Ekonomika
Auto un tehnoloģijas

Risks neiziet tehnisko apskati: par bojātiem vējstikliem izmaksāti jau 1,2 miljoni eiro0


Bojāts automašīnas vējstikls.
Bojāts automašīnas vējstikls.
Publicitātes foto

Katra ceturtā šogad pieteiktā KASKO atlīdzība ir par bojātu automašīnas vējstiklu, liecina apdrošināšanas sabiedrības “Balta” (PZU grupa) dati.

Salīdzinot ar situāciju ziemas mēnešos, jūnijā grants, šķembu un akmeņu apskādētu vējstiklu skaits ir pieaudzis par 50%.

Kopumā šogad atlīdzībās par vējstiklu bojājumiem “Balta” auto īpašniekiem izmaksājusi jau 1,2 miljonus eiro.

Kā norāda “Balta” Transporta produktu un riska parakstīšanas pārvaldes vadītājs Kristaps Liecinieks, tas, ka KASKO atlīdzību pieteikumi par bojātiem vējstikliem vasaras mēnešos pieaug, zināmā mērā ir likumsakarīgi, jo tieši šajā periodā cilvēki vairāk brauc ārpus pilsētas, tādejādi biežāk pārvietojoties pa grants ceļiem.

Vējstiklu bojājumus lielākoties gūst ceļa posmos, ko klāj grants segums, kad no garām vai priekšā braucošās automašīnas tiek pacelti akmeņi, kas trāpa transportlīdzekļa priekšējā vējstiklā.

“Tāpat bojājumus veicinošs apstāklis ir arī aktīvā remontdarbu sezona, kas šobrīd norit uz valsts autoceļiem un palielina risku gūt automašīnu vējstikla bojājumus,” atzīmē K. Liecinieks.

Pēc viņa teiktā, šī gada jūnijā “Balta” saņēmusi teju 400 atlīdzību pieteikumus par bojātiem vējstikliem. Vidējās atlīdzības apmērs par bojājumu ir 500 eiro.

Šī gada pirmajos 6 mēnešos apdrošinātājs par bojātu vējstiklu remontu vai nomaiņu izmaksājis jau 1,2 miljonus eiro.

Risks neiziet tehnisko apskati

Pat nelielu vējstikla plaisu ieteicams novērst nekavējoties, īpaši tad, ja tā ietekmē autovadītāja redzamību un līdz ar to apdraud vadītāja un pasažieru drošību.

Tāpat pastāv risks, ka ar bojātu vējstiklu auto tehniskajā apskatē var netikt izsniegta atļauja piedalīties satiksmē, ja bojājums ir tāds, kas ierobežo autovadītāja redzamību, ietekmē stikla izturību un apdraud satiksmes drošību.

Turklāt ātra bojājumu novēršana samazina iespēju, ka bojājums izpletīsies – jāņem vērā, ka jebkura plaisa gaisa temperatūras maiņas, auto vibrāciju un deformāciju ietekmē var izplesties.

Nomainīt vai remontēt?

“Jaunākajiem auto modeļiem, kuru vējstikls ir arī galvenā montāžas vieta dažādiem sensoriem, vējstikla nomaiņa ir ilgs un darbietilpīgs process, jo pēc nomaiņas sensori ir jākalibrē. Tādēļ mazāku stikla bojājumu gadījumā stikla remonts ir ātrākais un ekonomiskākais veids, kā atjaunot stikla iepriekšējo stāvokli un izturību. Jaunākās tehnoloģijas ļauj likvidēt bojājumu, nemainot visu vējstiklu. Tādējādi iespējams novērst gan plaisas rašanās iespējamību, gan samazināt radušos zaudējumus un vējstikla bojājumus novēršanai nepieciešamo laiku,” iesaka K. Liecinieks.

Viņš arī uzsver, ka, lai gan reizumis spēkratu īpašnieki neuzticas stikla remontam, uzskatot, ka drošākais veids ir vējstiklu pilnībā nomainīt, vējstiklu remonts ir mūsdienīga, efektīva un videi draudzīga prakse, kas tiek plaši izmantota visā pasaulē.

Ņemot vērā negadījumu skaita pieaugošo tendenci, K. Liecinieks auto īpašniekiem, braucot pa grants un zemes ceļiem, kā arī ceļa posmos, kuros notiek remontdarbi, iesaka ievērot papildu piesardzību.

Tajā skaitā ieteicams izvēlēties ceļa segumam un laika apstākļiem atbilstošu distanci ar priekšā braucošajiem auto. Tāpat ieteicams samazināt braukšanas ātrumu, īpaši brīdī, kad tuvojas pretimbraucoša automašīna.

Lai pasargātu savu auto no bojājumiem, ceļa remonta posmos noteikti vērts nesteigties, ievērojot noteiktos braukšanas ātruma ierobežojumus.
Saistītie raksti

“Balta” ir nedzīvības apdrošināšanas tirgus līderis Latvijā. 2018. gadā uzņēmuma parakstīto prēmiju apjoms bija 104,7 miljoni eiro.

“Balta” ietilpst “PZU grupā”, kas ir viens no līderiem Centrālās un Austrumeiropas apdrošināšanas tirgū.

LA.lv
LE
LETA
Ekonomika
Saeimā likumā nosaka administratīvo atbildību grāmatvedības jomā
2 stundas
LA
LA.LV
Ekonomika
Eksperts: Ēku un resursu vērtība aug, bet drošības risinājumi noveco
3 stundas
LE
LETA
Ekonomika
Noteikti Latvijas vērtīgākie uzņēmumi
4 stundas

Lasītākie raksti

Par svarīgo

ZD
Zigfrīds Dzedulis
Ekonomika
“Visa celtniecība notiek ap Rīgu, laukos nav pirktspējas.” INTERVIJA ar “Arco Real Estate” vadītāju Aigaru Šmitu
Intervija 1 stunda
LA
LA.LV
Latvijā
Izmantoja dažādas viltības, lai dzēstu pēdas. Ķuzis pastāsta sīkāk par “spridzinātāju”
1 stunda
LA
LA.LV
Dabā
Latviju sasniegs jauna nokrišņu zona: sinoptiķu prognoze 7 dienām
23 minūtes
LA
LA.LV
Ekonomika
LMT saglabā līdera pozīcijas – apgrozījums 164 miljoni eiro
40 minūtes
LA
LA.LV
Ekonomika
Igaunijā iespējams iegādāties dzīvokli par 50 eiro
1 stunda