×
Mobilā versija
Brīdinājums -16.0°C
Haralds, Almants
Piektdiena, 23. februāris, 2018
18. janvāris, 2016
Drukāt

Robi audzināšanā (6)

Foto-LETA/AFPFoto-LETA/AFP

“LA” 23. decembrī publicētā informācija “Par nulto kursu būtu jāmaksā pašiem studentiem” par studentu lielo atbirumu augstskolās ir trauksmes signāls, kas atklāj nopietnus trūkumus audzināšanas sistēmā, jo “lielākā problēma – nepietiekams atbildības līmenis, nav iemācījušies pastāvīgi mācīties.

Nav gatavi paši atbildēt par sevi”. Kaut šo bēdīgo problēmu, bez šaubām, veicina nestabilās ģimenes un sliktā sociāli ekonomiskā situācija valstī, tomēr audzināšanā jebkādās situācijās noteicoša ir pedagoģiskā meistarība.

Ģimenē, jau kopš mazotnes mācot pārvarēt grūtības, nevis pasargājot no tām, jāliek atbildības pamati, kā ne tikai izdzīvot pasaulē, bet arī kļūt veiksmīgam cilvēkam. Prasmīgi izmantojot psiholoģiski pedagoģiskos līdzekļus, pirmsskolas vecumā ieaudzinātā noturīgā uzmanība, pacietība, paškontrole un biedriskuma jūtas veido stingru bāzi sekmīgām mācībām.

Pievienot komentāru

Komentāri (6)

  1. Jāskatās mazliet savādāk ,vai nu skolas programmas nepilnīgas ,vai augstskolu prasības par augstām. Tālāk ja bijušajam skolēnam nav spēju nav arī ko stāties augstskolā ,ja spēju ir bet vidusskolā noslinkojis ,tad arī par 0 kursu pašam jāmaksā. Par to mācīšanos it kā ka vajaga būt divām pusēm ,vienā skolotājs kurš māca un otrā skolēns kurš mācās. Ja skolotājs vājš tad jāceļ kvalifikācija vai jādzen projām ,bet ja skolotājs piemērots darbam un skolēns nemācās ,tad neko neizdarīsi ,sakāmvārds “Ar varu mutē neieliesi”

  2. Jāskatās mazliet savādāk ,vai nu skolas programmas nepilnīgas ,vai augstskolu prasības par augstām. Tālāk ja bijušajam skolēnam nav spēju nav arī ko stāties augstskolā ,ja spēju ir bet vidusskolā noslinkojis ,tad arī par 0 kursu pašam jāmaksā. Par to mācīšanos it kā ka vajaga būt divām pusēm ,vienā skolotājs kurš māca un otrā skolēns kurš mācās. Ja skolotājs vājš tad jāceļ kvalifikācija vai jādzen projām ,bet ja skolotājs piemērots darbam un skolēns nemācās ,tad neko neizdarīsi ,sakāmvārds “Ar varu mutē neieliesi”

  3. Tad par ko jāpalielina algas. Strādāju celtniecība un ja gadījās KĀDS DEFELKTS, BIJA JĀIZLABO UZ SAVA RĒĶINA UN NOŅĒMA 30% NO NOPELNĪTĀ,Bet šeit štancē pamatīgu brāķi un palielinās algas!

  4. Nevar aizstāt ĢIMENI ,pedagogam [pēc RIETUMU parauga nau JAMĀCA bet JAPASNIEDZ. Tapeic arī Lielbritānijas un ASV unversitātes 65-70% veido ārvalstnieki ĶĪNA ,Indija,Krievija ,Austrumeiropa.

    • Pedagogs, kurš “nav” vietā rakstā “nau”. Laikam būsi beidzis deģenerātu skolu un strādā pie kāda zemnieka, kur apmāca cūkas un aitas. Šādam jau nedrīkst uzticēt cilvēkbērnu mācīšanu.

Lasītāju aptauja
Ērika Oša zīmējums
Ēriks Ošs. 5. pants šajā nozarē nedarbojas!

“Norvik bankas” lielākais akcionārs Grigorijs Guseļņikovs intervijā aģentūrai “AP” paziņoja, ka Latvijas Bankas prezidents Ilmārs Rimšēvičs gadiem ilgi izspiedis kukuļus no viņa vadītās kredītiestādes.

Rimšēvičs šos apgalvojumus kategoriski noliedz un uzskata, ka Guseļņikovs šādi cenšas ietekmēt Latvijas valsti, lai panāktu savu uzvaru starptautiskajā šķīrējtiesā iesniegtajā prasībā. Ministru prezidents Māris Kučinskis un finanšu ministre Dana Reizniece-Ozola otrdien pauda viedokli, ka AS “Norvik banka” vadības aktivitātes ārvalstu medijos uzskatāmas par provokāciju un vēršanos pret valsti. Vakar “Norvik banka” izplatīja paziņojumu, kurā raksta: “Mēs noteikti nevēršamies pret Latvijas valsti kopumā, mēs tikai gribam vienlīdzīgu attieksmi.”

Jāpiebilst, ka janvāra beigās par “Norvik bankas” padomes priekšsēdētāja vietnieku tika iecelts bijušais NATO ģenerālsekretārs Anderss Fogs Rasmusens. Paziņojumā presei viņš toreiz rakstīja: “Priecājos [..] atjaunot savas ilgstošās un spēcīgās saiknes ar Latviju. Es ceru, ka mana pieredze būs noderīga bankas attiecību veidošanā ar valsts pārvaldes iestādēm un stratēģiskās izaugsmes centienos Latvijā un Eiropas Savienībā.”

Vai piekrītat, ka pret Latviju patlaban vērsta kampaņa no ārpuses?
Draugiem Facebook Twitter Google+