Mobilā versija
+2.0°C
Sabīne, Sarma, Klaudijs
Pirmdiena, 5. decembris, 2016
26. februāris, 2015
Drukāt

Saeimā vērtēs ieceri uzticēt SPRK “Rīgas satiksmes” tarifu noteikšanu (3)

Foto-LETAFoto-LETA

Sabiedriskais transports Čiekurkalnā.

Saeima ceturtdien nodeva izskatīšanai komisijās priekšlikumu Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijai (SPRK) uzticēt Rīgas pašvaldības uzņēmuma “Rīgas satiksme” tarifu noteikšanu, aģentūra BNS uzzināja parlamenta sēdē.

Par grozījumu likumā par sabiedrisko pakalpojumu regulatoriem nodošanu izskatīšanai komisijās balsoja 46 deputāti, pret bija trīs, bet atturējās 23 parlamentārieši.

“Ja tarifu noteikšana tiks nodota SPRK, kas veiks detalizētu izdevumu pozīciju analīzi, tas nešaubīgi rezultēsies ar biļešu cenu samazinājumu. Pie apstākļiem, kad Rīgas sabiedriskā transporta pasažieru pārvadājumi sastāda vairāk nekā pusi no kopējā pasažieru pārvadājumu apjoma Latvijā, ir neloģiski, ka tarifu apstiprina Rīgas domes struktūrvienība – Rīgas domes Pasažieru komercpārvadājumu licencēšanas komisija,” iepriekš aģentūrai BNS norādīja priekšlikuma autors deputāts Vilnis Ķirsis (“Vienotība”).

Viņš lēsis, ka tādēādi braukšanas maksa varētu samazināties par 30%.

SPRK padomes loceklis Rolands Irklis ceturtdien intervijā LNT raidījumā “900 sekundes” atzina, ka “Rīgas satiksmes” tarifu noteikšanas nodošana SPRK negarantēs braukšanas maksas samazināšanos.

Viņš uzsvēra, ka regulators var samazināt “Rīgas satiksmes” izmaksas. “Piemēram, dažādie maksājumi arodbiedrībām, parasti nav redzami regulatora apstiprinātajos tarifos. Šādas izmaksas varētu izslēgt, bet vai tie ir 30%, vai kāda cita summa, to ir neiespējami pateikt, kamēr nav redzama kopaina,” teica Irklis.

SPRK padomes loceklis norādīja, ka izmaksu samazināšana gan nenozīmē braukšanas maksas samazināšanos. “Pat, ja mēs samazinām izmaksas, tā nav garantija, ka samazināsies braukšanas maksa. Vienlaikus pašvaldībai ir iespēja samazināt šo dotācijas apmēru un saglabāt braukšanas maksas esošajā apmērā. Caur dotāciju tad arī pašvaldība regulē, cik tad ir tā maksa un, patiesībā, pašvaldība ir tā, kas nosaka braukšanas maksu. Regulatoram ir iespēja ietekmēt izmaksu apmēru, bet ne gala maksu par braukšanu,” skaidroja Irklis.

Rīgas dome 16.janvārī nolēma no februāra palielināt biļešu cenas “Rīgas satiksmes” reisos līdz 1,15 eiro iepriekšējo 60 centu vietā.

Pievienot komentāru

Komentāri (3)

  1. nu pats regulators gan saka ka samazināt cenu nez vai spēs, ir aizdomas ka vel pacelt nāksies, jo pašreiz cenā ir ” šaubigas pozicijas” pēc valsts kontroles vārdiem, kas ietekē cenu par pāris centiem, toties nav peļņas rentablitātes pozicijas. taču es regula pēc kuras jāvadās regulatoram nosaka ka cenā jābut iekļautai pietiekoši lielai peļņai /rentablitātei (un normāla rentablitāte skautās virs 18% lai uzņemums tikai eksistētu) kamer šobrid RS tiek dotēta. noņemot dotāciju un iekļaujot cenā vajadzigo peļņas lielumu, baidos ka biļešu cena varetu velreiz dubultoties. tas butu pat intresanti ja pēc šāda vienotibas gājiena tas tā notiktu ušaks varetu prēmiju laimdotai izrakstit no partijas kases par nesavtigu viņa partijas reklāmu.
    bez visa jau juristi smejas ka jaunais priekšlikums liekas ar 3 likumu paketēm konfliktē par pašvaldibām, par autopārvadājumiem un vel kautkas bija. lai jelko tādu vispār daritu bija jāsāk ar speciālu likumu par rīgu kā galvaspilsētu, jāpiešķir īpaš status, jau tad puse likumu jāpārraksta, tad jāpieņem rīgai šie likumi pa jaunam,un tik tad var sākt rakstit speciālos likumus vienai pašvaldibai

  2. Kāpēc valdība nereaģē uz valsts kontroles ziņojumiem, kāpēc netiek sauktas pie atbildības konkrētās amatpersonas. Labi, ka tiek pieskatīta Rīgas dome, bet kas pieskatīs valdību ar visiem tās piedēkļiem, kur katrs dara ko grib un ne par ko neatbild. Cik valstij izmaksā ārpakalpojumi, visādi pētījumi, konsultācijas, kur ir tie rezultāti. Viss ir slepens. Mums augstskolās ir tik daudz meģistrantu, doktorantu un t.t., kāpēc viņi netiek iesaistīti valsts pārvaldes uzlabošanā ar saviem pētījumiem un zinātniskiem darbiem, jo viss ir slepens un sabiedrība uzzinātu visas tās cūcības, ko organizē katra pie varas esoša partija.

  3. Tā vērtēšana, analizēšana, projektu un vīziju taisīšana mūsu valdībai iet no rokas.
    Savukārt ar mēli mūsu valdība ļoti veikli māk uzlabot, attīstīt, pilnveidot, veicināt, optimizēt, strukturizēt, sakārtot….
    Un visas šīs vētrainās darbošanās rezultātā … mēs esam tur, kur mēs esam

"Mežvidu" tomātu karaļi pārstrādās arī ogas un kaņepes (6)SIA "Latgales dārzeņu loģistika" plāno paplašināt siltumnīcas un attīstīt ogu un pat kaņepju pārstrādi.
Pasaulē
Gribējām, kā labāk, sanāk, kā vienmēr: Valsts izģērbj mazo uzņēmēju (10)Iecere no nākamā gada 1. janvāra noteikt minimālo sociālās apdrošināšanas iemaksu līmeni izpelnījusies ievērojamu pretestību, jo uzņēmēji brīdina, ka labie nodomi var beigties ar bēdīgām sekām.
Draugiem Facebook Twitter Google+