Baiba Rubesa
Baiba Rubesa
KARĪNAS MIEZĀJAS FOTO

Rubesa: ”Rail Baltica” akcionāri iejaucas lēmumu pieņemšanā 4

Akcionāru nesaskaņas var kavēt dzelzceļa projekta “Rail Baltica” savlaicīgu pabeigšanu un Eiropas Savienības (ES) finansējuma apgūšanu, tā šorīt intervijā LNT raidījumam “900 sekundes” teica Baltijas valstu kopuzņēmuma “RB Rail”, kas ir dzelzceļa projekta īstenotājs, valdes priekšsēdētāja Baiba Rubesa.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Numeroloģijas tests: aprēķini savu laimīgo skaitli un uzzini, ko tas par tevi atklāj
Krimināls
Krituši visi antirekordi – savākts 600 000 narkomānu izlietoto šļirču. Atrasta arī traģiskā “narkozombiju” viela 8
Krievija identificē divas “smirdīgas” valstis, kas būtu tās nākamais mērķis 228
Lasīt citas ziņas

Viņa nekomentēja “RB Rail” Igaunijas un Lietuvas akcionāru balsojumu par viņas atstādināšanu no vadītājas amata, norādot, ka nebija klāt akcionāru sapulcē, tāpēc nevar komentēt akcionāru izvēli.

Rubesa gan atzīmēja, ka regulāri nākas saskarties ar visu trīs Baltijas valstu akcionāru interesēm un vēlmi iejaukties lēmumu pieņemšanā. Tostarp kā vienu no piemēriem viņa minēja akcionāru vēlmi iegūt informāciju par atsevišķu iepirkumu specifikācijām, kas ir klajš pārkāpums.

CITI ŠOBRĪD LASA

Viņa uzsvēra, ka akcionāriem būtu jāstrādā konstruktīvi un integrēti, lai nekavētu vairāk nekā piecu miljardu eiro vērto investīciju projektu. Rubesa atgādināja, ka ES finansējums projektam ir 85%, bet katra no dalībvalstīm sedz 5% no nepieciešamo investīciju apmēra, taču kavēšanās ar projekta realizāciju var samazināt ES finansējuma apmēru.

Vienlaikus “RB Rail” valdes priekšsēdētāja prognozēja, ka projektu izdosies pabeigt 2026.gadā, kā tas ir plānots. Taču viņa pieļāva, ka nelielas nobīdes no termiņiem ir iespējamas. “Jebkuros ES pārrobežu projektos neliela kavēšanās ir ierasta, taču nedomāju, ka “Rail Baltica” gadījumā tas būs vairāk par vienu diviem gadiem,” sacīja Rubesa.

Viņa arī atklāja, ka šogad plānots izsludināt būvprojektēšanas iepirkumus par apmēram 500 kilometru sliežu izbūvi.

Jau ziņots, ka 1.februārī notikušajā “RB Rail” akcionāru sapulcē Igaunijas un Lietuvas akcionāri nobalsoja par Rubesas atstādināšanu, bet Latvijas pārstāvis, “Eiropas dzelzceļa līnijas” (EDzL) vadītājs Andris Linužs balsojumā atturējās. Par šo balsojumu tiks lemts nākamajā “RB Rail” padomes sēdē, kura paredzēta 22.martā.

Satiksmes ministrs Uldis Augulis (ZZS) iepriekš norādīja, ka lēmums attiecībā uz valdes priekšsēdētājas amatu vēl jāpieņem uzņēmuma padomei.

Taujāts par akcionāru no pārējām Baltijas valstīm lēmumu, ministrs norādīja, ka Igaunijas un Lietuvas puses savus lēmumus skaidro ar neapmierinātību ar Rubesas darbu un citādāku redzējumu par uzņēmuma darbību.

Savukārt EDzL pārstāvji skaidroja, ka padome Rubesu nevar vienkārši atcelt no amata ar balsu vairākumu – ņemot vērā, ka “RB Rail” ir triju valstu kopuzņēmums, valstīm ir jāvienojas par kādu kompromisu.

Rubesa par “RB Rail” valdes priekšsēdētāju tika iecelta 2015.gada oktobrī. Viņas pilnvaru termiņš beidzas 2018.gada oktobrī.

Reklāma
Reklāma

“RB Rail” akcionāri ir uzņēmumi “Lietuvos geležinkeliai”, EDzL un “Rail Baltic Estonia”.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.