Robi audzināšanā 6
“LA” 23. decembrī publicētā informācija “Par nulto kursu būtu jāmaksā pašiem studentiem” par studentu lielo atbirumu augstskolās ir trauksmes signāls, kas atklāj nopietnus trūkumus audzināšanas sistēmā, jo “lielākā problēma – nepietiekams atbildības līmenis, nav iemācījušies pastāvīgi mācīties.
Nav gatavi paši atbildēt par sevi”. Kaut šo bēdīgo problēmu, bez šaubām, veicina nestabilās ģimenes un sliktā sociāli ekonomiskā situācija valstī, tomēr audzināšanā jebkādās situācijās noteicoša ir pedagoģiskā meistarība.
Ģimenē, jau kopš mazotnes mācot pārvarēt grūtības, nevis pasargājot no tām, jāliek atbildības pamati, kā ne tikai izdzīvot pasaulē, bet arī kļūt veiksmīgam cilvēkam. Prasmīgi izmantojot psiholoģiski pedagoģiskos līdzekļus, pirmsskolas vecumā ieaudzinātā noturīgā uzmanība, pacietība, paškontrole un biedriskuma jūtas veido stingru bāzi sekmīgām mācībām.