Mobilā versija
+8.4°C
Gunārs, Vladimirs, Gunis
Ceturtdiena, 8. decembris, 2016
31. marts, 2016
Drukāt

Valstu intereses jāatstāj zem sliedēm. Saruna ar “RB Rail” valdes priekšsēdētāju Baibu Rubesu (8)

Foto - Ivars BušmanisFoto - Ivars Bušmanis

Par jaunumiem Eiropas platuma sliežu ceļa “Rail Baltica” projekta īstenošanā žurnālistiem Ivaram Bušmanim un Uldim Graudiņam stāsta kopuzņēmuma “RB Rail” valdes priekšsēdētāja BAIBA RUBESA.

– Kāds iedzīvotājiem būs labums no “Rail Baltica” dzelzceļa pēc desmit gadiem, kad tas būs uzbūvēts?

– Dzelzceļš būs, ja Dievs, valdība un pasaules attīstība dos, sāksim ar to. Pirmais ieguvums – būs ērts, moderns savienojums starp Baltijas valstīm un Rietumeiropas valstīm. Gan pasažieriem, gan arī kravām. Zinu, ka maršrutu Igaunijā un Latvijā veido un, iespējams, arī Lietuvā veidos tā, ka vilcieniem būs viegli piestāt pilsētās A, B un C. Uzreiz nāk prātā Salacgrīva, Bauska. Lielos savienojumus būvēs tā, lai mazajām stacijām var pielāgoties.

Mēs līdz nākamā gada beigām modelēsim alternatīvas visa projekta ekonomiskumam. No kurienes nāks pasažieri, no kurienes nāks kravas, cik tas varētu maksāt. Modelēsim biznesa plānus.

– Bet mums jau iestāstīts, ka vilcieni kursēs ik pēc divām stundām. Tas tiek solīts bez pamatojuma?

– Pieņēmums patlaban ir, ka vilciens kursēs ik pēc divām stundām. Vai tiešām varēs nodrošināt šādu regularitāti, es atklāti saku – nezinu. Tie, kas plānoja, garā prezentācijā pamatoja, kāpēc tā varētu būt. Tas ir jāpārbauda. Arī šie jautājumi ir atkarīgi no demogrāfijas visās Baltijas valstīs, no biznesa attīstības, no vilcienu garuma. Nevaru tik konkrēti atbildēt.

– Parasti arguments pret “Rail Baltica” būvniecību ir, ka vissvarīgākais kravu tranzīta virziens Baltijas valstīs ir austrumu–rietumu virziens. Maz ticama kravu plūsma esot ziemeļu–dienvidu virzienā.

– Es domāju, būs arī tā. Ir uz pētījumiem balstīti aprēķini par kravām no Eiropas dienvidu ostām uz ziemeļiem. Notiek cīņa par to, kā varēs pieslēgties citiem ceļiem. Prognozes gan ir 10 – 15 gadus perspektīvā.

Uzņēmējiem visās Baltijas valstīs vajadzētu sākt domāt par ražošanu un eksportu uz valstīm, kur tas viegli būs iespējams pēc sliežu ceļa uzbūvēšanas. Pētījumi saistās ar Adrijas koridoru. Ņemsim vērā arī­dzan vēlmi lielu daļu kravu pārcelt no ceļiem uz sliedēm. Zinu, ka “Air Baltic” vadītājam Martinam Gausam jautā – kas tad ar Rīgas lidostu notiks, ja tik viegli varēs braukt starp Baltijas valstu lielajām pilsētām? Arī lidosta pārkārtosies. Redzam, ka “Eurorail” darbība ietekmēja ceļošanu no Londonas uz Parīzi un no Londonas uz Briseli.

Es viennozīmīgi vēlos pabeigt šo izcilo projektu, kas der visām iesaistītajām valstīm un galvenokārt klientiem, kas to izmantos.

Pievienot komentāru

Komentāri (8)

  1. Krievi lādās, tātad projekts ir vajadzīgs.

  2. Izskatās, ka BR iemīļotākā frāze ir “Es pārāk maz zinu”. Jautājums ir ko viņa vispār zina un kāda velna pēc viņa atrodas savā amatā, ja par daudz mazāku naudu var dabūt kādu citu, no kura darbības būs tāds pats rezultāts?

  3. milzigam naudas izšķiešanas projektam. nu nebūs nekad rentabls , nebus ne tie pasažieri ne tās kravas, bez visa tā ka milzigi izdevumi būvejot, katru gadu bus ari milzigi izdevumi/zaudejumi uzteurēšanai. tas ir tikai politisks projekts ar domu, re kā mēs varam eiropas standartu ieviest + milziga nauda otkatos un nobirumā ceļot un iepirkumos

  4. Вот читаешь откровения таких горе специалистов и точно понимаещь, национальность – это не профессия. Все такие специалисты – специалисты только в одном, в профессиональном распиле бабла. Бабушке то всё-равно, что будет потом, она и себя и даже внуков уже обеспечит, всем хватит. А что по этой дороге будут возить, кто её будет содержать, покрывать эксплуатационные расходы, это дело десятое, ей совсем не интересное.
    Только одна фраза во всём интервью объясняет необходимость строительства дороги. Дорога нужна для доставки войск на предполагаемый театр военных действий. И всё, остальное просто словесная шелуха для обывателей.

  5. klusu no krūmiem Atbildēt

    Projekts, kā izskatās, vēl muldēšanas stadijā …

  6. Stulbuma kalngals Atbildēt

    “Mēs tūlīt sludināsim nopietnu iepirkumu, lai uzstādītu tehniskos standartus un dizaina vadlīnijas visam dzelzceļam, kam būs pakļauti vispārējie tehniskie zīmējumi.”
    Tā notiek, kad runā cilvēks bez tehniskās izglītības un bez pietiekamām latviešu valodas zināšanām. Rubesa ir nožēlojami (lai gan algā saņem aptuveni 8000 eiro mēnesī).
    Un par valsts interešu nodošanu jāsēdina cietumā. Viena būtne intereses piedāvā palikt zem sliedēm, bet kāds sarkanāks bioprodukts (varbūt ušakovs?) piedāvās intereses nodot krievijai – to nedrīkst pieļaut!

Draugiem Facebook Twitter Google+