Foto – Karīna Miezāja

Sabiedrībā pazīstami cilvēki iejūtas ierēdņa ādā 3

Būt valsts pārvaldes klientu apkalpošanas darbiniekam ir stresains un atbildīgs, bet vienlaikus arī cienījams darbs, jo apmeklētāju acīs šie cilvēki personalizē valsti. Tādēļ no viņu darba tiešā veidā atkarīgs, kāds viedoklis apmeklētājiem veidosies par valsti kopumā, – par to 14.septembrī pārliecinājās sabiedrībā pazīstami cilvēki, iejūtoties Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldes (PMLP) pasu daļas darbinieku lomā.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Mākslīgais intelekts nosauc 5 sieviešu un 5 vīriešu vārdus, kas nes laimi to īpašniekiem 24
Putins ir izmēģinājis jaunu “superieroci”, kādu pasaule “vēl nav redzējusi” 156
Kokteilis
Magnētiskās vētras 2024. gada aprīļa beigām – visbīstamākās dienas
Lasīt citas ziņas

Lai saskarsme ar valsts pārvaldes darbiniekiem būtu pēc iespējas pozitīvāka, Valsts kanceleja šonedēļ uzsāka jau trešo laba servisa kampaņu. Tās ietvaros iedzīvotāji tiek aicināti novērtēt savu saskarsmi ar oficiālajam ie­stādēm un balsot par atsaucīgākajiem valsts iestāžu darbiniekiem.

Kampaņa tika atklāta ar īpašu pasākumu PMLP Rīgas 1. nodaļā, kur klientu apkalpošanas speciālistu lomās iejutās sabiedrībā pazīstami cilvēki. “Valsts pārvaldes klientu apkalpošana augstā līmenī veicina iedzīvotāju uzticību valstij kopumā,” pārliecināta Jana Duļevska, kura konsultēja klientus pie PMLP informācijas galdiņa.

CITI ŠOBRĪD LASA

“Es tagad labāk saprotu, kā jūtas cilvēks letes otrā pusē. Agrāk arī pats biju neizpratnē – viens cilvēks apkalpots un aizgājis, krēsls tukšs, bet klientu speciālists urbjas datorā un nesauc nākamo, rinda gaida. Taču izrādās, ka pēc katra klienta vēl ļoti daudz dokumentu jānokārto un tas prasa laiku. Tur kļūdīties nedrīkst, bet situācija ir stresaina, jo no zāles uz tevi raugās vairāki nepacietīgi un nemierīgi klienti, kuri nevar sagaidīt savu kārtu. Tādēļ darbs šeit prasa milzīgu pacietību un iecietību, jo saskarsme sanāk ar visdažādākajiem cilvēkiem. Man gan šogad gadījās tikai jauki klienti,” teica radio personība Kaspars Breidaks, kurš izsniedza apmeklētājiem jaunos identifikācijas dokumentus.

Viens no Kaspara klientiem bija arī žurnālists Pauls Timrots, kuram beidzies pases derīguma termiņš. “Man saskarsme ar oficiālo iestāžu darbiniekiem lielākoties ir pozitīva, jo cenšos izturēties pret viņiem tā, kā vēlos, lai izturas pret mani. Ja pats nāksi dusmīgs un īgns, tad arī no darbinieka, iespējams, saņemsi līdzīgu attieksmi. Ja nāksi ar smaidu un labu noskaņojumu, tad, visticamāk, komunikācija būs labvēlīga,” novērojis žurnālists.

Laba servisa kustību Valsts kanceleja aizsāka 2015. gadā, lai uzlabotu valsts pārvaldes iestāžu darbu un attīstītu uz klientu orientētu kultūru. Izveidota arī īpaša balva, ko pasniedz trīs valsts pārvaldes darbiniekiem, kas iedzīvotāju balsojumā saņēmuši vislabāko vērtējumu. Balsot iespējams, aizpildot anketu vietnē mazaksslogs.gov.lv.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.