Foto: Facebook/Taxify

Saeima pieņem kopbraukšanas pakalpojuma regulējumu 3

Saeima ceturtdien, 28.septembrī, galīgajā lasījumā pieņēma grozījumus Autopārvadājumu likumā, kas paredz ieviest kopbraukšanas pakalpojuma regulējumu, kā arī pilnveidot taksometru un autoostu darbību, portāls LA.lv uzzināja Saeimā.

Reklāma
Reklāma
Notriektā tautumeita 7
Kokteilis
Mākslīgais intelekts nosauc 5 sieviešu un 5 vīriešu vārdus, kas nes laimi to īpašniekiem 30
SVF: Krievijas ekonomika augs straujāk par visām pasaules attīstītajām ekonomikām 137
Lasīt citas ziņas

Kopbraukšana noteikta kā pasažieru komercpārvadājums ar vieglo automobili, kurā ir ne vairāk kā četras pasažieru sēdvietas. Tas būs pakalpojums ar vieglo automašīnu līdztekus pasažieru komercpārvadājumiem ar taksometru. Šādu pakalpojumu varēs piedāvāt, pieprasīt un apstiprināt, izmantojot tikai elektronisko sakaru līdzekļus tiešsaistē tīmekļvietnē vai mobilajā aplikācijā. Apmaksāt šādu pakalpojumu varēs tikai bezskaidrā naudā. Jaunais regulējums stāsies spēkā nākamā gada 1.martā. Praktisko kārtību kopbraukšanas pakalpojumam noteiks valdība.

Ar taksometru rezervēšanas problēmām interneta vidē, izmantojot tādas lietotnes kā Uber, Taxify un citas, saskaras ne tikai Latvijā, bet arī citur Eiropas Savienībā, iepriekš norādīja par likumprojektu atbildīgās Saeimas Tautsaimniecības komisijas priekšsēdētājs Romāns Naudiņš. “Riski galvenokārt ir saistīti ar to, ka taksometra pakalpojumus var sniegt privātpersonas bez atbilstošas vadītāju kvalifikācijas ar privātajām automašīnām, kā arī nodokļu nomaksa šiem pakalpojumiem ir neskaidra. Tādējādi komisija pēc ilgstoša, bet aktīva darba ir panākusi, ka kopbraukšanas pakalpojums tiks regulēts. Arī nodokļu administrācijas uzraugi deputātiem apliecinājuši, ka līdz ar jauno regulējumu nodokļu nomaksa kopbraukšanas pakalpojumiem kļūs skaidra un būs uzraugāma. Lai sakārtotu taksometru nozari, plānots veidot vienotu publiski pieejamu taksometru vadītāju reģistru,” uzsvēra R.Naudiņš.

CITI ŠOBRĪD LASA

Ieviesta definīcija arī pasažieru komercpārvadājumiem ar taksometru. Tas būs pakalpojums, kur pasažieris, vienojoties ar šoferi, tiek aizvests uz pasažiera norādīto vietu. Norēķini par šādu pakalpojumu tiks veikti, ievērojot taksometra skaitītāja rādījumus. Tāpat tas varēs būt pasažieru pārvadājuma pakalpojums, kuru piedāvā, pieprasa un akceptē, izmantojot elektronisko sakaru pakalpojumus, tostarp tiešsaistē tīmekļvietnē vai mobilajā aplikācijā. Līdz šim likumā bija noteikts tikai pasažieru un kravas komercpārvadājumu skaidrojums.

Vadītāju reģistrāciju gan kopbraukšanas, gan taksometru pakalpojumiem nodrošinās Autotransporta direkcija. Tā izsniegs arī licences pasažieru komercpārvadājumiem ar vieglo automobili.

Savukārt taksometru pakalpojumus varēs piedāvāt, ja pārvadātājs būs saņēmis licenci, ko izsniegs deviņas republikas pilsētu pašvaldības un pieci plānošanas reģioni. Patlaban pasažieru pārvadājumus ar taksometru drīkst veikt tikai tad, ja pārvadātājs ir saņēmis licenci, ko izsniedz pašvaldība.

Vienlaikus likumā iekļauts deleģējums pašvaldībām noteikt ierobežojumus taksometru radītajam piesārņojumam videi un siltumnīcefekta gāzu emisiju apjomam, kā arī pienākumu taksometros nodrošināt iespēju norēķināties ar bankas karti.

Lai lietderīgāk tērētu dotācijās piešķirto valsts naudu pārvadātājiem, kā arī uzlabotu autoostu darbību, Autotransporta direkcijai turpmāk būs jānodrošina autoostu reģistrācija, pārreģistrācija un to darbības uzraudzība.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.