Sabiedriskais transports Čiekurkalnā.
Sabiedriskais transports Čiekurkalnā.
Foto-LETA

Saeimā vērtēs ieceri uzticēt SPRK “Rīgas satiksmes” tarifu noteikšanu 3

Saeima ceturtdien nodeva izskatīšanai komisijās priekšlikumu Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijai (SPRK) uzticēt Rīgas pašvaldības uzņēmuma “Rīgas satiksme” tarifu noteikšanu, aģentūra BNS uzzināja parlamenta sēdē.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Mākslīgais intelekts nosauc 5 sieviešu un 5 vīriešu vārdus, kas nes laimi to īpašniekiem 30
Notriektā tautumeita 7
Veselam
Zinātnieki atklājuši iemeslu, kas varētu izskaidrot gados jaunu cilvēku biežo saslimstību ar vēzi 57
Lasīt citas ziņas

Par grozījumu likumā par sabiedrisko pakalpojumu regulatoriem nodošanu izskatīšanai komisijās balsoja 46 deputāti, pret bija trīs, bet atturējās 23 parlamentārieši.

“Ja tarifu noteikšana tiks nodota SPRK, kas veiks detalizētu izdevumu pozīciju analīzi, tas nešaubīgi rezultēsies ar biļešu cenu samazinājumu. Pie apstākļiem, kad Rīgas sabiedriskā transporta pasažieru pārvadājumi sastāda vairāk nekā pusi no kopējā pasažieru pārvadājumu apjoma Latvijā, ir neloģiski, ka tarifu apstiprina Rīgas domes struktūrvienība – Rīgas domes Pasažieru komercpārvadājumu licencēšanas komisija,” iepriekš aģentūrai BNS norādīja priekšlikuma autors deputāts Vilnis Ķirsis (“Vienotība”).

CITI ŠOBRĪD LASA

Viņš lēsis, ka tādēādi braukšanas maksa varētu samazināties par 30%.

SPRK padomes loceklis Rolands Irklis ceturtdien intervijā LNT raidījumā “900 sekundes” atzina, ka “Rīgas satiksmes” tarifu noteikšanas nodošana SPRK negarantēs braukšanas maksas samazināšanos.

Viņš uzsvēra, ka regulators var samazināt “Rīgas satiksmes” izmaksas. “Piemēram, dažādie maksājumi arodbiedrībām, parasti nav redzami regulatora apstiprinātajos tarifos. Šādas izmaksas varētu izslēgt, bet vai tie ir 30%, vai kāda cita summa, to ir neiespējami pateikt, kamēr nav redzama kopaina,” teica Irklis.

SPRK padomes loceklis norādīja, ka izmaksu samazināšana gan nenozīmē braukšanas maksas samazināšanos. “Pat, ja mēs samazinām izmaksas, tā nav garantija, ka samazināsies braukšanas maksa. Vienlaikus pašvaldībai ir iespēja samazināt šo dotācijas apmēru un saglabāt braukšanas maksas esošajā apmērā. Caur dotāciju tad arī pašvaldība regulē, cik tad ir tā maksa un, patiesībā, pašvaldība ir tā, kas nosaka braukšanas maksu. Regulatoram ir iespēja ietekmēt izmaksu apmēru, bet ne gala maksu par braukšanu,” skaidroja Irklis.

Rīgas dome 16.janvārī nolēma no februāra palielināt biļešu cenas “Rīgas satiksmes” reisos līdz 1,15 eiro iepriekšējo 60 centu vietā.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.