atbildi. Tas uzlabotu ceļu satiksmes drošību pie Mūsas, kā arī samazinātu risku cilvēkiem iekļūt ceļu satiksmes negadījumos.

Reklāma
Reklāma

Divlīmeņu gājēju pārejas ierīkošana pašlaik nav iespējama līdzekļu trūkuma dēļ.