Foto: LETA

Saeima atbalsta ieceri neļaut diferencēt sabiedriskā transporta cenas 3

Saeima ceturtdien otrajā lasījumā, lemjot par grozījumiem Sabiedriskā transporta pakalpojuma likumā, atbalstīja partijas “Vienotība” iesniegto priekšlikumu, kas paredz aizliegumu noteikt braukšanas maksas atvieglojumus, kā vienīgo kritēriju izmantojot personas dzīvesvietu, aģentūra BNS uzzināja parlamenta sēdē.

Reklāma
Reklāma
VIDEO. Kāpēc gurķus tin plēvē? Atbilde tevi pārsteigs
NATO admirālis atklāj, vai ir pazīmes, ka Krievija tuvākajā laikā plāno iebrukt kādā no NATO valstīm
Veselam
8 veidi, kā bērnu izaudzināt par potenciālo psihoterapeita pacientu 13
Lasīt citas ziņas

Pēc karstām un garām debatēm, par priekšlikumu nobalsoja 55, pret bija – 28 deputāti, bet viens balsojumā atturējās.

“Vienotības” priekšlikums radies, reaģējot uz Rīgas domes ieceri diferencēt sabiedriskā transporta cenas galvaspilsētā pēc iedzīvotāju deklarētās dzīvesvietas. “Vienotība” uzskata, ka šādi tiek diskriminēti nerīdzinieki un sašķelta sabiedrība.

CITI ŠOBRĪD LASA

“Vienotības” deputāte Lolita Čigāne kritizēja Rīgas domes lēmumu par sabiedriskā transporta cenu reformu, norādot, ka Rīgai ir jāpilda galvaspilsētas funkcijas un ir nepieņemami un nerīdzinieku rēķina vairot pašvaldību ieņēmumus.

Opozīcijā esošās apvienības “Saskaņas centrs” deputāts Andrejs Elksniņš uzsvēra, ka, aizliedzot atlaides, Rīgai tiek liegts rūpēties par pašvaldības iedzīvotājiem, turklāt arī Siguldai, kuras deklarētie iedzīvotāji var sabiedrisko transportu izmantot bez maksas, nāksies no atlaidēm atteikties.

“Domāju, ka tā ir velme ieriebt Rīgai, tādēļ, ka tā pārāk labi strādā,” teica Elksniņš.

Savukārt pie partijām nepiederošais Vladimirs Reskājs atzina, ka “Vienotības” priekšlikums ir iejaukšanās pašvaldību lietās, kas nebūtu jārisina Saeimā, bet gan Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijā (VARAM). Reskājs gan piekrita, ka Rīgas iecerētā reforma nav pareiza – tā neveicina visas Latvijas tautsaimniecības attīstību, bet viena centra nostiprināšanu.

Nacionālās apvienības deputāts Jānis Dombrava norādīja, ka Rīgu nevar salīdzināt, piemēram, ar Siguldu, jo mazajās pašvaldībās ar sabiedrisko transportu pārsvarā pārvietojas vien vietējie iedzīvotāji.

Viņš arī aicināja nevis mainīt likumus, katrā atsevišķā gadījumā, bet palielināt no uzņēmējdarbības nodokļos ieskatāmo daļu pašvaldību budžetos un samazināt atkarību no iedzīvotāju ienākuma nodokļa. Tas vairotu pašvaldību ieinteresētību uzņēmējdarbības attīstīšanā.

Arī “Reformu partijas” deputāts Vilnis Ķirsis piekrita, ka problēmas sakne ir nodokļu politika, kas nerosina pašvaldībām veicināt uzņēmējdarbību, bet gan rada guļamrajonus.

Reklāma
Reklāma

Savukārt opozīcijā esošās “Zaļo un zemnieku savienības” deputāts Kārlis Seržants aizstāvēja Rīgas domi, uzsverot, ka valsts ir uzgrūdusi pašvaldībām ļoti daudz sociālo funkciju. Viņš aicināja pārdalīt budžetus valsts un pašvaldību starpā, lai pašvaldībās cilvēki varētu dzīvot kaut nedaudz “cilvēka cienīgāku dzīvi”.

Vairāki deputāti atzina, ka priekšlikums ir atbalstāms, taču pie tā jāturpina strādāt likuma trešā lasījuma laikā.

Rīgas dome 7.oktobrī pieņēma lēmumu, ka galvaspilsētā deklarētajiem iedzīvotājiem par sabiedriskā transporta izmantošanu nākamgad būs jāmaksā 60 eiro centu (42 santīmi), bet nedeklarētajiem – 1,2 eiro (84 santīmi).

“Vienotības”  Saeimas frakcija uz to reaģējot iesniedza priekšlikumus grozījumiem Sabiedriskā transporta pakalpojuma likumā, kas aizliedz noteikt braukšanas maksas atvieglojumus, kā vienīgo kritēriju izmantojot personas dzīvesvietu.

Tāpat Saeimā tika iesniegts kolektīvais iesniegums ar vairāk nekā desmit tūkstošiem iedzīvotāju parakstu par vienādu braukšanas maksu Rīgā deklarētajiem un nedeklarētajiem iedzīvotājiem.