Mobilā versija
-3.1°C
Baiba, Barbara, Barba
Svētdiena, 4. decembris, 2016
7. oktobris, 2012
Drukāt

Sāk ziemas dīzeļdegvielas tirdzniecību

Lielākie degvielas tirgotāji Latvijā – “Statoil Fuel & Retail Latvia” (“Statoil”) un “Neste Latvija”, kas strādā ar zīmolu “Neste Oil”, – sākuši ziemas dīzeļdegvielas tirdzniecību degvielas uzpildes stacijās (DUS), aģentūrai BNS pavēstīja abu kompāniju pārstāvji.

“Statoil” sabiedrisko attiecību konsultante Ieva Stūre pastāstīja, ka “Statoil Fuel&Retail Latvia” degvielas uzpildes stacijās (DUS) sākta pāreja uz 0.arktiskās klases ziemas dīzeļdegvielu, kas piemērota braukšanai līdz -20 grādiem. “Pāreja uz aukstiem laika apstākļiem atbilstošu dīzeļdegvielu sākta laikus, lai degviela DUS rezervuāros un auto degvielas tvertnēs būtu pilnībā nomainījusies pirms Latviju sasniedz sals,” teica Stūre.

Lai degvielas uzpildes staciju tvertnēs notiktu pilnīga degvielas klašu nomaiņa, ir nepieciešamas aptuveni divas nedēļas, paskaidroja “Statoil” pārstāve un piebilda, ka novembrī un decembrī, temperatūrai pazeminoties, plānota pāreja arī uz pirmās arktiskās klases, kas piemērota braukšanai līdz -26 grādiem, un otrās arktiskās klases, kas piemērota līdz -32 grādiem, dīzeļdegvielu.

Viņa arī uzsvēra – svarīgi, lai, sasniedzot zemu temperatūru, bākā būtu tikai arktiskā dīzeļdegviela, nevis dažādu dīzeļdegvielu sajaukums.

Stūre vērsa uzmanību uz to, ka Igaunijā un Lietuvā pāreja uz ziemas dīzeļdegvielu noteikta ar likumu, savukārt Latvijas likumos šādas prasības nav. “Lēmumu, kādas klases dīzeļdegvielu tirgot, Latvijā degvielas mazumtirgotāji pieņem individuāli, un “Statoil” pāreju uz ziemas dīzeļdegvielu veic katru gadu,” klāstīja Stūre un piemetināja – arktiskās klases dīzeļdegviela biopiedevu 5% apmērā nesatur.

Tāpat viņa sacīja, ka degvielas mazumtirgotājiem no 1.novembra labi redzamā vietā pie degvielas sūkņiem ir jānovieto informācija par degvielas klasi un filtrēšanās temperatūru.

Arī “Neste Latvija” Mārketinga un klientu attiecību vadītāja Ilze Pērkone informēja, ka, gatavojoties vēsākam rudens un ziemas periodam, “Neste Latvija” ir sākusi ziemas jeb arktiskās dīzeļdegvielas piegādi no Somijas visām “Neste Oil” DUS Latvijā.

Viņa norādīja, ka “Neste Oil” saviem klientiem piedāvā ziemas dīzeļdegvielu no “Neste Oil” rūpnīcas Somijā, kurai atbilstoši normatīvajiem aktiem netiek pievienota biodīzeļdegviela – rapša metilesteris. “Pašlaik “Neste Oil” stacijās tirgotās A0 klases ziemas dīzeļdegvielas saduļķošanās temperatūra ir -10 grādu, sasalšanas temperatūra ir -20 grādu,” paskaidroja Pērkone.

“Neste Latvija” pārstāve pavēstīja, ka “Neste Oil” naftas pārstrādes rūpnīca atrodas Somijas industriālajā pilsētā Porvo, kur Eiropas modernākajā naftas pārstrādes kompleksā tiek iegūta “Neste Oil” degviela, kas nonāk arī visās “Neste Oil” degvielas uzpildes stacijās Latvijā. “Galvenie rūpnīcā ražotie produkti ir bezsēra benzīns, dīzeļdegviela un pamateļļas. “Neste Oil” rūpnīcā ražo dažādu veidu dīzeļdegvielu – tajā ražotie mazsēra un bezsēra produkti attiecīgi pēc klientu vēlmēm tiek pielāgoti vietējiem tirgiem, ievērojot visas ar vidi saistītās Eiropas Savienības noteiktās prasības,” klāstīja Pērkone.

Savukārt “Neste Latvija” ģenerāldirektors Artu Airiainens uzsvēra – lai nepasliktinātu ziemas dīzeļdegvielas parametrus, to nevajadzētu jaukt ar nepiemērotu dīzeļdegvielu. “Lai aukstos laika apstākļos dīzeļautomašīna nepieviltu, mēs autovadītājiem iesakām ziemas dīzeļdegvielu nejaukt ar nepiemērotu dīzeļdegvielu, lai nepasliktinātu tās parametrus,” teica Airiainens.

Pievienot komentāru

Radīts paroļu ģenerators, kuru hakeri nevarēs uzlauzt (2)Firma "Everykey", ko atbalstījis pats antivīrusu kompānijas "McAfee" dibinātājs Džons Makafī, izstrādājusi īpašu maziņu ierīci, kura ģenerē jaunu un drošu paroli ikreiz, kad vēlaties ienākt vienā no saviem interneta vietņu profiliem.
Ja gribi tilpumu. "LA" vērtē "Opel Zafira""Opel Zafira" tika prezentēta 1999. gadā un kopš tā laika ir toņa noteicēja septiņvietīgo kompaktvenu klasē. Pavisam šo gadu laikā saražots vairāk nekā 2,7 miljoni dažādu paaudžu Zafira automobiļu.
Vai Latvijas neceļu nākotne? (1)Par gada auto nominēt pikapu? Uz tādu izlēcienu žūrija nez vai būs spējīga
Draugiem Facebook Twitter Google+