Kārlis Šadurskis.
Kārlis Šadurskis.
Foto – Karīna MIezāja

Šadurskis skaidro, kāpēc joprojām augstskolās nav aizpildītas budžeta vietas 9

“Budžeta vietu skaits tiek plānots, izejot no mūsu tautsaimniecības vajadzībām un reālajām iespējām tās aizpildīt. Šobrīd ir skaidri redzams, ka mums ir absolūti nepieciešama satura reforma visos izglītības posmos – no bērnudārza līdz vidusskolas beigām – jo mums ir jādod jauniešiem daudz labākas un kvalitatīvākas zināšanas, lai STEM jomās viņi varētu sekmīgi studēt,” Izglītības un zinātnes ministrs Kārlis Šadurskis (V) sacīja RīgaTV 24 raidījumā “Dienas personība ar Veltu Puriņu”, skaidrojot, kāpēc budžeta vietas augstskolās vēl aizvien nav aizpildītas.

Reklāma
Reklāma
TV24
Šoreiz “šefs” ir pielaidis kolosālu kļūdu. Vai Krievijas elite patiesībā gaida Putina nāvi? 41
Veselam
8 veidi, kā bērnu izaudzināt par potenciālo psihoterapeita pacientu 18
RAKSTA REDAKTORS
“Šorīt viņi tur stāvēja vairāk nekā pusstundu, diskusijas bija skaļos toņos” – jautājam instruktoram, kuram no šoferiem šādā situācijā ir priekšroka 3
Lasīt citas ziņas

Šadurskis norādīja, ka galvenā problēma ir vidējās izglītības kvalitāte – jaunieši neiegūst vajadzīgās zināšanas, tāpēc nevar aizpildīt budžeta vietas.

“Protams, katra studētgribētāja izvēle ir brīva izvēle, bet, ja skolā ir vāji apgūta fizika, matemātika, ķīmija, datorika, tad vienai lielai daļai ceļš uz tām jomām, kas tautsaimniecībai ir ārkārtīgi svarīgas, ir ciet. Līdz ar to eksakto priekšmetu apguve vidusskolā mums ir ļoti nopietni jāstiprina,” atzina ministrs.

CITI ŠOBRĪD LASA

Viņš skaidroja, ka tautsaimniecības vajadzības pašlaik netiek izpildītas: “Ir ļoti skaidri redzams, ka tās tautsaimniecības vajadzības, kas mums ir, šobrīd esošā reflektantu plūsma, kas nāk no vidusskolām, nevar piepildīt. Informācijas tehnoloģijas jomā sagatavojam apmēram 700 speciālistu katru gadu, bet tautsaimniecība prasa apmēram 3000. Mēs saprotam, cik liela ir šī sprauga, ko nespējam šobrīd aizpildīt. Bet tas vienkārši ir jādara.”

Šadurskis uzskata, ka jaunā izglītības satura reforma šo problēmu risinās. “Plāns, pārejot uz jauno saturu, ir visus priekšmetus apgūt standarta līmenī, bet sešus no tiem padziļināti. Un šie seši priekšmeti noteiktu būs tas kodols, kādā jaunietis pēc tam dabīgā veidā turpinās savas studijas augstskolā,” ir pārliecināts izglītības ministrs.