Rošīnas Mērfijas spēles ar bezmatu lellēm 0

Viņu uzskata par vienu no pasaulē ekstravagantākajām dziedātājām, kulta personu un stila lauzēju, bet viņas kompozīcijas ir delikatese mūzikas gardēžiem. Kādreizējā dueta “Moloko” soliste un komponiste Rošīna Mērfija pēc astoņu gadu klusēšanas atgriezusies apritē un apceļo pasauli viņas jaunākā soloalbuma “Hairless Toys” pasaules koncertturnejas ietvaros. Īru dziedātāja piestās Latvijā 23. jūlijā, lai sniegtu koncertu Siguldas pilsdrupu estrādē.

Reklāma
Reklāma
“Zaļais kurss jau tepat pie sliekšņa,” plāno aizliegt malkas, brikešu un granulu apkuri 69
Atradusies pirms 13 gadiem pazudusi meitene, kura savulaik neatgriezās mājās no skolas 15
Kokteilis
Mākslīgais intelekts nosauc 5 vārdu īpašniekus, kuri kā magnēti pievelk pretējā dzimuma pārstāvjus 27
Lasīt citas ziņas

Atskatoties mūzikas vēsturē, zinām, ka pirmo slavas vilni Rošīna Mērfija izbaudīja, būdama elektroniskās mūzikas dueta “Moloko” dziedātāja. Pasaules slavas vilnī duetu uznesa grāvējs “Sing It Back”, bet modes māksliniekus nebeidz sajūsmināt viņas provokatīvie skatuves ietērpi, kas iedvesmojuši, piemēram, Lēdiju Gāgu.

Leģenda vēsta, ka duets “Moloko” radās 1994. gadā, kad Rošīna, meitene bez iepriekšējas vokāla pieredzes, kādā ballītē uzrunāja producentu Marku Breidonu, sakot – vai redzi, kā mans svīteris pieguļ manam augumam? Šis teikums vēlāk tika iemūžināts abu pirmā kopīgā albuma titulā, bet ieraksts kļuva par pirmo kopumā četru albumu sērijā – tie iznāca laikā posmā līdz 2004. gadam, kad “Moloko” beidza pastāvēt, izirstot Rošīnas un Marka romantiskajām attiecībām.

CITI ŠOBRĪD LASA

Par spīti apjukumam pēc dueta izjukšanas, Rošīna nepadevās un, producenta Metjū Herberta iedrošināta, ķērās pie solokarjeras. 2004. gadā viņa ierakstīja albumu “Ruby Blue”, 2006. gadā – “Overpowered”. Tam gan atkal sekoja ilga astoņu gadu pauze, kurā Rošīna kļuva par mammu atvasēm. Tikai šā gada maijā klausītājus sasniedza Rošīnas jaunākais radošais veikums – ilgi gaidītais ieraksts “Hairless Toys”.

Kā atzinusi pati māksliniece, par ieraksta iedvesmu esot kalpojusi režisores Dženijas Livingstones dokumentālā filma “Paris Is Burning” (“Parīze liesmās”), kas veltīta Ņujorkas geju subkultūrai 80. gados. “Albumā es centos radīt šo mazo pasaules sajūtu, kas ļauj justies piederīgam noteiktai domubiedru grupai, kas mīl tieši tādu pašu mūziku kā tu pats,” par ierakstu saka Mērfija. Viņa arī atzinusi, ka albuma nosaukums “Hairless Toys, ko varētu tulkot kā “bezmatu lelles”, patiesībā radies nejauši, kādā sarunā albuma producentam Edijam Stīvensam pārklausoties albuma dziesmas “Careless Talk” nosaukumu. Albumam neesot nekāda sakara ar lellēm vai plikgalvību, apgalvo Mērfija – tas vienkārši esot unikāls albuma nosaukums un lieliski atbilstot “Careless Talk” estētikai – tumšai, aukstai un spocīgai sajūtai bērnībā, kas nav aizvadīta pārāk spīdoši.”

Albums uzreiz pēc tā iznākšanas izpelnījies kritiķu slavinājumus. “NME” (8/10): “Ievērības cienīga atgriešanās”. “The Guardian” (4/5): “Mērfija iemanījusies apvienot tik atšķirīgas lietas, kā, piemēram, disko un vēlu nakts pasaku mulsinošās bailes. Viņas līdz šim lieliskākais sniegums. Tīra un zīmīga elegance.” “The Independent” (4/5): “Mērfija ir viena no popmūzikas lieliskākajiem neparedzamajiem elementiem.” “Daily Star” (5/5): “Ēterisks popmūzikas šedevru apkopojums.” “Uncut” (8/10): “Tik intīms un vienlaikus provokatīvs, cik viss, kas saistīts ar Mērfijas vārdu.” Vienas dienas laikā jaunais albums ierindojies arī Elektroniskās mūzikas topa 1. vietā.

Latvijas skatītājiem ekstravagantā dziedātāja nav sveša. Mērfija Rīgā koncertējusi vairākkārtīgi (2005. gadā Mežaparkā, 2008. gadā Sapņu fabrikā), taču Siguldas pilsdrupu atmosfērā viņas uzstāšanos būs iespējams baudīt pirmoreiz.

Varbūt noder!!

Koncerts: 23. VII 19.00 Siguldas Pilsdrupu estrādē.

Biļetes: “Biļešu servisa” tirdzniecības vietās, HYPERLINK “http://www.bilesuserviss.lv/”www.bilesuserviss.lv

Cena: EUR 34 – 39.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.