Foto-LETA

“Ryanair” lidostai “Rīga” parādā 2,2 miljonus eiro 0

Īrijas zemo cenu aviokompānija “Ryanair” starptautiskajai lidostai “Rīga” parādā 2,2 miljonus eiro (1,5 miljonus latu) par saņemtajiem pakalpojumiem, 4.novembrī vēstīja LTV raidījums “De facto”.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Mākslīgais intelekts nosauc 5 sieviešu un 5 vīriešu vārdus, kas nes laimi to īpašniekiem 24
Putins ir izmēģinājis jaunu “superieroci”, kādu pasaule “vēl nav redzējusi” 156
Kokteilis
Magnētiskās vētras 2024. gada aprīļa beigām – visbīstamākās dienas
Lasīt citas ziņas

Cik ilgi parādi krājušies un kādu naudas summu tie sasnieguši ne lidostas “Rīga” vadība, ne arī tās darbu uzraugošā Satiksmes ministrija neatklāj, jo tas esot komercnoslēpums, vienīgais, ko amatpersonas atzīst, ka parāds ir un tas turpina pieaugt, vēstīja “De facto”.

“Lidostai noteikti ir jārisina šī situācija, jo viennozīmīgi, tas nav pieļaujams, ka attiecīgi pakalpojumu ņēmējs nenorēķinās par saņemtajiem pakalpojumiem. Tātad lidostai būtu jāizvērtē tās iespējamie rīcības varianti, kā šo naudu būtu jāiekasē,” sacīja Satiksmes ministrijas valsts sekretārs Anrijs Matīss.

CITI ŠOBRĪD LASA

Lidostas “Rīga” valdes priekšsēdētāja pienākumu izpildītājs Aldis Mūrnieks raidījumam atzina, ka ir jāmeklē diplomātisks situācijas risinājums. “Saimnieciski ir jāredz, ka mēs nedrīkstam uzreiz ar kādu uzsākt tiesvedību un pazaudēt klientu, tad ir jāmēģina viņus saprast, kas ir par pamatu un kādu apmaksas grafiku varētu piemērot nākotnē, lai kompānija spētu norēķināties, nevis, lai mēs tagad pasakām, mēs jūs neapkalposim un zaudēt varbūt klientu par labu kādai no Baltijas lidostām vai kā citādi, kur tiešām cilvēki var atrast diplomātisku pieeju lietām. Tā ka es to nesauktu par acu pievēršanu,” teica Mūrnieks.

Turklāt amatpersonas patlaban arī negrasoties sniegt prasību tiesā par parādu piedziņu, lai gan nenoliedz, ka šāda iespēja tiek vērtēta.

“De facto” pieļauj, ka nemaksāšanas iemesli izriet no nosacījumiem, kādus savulaik Latvija piedāvāja “Ryanair”, lai nodrošinātu iespēju no Rīgas lidot lēti. Neesot noslēpums, ka īru lidsabiedrība savulaik pieprasījusi dažādus labumus, lai uz Rīgu vispār lidotu. Tagad šie nosacījumi atspēlējušies pašai lidostai.

Līgumu ar Īrijas zemo cenu lidsabiedrību “Ryanair” lidosta “Rīga” parakstīja pirms astoņiem gadiem. Tolaik to parakstīja toreizējais satiksmes ministrs Ainars Šlesers. Un joprojām šis līgums kalpojot par argumentu, kāpēc šī lidsabiedrība lidostai “Rīga” par atsevišķiem sniegtajiem pakalpojumiem nemaksā, vēstīja “De facto”.

Skandalozo līgumu savulaik par neizdevīgu valstij atzinusi gan Valsts kontrole, gan vētījis Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs. Un tieši šī līguma dēļ, kā vismaz esot noprotams no lidostas pagaidu vadītāja teiktā, “Ryanair” par atsevišķiem pakalpojumiem negrib maksāt. Arī visas iepriekšējās sarunas par līguma nosacījumu maiņu beigušās bez vērā ņemamiem rezultātiem.

Tikmēr pats “Ryanair” par nemaksāšanas iemesliem lidostai klusē. “De facto” pēc būtības tā arī nesaņēma atbildes uz kompānijas pārstāvei uzdotajiem jautājumiem. Lidsabiedrība ne apstiprina, ne arī noliedz parāda esamību, bet vienkārši atsakās sniegt komentārus. “”Ryanair” nekomentē un neiesaistās baumās un spekulācijās,” rakstiskā atbildē “De facto” sacīja lidsabiedrības pārdošanas un mārketinga vadītāja Baltijā un Skandināvijā Elina Hakkarainen.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.