Mobilā versija
Brīdinājums +0.5°C
Gunārs, Vladimirs, Gunis
Ceturtdiena, 8. decembris, 2016
22. maijs, 2012
Drukāt

Rosina skolēnus mācīt saskaņā ar valsts ideoloģiju

skoleni_starpbridi3

Pašlaik skolēniem tiek mācītas nepieņemamas lietas un tas ir jāmaina, izveidojot valsts ideoloģiju, kurai tiek pielāgots izglītības saturs, šodien Saeimas Izglītības, kultūras un zinātnes komisijas Valstiskās audzināšanas apakškomisijas sēdē sacīja kustības “Par latvisku kultūru izglītībā” pārstāve Solvita Lodiņa.

Viņa tautas priekšstāvjiem minēja vairākus piemērus ar dziesmām un dzejoļiem, kuros 4.klases zēni mudināti domāt par meitenēm, bērni tiek mudināti “bastot” jeb kavēt atsevišķas stundas un iztēloties literārā darbā minēto “Tumsas valdnieku”. Lodiņa ir šokēta par to, ka skolēni tiek rosināti domāt – “es esmu ļaunuma iemiesojums”.

Valsts arī neesot definējusi, kādu personību tā vēlas izaudzināt, skaidroja kustības pārstāve.

Savukārt Valsts izglītības satura centra Izglītības satura departamenta Vispārējās izglītības satura nodrošinājuma nodaļas vadītāja vietniece Ineta Upeniece norādīja, ka Izglītības un zinātnes ministrija (IZM) reiz jau izteica komentārus pret atsevišķa literāra darba iekļaušanu mācību grāmatā. Tad sabiedrības pārstāvji esot apsūdzējuši IZM par cenzūras izmantošanu.

Viņa arī skaidroja, ka mūsdienās pastāv atšķirīgi viedokļi par vērtībām, piemēram, dažāda izpratne par ģimeni. Pēc deputātu mudinājumiem viņa paskaidroja sīkāk, ka Latvijā dzīvo arī tādi cilvēki, kuri sevi attīsta un strādā Latvijas labā, neveidojot ģimeni.

Saeimas deputāti un nevalstisko organizāciju pārstāvji VISC pārmeta kavēšanos ar tradicionālās kultūras eksperta amata izveidošanu. Deputāte Inguna Rībena (V) norādīja, ka šādu lūgumu apakškomisija izteikusi jau pirms trīs mēnešiem, bet deputāte un IZM parlamentārā sekretāre Inga Vanaga (ZRP) neatcerējās, ka šāds ieteikums būtu saņemts.

Apakškomisijas priekšsēdētājs Raivis Dzintars (VL-TB/LNNK) solīja ierosinājumu formulēt rakstiski un iesniegt IZM.

Pievienot komentāru

Draugiem Facebook Twitter Google+