×
Mobilā versija
Brīdinājums +16°C
Zenta, Dzelde, Zelda
Trešdiena, 15. augusts, 2018
10. augusts, 2018
Drukāt

Šadurskis skaidro, kāpēc joprojām augstskolās nav aizpildītas budžeta vietas (9)

Foto - Karīna MIezājaFoto - Karīna MIezāja

Kārlis Šadurskis

“Budžeta vietu skaits tiek plānots, izejot no mūsu tautsaimniecības vajadzībām un reālajām iespējām tās aizpildīt. Šobrīd ir skaidri redzams, ka mums ir absolūti nepieciešama satura reforma visos izglītības posmos – no bērnudārza līdz vidusskolas beigām – jo mums ir jādod jauniešiem daudz labākas un kvalitatīvākas zināšanas, lai STEM jomās viņi varētu sekmīgi studēt,” Izglītības un zinātnes ministrs Kārlis Šadurskis (V) sacīja RīgaTV 24 raidījumā “Dienas personība ar Veltu Puriņu”, skaidrojot, kāpēc budžeta vietas augstskolās vēl aizvien nav aizpildītas.

Šadurskis norādīja, ka galvenā problēma ir vidējās izglītības kvalitāte – jaunieši neiegūst vajadzīgās zināšanas, tāpēc nevar aizpildīt budžeta vietas.

“Protams, katra studētgribētāja izvēle ir brīva izvēle, bet, ja skolā ir vāji apgūta fizika, matemātika, ķīmija, datorika, tad vienai lielai daļai ceļš uz tām jomām, kas tautsaimniecībai ir ārkārtīgi svarīgas, ir ciet. Līdz ar to eksakto priekšmetu apguve vidusskolā mums ir ļoti nopietni jāstiprina,” atzina ministrs.

Viņš skaidroja, ka tautsaimniecības vajadzības pašlaik netiek izpildītas: “Ir ļoti skaidri redzams, ka tās tautsaimniecības vajadzības, kas mums ir, šobrīd esošā reflektantu plūsma, kas nāk no vidusskolām, nevar piepildīt. Informācijas tehnoloģijas jomā sagatavojam apmēram 700 speciālistu katru gadu, bet tautsaimniecība prasa apmēram 3000. Mēs saprotam, cik liela ir šī sprauga, ko nespējam šobrīd aizpildīt. Bet tas vienkārši ir jādara.”

Šadurskis uzskata, ka jaunā izglītības satura reforma šo problēmu risinās. “Plāns, pārejot uz jauno saturu, ir visus priekšmetus apgūt standarta līmenī, bet sešus no tiem padziļināti. Un šie seši priekšmeti noteiktu būs tas kodols, kādā jaunietis pēc tam dabīgā veidā turpinās savas studijas augstskolā,” ir pārliecināts izglītības ministrs.

Pievienot komentāru

Komentāri (9)

  1. Viņš tiešām ir tik aprobežots?

  2. Šadurska kungs! Laiks likvidēt garo sēdēšanu skolas solos! Ja no 12 klasēm pārietu kaut vai uz 11 klašu izglītību, valsts gadā ietaupītu aptuveni vismaz 1, 5 MILJARDUS !!! eiro. Ķerieties beidzot pie darba- pārskatiet mācību programmas, izmetiet nevajadzīgo, optimizējiet skolotāju un darbiniekus skaitu skolās. Tikko apskatījos vienu Rīgas skolu un ieraudzīju, ka tajā ir 140 darbinieki (!!!)

  3. Ārkārtīgi šaurs ministram skatījums par problēmu!

  4. tad “Latvijas avīze” pārsvarā ir ZZS balsotāju laucinieku rupors, kas sapņo par sev tuvo tēmu -“silēm”, un kā tur pietikt klāt tām silēm, pārsvarā mazām silēm, kas ir pašvaldībās. Sapņotāji par sili tad acīmredzot arī raksta komentārus pret IZM ministru, kas manā uztverē, ir naidīgi ne tik daudz pret ministru, kā pret profesoru, respektīvi izglītotu un zinošu cilvēku, izglītību kā tādu (“ko tu lasi tās grāmatas, mums bietes ir jāravē un cūkām ēst jāiedod!”). Par savu atvašu slinkumu, un laikam arī ģenētiku diez vai ministrs ir atbildīgs, bet sistēmu izveidoja mūžīgie balsotāji par ZZS (līdz ar veselības aizsardzību).
    Prof. Šadurskis ir vienīgais ministra Latvijas vēsturē, kas ir ķēries pie valstiskām reformām izglītībā, kas vairumam nav saprotama un nav vajadzīga – jo ir labi tā, kā ir.
    Nu bet.

  5. Riebjas lasīt. Ja fiziķus beidz viens skolotājs gadā, tad kādus speciālistus spēj sagatavot vidusskolas. Visus šos reformātorus un izglītības ministrus sen bija laiks salikt aiz restēm. Domā, ka pareizā partijas grāmatiņa pareizā laikā ir galvenais izglītību apliecinošais dokuments. Šāda veida pajoliņi jau ir noveduši valsti līdz bankrotam izglītības un ekonomikas jomā. Pēc būtības nez vai izdotos daudzo miljonāru vidū maz kādu atrast, kas savas bagātības ieguvis legālā veidā. Un šādi cilvēki faktiski vada valsti. Bet noziedzniekiem ir noziedznieku domāšana, kas ne tuvu nestāv valsts vīru domāšanai.

  6. Nu ńemās kā vista pa pakulām.Tāda putra savārīta,ka paši nezin kur nogrùst.Atliek cerēt uz jaunu ministru.

  7. Kādas tautsaimniecības intereses un matemātikas zināšanas liek noteikt 30 budžeta vietas teoloģijā un reliģijas zinātnes programmā vai 60 vietas vēsturniekos bez profesionālās ievirzes kā rezultātā beidzēji nwvar strādāt ne skolā,ne arhīvā ,ne muzejā?Kad IZM beidzot sāks domāt,bet lai domātu vajag zināšanas,kuru nav ne ministram , ne viņa pakalpiņiem.

  8. Kāds izskatās arogants ģīmis?

  9. Sapnis vasaras naktī

Draugiem Facebook Twitter Google+