Pasaulē
Eiropa

RT saglabā raidīšanas licenci Lielbritānijā 16


Metro vilciens Londonā.
Metro vilciens Londonā.
Foto AFP/Scanpix/LETA

Lielbritānijas mediju regulators “Ofcom” nav radis pamatojumu tam, lai Krievijas propagandas telekanālam RT Lielbritānijā atsauktu raidīšanas licenci, vēsta laikraksts “The Sunday Telegraph”.

“Ofcom” bija veicis pārbaudi, vai Lielbritānijas likumiem atbilst tas, kā RT atspoguļojis Solsberi 4.martā notikušo bijušā Krievijas dubultaģenta Sergeja Skripaļa un viņa meitas Jūlijas saindēšanu.

“Ofcom” paziņoja, ka “nav mērķtiecīgi” piešķirt citu valstu varasiestāžu darbībām “izšķirošu nozīmi”, izvērtējot to, cik lielā mērā telekanāli, kas tām pieder, atbilst britu normām.

Regulators 13.martā brīdināja RT par pārbaudi.

“Ofcom” norādīja, ka uz lēmumu jautājumā par RT licenci iespaidu atstās Lielbritānijas valdības vērtējums par Krievijas līdzdalību uzbrukumā Skripaļiem.

Londona uzbrukumā Skripaļiem vaino Maskavu.

Par Solsberi incidenta atspoguļojumu RT sūdzības bija pauduši britu likumdevēji, norādot, ka RT par Skripaļu saindēšanu izplata fantastiskas versijas.

Krievijas Ārlietu ministrijas preses sekretāre Marija Zaharova bija izteikusi draudus, ka gadījumā, ja RT Lielbritānijā tiks atsaukta licence, Maskava aizliegs strādāt Krievijā visiem britu medijiem.

Britu mediju regulators vairākkārt izteicis pretenzijas RT.

Tā 2014.gadā “Ofcom” draudēja telekanālam ar naudassodiem un licences atsaukšanu par Ukrainas notikumu neobjektīvu atspoguļojumu. 2015.gadā “Ofcom” apturēja RT programmu “Truthseeker” par raidīšanas principu pārkāpumu.

LA.lv