Latvijā
Sabiedrība

Sabiedrībā pazīstami cilvēki iejūtas ierēdņa ādā 3


“Grūtākais bija savaldīties un neaizpļāpāties. Gatavojot pases, tu kā darbinieks ļoti daudz uzzini par konkrēto cilvēku. Tā vien gribas pastāstīt arī kaut ko par sevi, bet viņam varbūt to nemaz nevajag,” teic aktieris un radio balss Kaspars Breidaks (no labās), kurš vakar iejutās PMLP pasu daļas darbinieka ādā.
“Grūtākais bija savaldīties un neaizpļāpāties. Gatavojot pases, tu kā darbinieks ļoti daudz uzzini par konkrēto cilvēku. Tā vien gribas pastāstīt arī kaut ko par sevi, bet viņam varbūt to nemaz nevajag,” teic aktieris un radio balss Kaspars Breidaks (no labās), kurš vakar iejutās PMLP pasu daļas darbinieka ādā.
Foto – Karīna Miezāja

Būt valsts pārvaldes klientu apkalpošanas darbiniekam ir stresains un atbildīgs, bet vienlaikus arī cienījams darbs, jo apmeklētāju acīs šie cilvēki personalizē valsti. Tādēļ no viņu darba tiešā veidā atkarīgs, kāds viedoklis apmeklētājiem veidosies par valsti kopumā, – par to 14.septembrī pārliecinājās sabiedrībā pazīstami cilvēki, iejūtoties Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldes (PMLP) pasu daļas darbinieku lomā.

Lai saskarsme ar valsts pārvaldes darbiniekiem būtu pēc iespējas pozitīvāka, Valsts kanceleja šonedēļ uzsāka jau trešo laba servisa kampaņu. Tās ietvaros iedzīvotāji tiek aicināti novērtēt savu saskarsmi ar oficiālajam ie­stādēm un balsot par atsaucīgākajiem valsts iestāžu darbiniekiem.

Kampaņa tika atklāta ar īpašu pasākumu PMLP Rīgas 1. nodaļā, kur klientu apkalpošanas speciālistu lomās iejutās sabiedrībā pazīstami cilvēki. “Valsts pārvaldes klientu apkalpošana augstā līmenī veicina iedzīvotāju uzticību valstij kopumā,” pārliecināta Jana Duļevska, kura konsultēja klientus pie PMLP informācijas galdiņa.

“Es tagad labāk saprotu, kā jūtas cilvēks letes otrā pusē. Agrāk arī pats biju neizpratnē – viens cilvēks apkalpots un aizgājis, krēsls tukšs, bet klientu speciālists urbjas datorā un nesauc nākamo, rinda gaida. Taču izrādās, ka pēc katra klienta vēl ļoti daudz dokumentu jānokārto un tas prasa laiku. Tur kļūdīties nedrīkst, bet situācija ir stresaina, jo no zāles uz tevi raugās vairāki nepacietīgi un nemierīgi klienti, kuri nevar sagaidīt savu kārtu. Tādēļ darbs šeit prasa milzīgu pacietību un iecietību, jo saskarsme sanāk ar visdažādākajiem cilvēkiem. Man gan šogad gadījās tikai jauki klienti,” teica radio personība Kaspars Breidaks, kurš izsniedza apmeklētājiem jaunos identifikācijas dokumentus.

Viens no Kaspara klientiem bija arī žurnālists Pauls Timrots, kuram beidzies pases derīguma termiņš. “Man saskarsme ar oficiālo iestāžu darbiniekiem lielākoties ir pozitīva, jo cenšos izturēties pret viņiem tā, kā vēlos, lai izturas pret mani. Ja pats nāksi dusmīgs un īgns, tad arī no darbinieka, iespējams, saņemsi līdzīgu attieksmi. Ja nāksi ar smaidu un labu noskaņojumu, tad, visticamāk, komunikācija būs labvēlīga,” novērojis žurnālists.

Laba servisa kustību Valsts kanceleja aizsāka 2015. gadā, lai uzlabotu valsts pārvaldes iestāžu darbu un attīstītu uz klientu orientētu kultūru. Izveidota arī īpaša balva, ko pasniedz trīs valsts pārvaldes darbiniekiem, kas iedzīvotāju balsojumā saņēmuši vislabāko vērtējumu. Balsot iespējams, aizpildot anketu vietnē mazaksslogs.gov.lv.

Galerijas nosaukums
LA.lv
LE
LETA
Latvijā
Atlaistā Jelgavas ziedu veikala pārdevēja no firmas vēlas piedzīt 5201 eiro
4 stundas
LE
LETA
Latvijā
Latvijas iedzīvotāji ir mobili: dienā noiet vidēji 2,7 kilometrus
4 stundas
LA
LA.lv
Latvijā
Lāčplēša dienas lāpu gājienā Liepājā piedalījies rekordliels cilvēku skaits
5 stundas

Lasītākie raksti

Par svarīgo

LA
LA.lv
Latvijā
Vējonis nāk klajā ar paziņojumu, kā rīkosies turpmāk
1 stunda
LE
LETA/LA.lv
Latvijā
Bordāns runājis ar Vējoni. Kad gaidāms nākamais solis?
1 stunda
LE
LETA
Veselam
Čakša: Rezidentu darba legalizēšana NMPD ir ļoti svarīga
1 stunda
LE
LETA
Ekonomika
Irina Maligina savas “Olainfarm” akcijas nodod Igaunijā jaundibinātam uzņēmumam
2 stundas
SK
Skaties.lv
Latvijā
Simto jubileju svin dienu pirms valsts svētkiem. Ko Velta novēl Latvijai un valdībai
2 stundas